//
کدخبر: ۲۵۷۱۳۱ //

اختصاص تسهیلات ویژه به دانشجویانی که دسترسی به آموزش مجازی ندارند

معاون آموزشی وزارت علوم از اختصاص تسهیلات ویژه برای دانشجویانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند، خبر داد و گفت: حذف ترم و حذف واحد از جمله این تسهیلات است.

اختصاص تسهیلات ویژه به دانشجویانی که دسترسی به آموزش مجازی ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکتر علی خاکی صدیق ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تمام دنیا در بخش‌های مختلف از جمله آموزش با شیوع بیماری کووید ۱۹ غافلگیر شده‌اند و به خاطر حفظ سلامتی و مسائل بهداشتی توقف کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های کشور ضروری شد و از همان ابتدا با توجه به پیش‌بینی‌هایی که می شد در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه آموزش بر روی مسئله آموزش‌های غیرحضوری متمرکز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به دو دهه سابقه‌ای که برخی از دانشگاه‌های کشور در حوزه آموزش‌های الکترونیکی داشتند، خیلی زود توانستند خود را تطبیق دهند و شرایط را فراهم کرده و تعداد زیادی از دانشجویان را در دانشگاه‌های خود را پوشش دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به تشکیل کارگروه آموزش‌های الکترونیکی در وزارت علوم خاطرنشان کرد: این کارگروه با مشاوره و راهنمایی‌هایی که اخذ کرد توانست در پنجاه روز گذشته زیرساخت‌هایی را فراهم کند که آموزش‌های الکترونیکی را به دانشجویان عرضه کند.در واقع  این امر تجربه جدیدی می‌باشد و برای نخستین بار است که در این حجم و وسعت، آموزش الکترونیکی را به دانشجویان ارائه می‌دهیم.

دکتر خاکی صدیق افزود: با توجه به اینکه دانشجویان و استادان ما از سطح دانش فناوری اطلاعات و یا دسترسی و امکانات یکسان برخوردار نیستند، در این زمینه با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم ولی در مجموع این امر یک راه حل مطمئن برای بحث آموزش است.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه هم اکنون در کل دنیا طبق آخرین آمار دریافتی از یونسکو ۹۱.۳ درصد دانش‌آموزان و دانشجویان با این موضوع درگیر هستند، اظهار کرد: امیدواریم این تجربه باعث شود که نظام آموزشی ما یک تحولی در این حوزه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی دانشجویی نتواند از این سیستم آموزش الکترونیک استفاده نماید، برخی تسهیلات آموزشی از جمله حذف ترم بدون احتساب، حذف تعدادی واحد درسی مدنظر دانشجو، سهولت در میهمان شدن دانشجویان در شهرهای محل زندگی خود و معرفی به استاد تا دو برابر در نظر گرفته شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان