//
کدخبر: ۲۷۰۶۳۹ //
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد؛

اخذ مجوز جشنواره فرامرزی مطبوعات/ عدم تمرکز در حوزه فرهنگ زمینه ساز آسیب های اجتماعی خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اخذ مجوز جشنواره فرا مرزی مطبوعات خبر داد و گفت: در صورت مرتفع شدن ویروس کرونا و تامین اعتبار، این جشنواره در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اخذ مجوز جشنواره فرامرزی مطبوعات/ عدم تمرکز در حوزه فرهنگ زمینه ساز آسیب های اجتماعی خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

جلسه شورای برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ریاست دکتر فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور دکتر وفایی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، معاونین و روسای ادارات ستادی امروز (۲۵ تیرماه ۹۹ ) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .

بهرام فاضلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ابتدای این جلسه اظهار داشت: برنامه ریزی در حوزه فرهنگ و رسانه نیاز به شناخت ویژه در سطح استان دارد و در این زمینه جلسات متعددی به صورت سیستماتیک در تمامی شهرستان های استان با حضور فرمانداران برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کار فرهنگی زیر بنای تمام ابعاد توسعه است و توسعه فرهنگی مقدم بر سایر توسعه هاست و اگر در استان شاهد بعضی از آسیب ها هستیم به دلیل متمرکز نبودن ما در حوزه فرهنگی است که اگر فرهنگ سازی در این زمینه انجام گیرد هزینه سایر حوزه ها نیر کاهش پیدا خواهد کرد پس تمرکز در حوزه فرهنگ در استان امری ضروری است.

فاضلی برنامه های پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حوزه  قرآن و عترت در سال ۹۹ در سطح شهرستانی شامل: (مرکز استان، غرب استان، اورامانات، شرق استان) و در سطح استانی ،منطقه ای، ملی و کشوری را ۱۷ برنامه عنوان کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کرونا ۳۱ برنامه و فعالیت انجام شده و در حال انجام دارد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری پیشنهادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۹ بیان داشت : ۱۵۶ برنامه نیز در این زمینه پیشنهاد شده است و اگر  ۱۶ برنامه دیگر هم مثل اکسپو محصولات فرهنگی (اورامانات) ویژه برنامه های فرهنگی و هنری (غرب استان) و برنامه های دهه فجر در مرکز و شهرستان های تابعه را به این رقم اضافه کنیم در مجموع ۱۹۰ برنامه( به جز کرونا) می شود.

 وی در ادامه اضافه کرد: فرهنگ اساس و رکن جامعه است و تامین و تخصیص اعتبار لازم در این زمینه میتواند مشکلات فرهنگی را مرتفع نماید که در این زمینه از مدیریت سازمان برنامه ریزی استان تقاضا داریم در اعتبارات سال ۹۹ توجه خاصی به حوزه فرهنگی داشته باشند.

دکتر فاضلی در پایان از اخذ مجوز جشنواره فرامرزی مطبوعات با گستره کشوری و فرا مرزی در اقلیم کردستان و عراق خبر داد و گفت: اگر شرایط کرونائی مرتفع شود و تامین اعتبار لازم در این زمینه انجام گردد این جشنواره در اسفند ماه برگزار  میگردد.

photo_2020-07-15_13-25-19

photo_2020-07-15_13-25-20

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۰۶۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان