//
کدخبر: ۲۵۵۶۵۹ //

سال تحصیلی دانش‌آموزان به انتهای خط می‌رسد؟

هم‌اکنون احتمالاتی از کمرنگ شدن ادامه سال تحصیلی شنیده می‌شود، مسئولان آموزش و پرورش معتقدند اگر زمان بازگشایی مدارس به سال تحصیلی آینده لطمه بزند، ناگزیر به اتمام زودهنگام سال تحصیلی هستند.

سال تحصیلی دانش‌آموزان به انتهای خط می‌رسد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

وضعیت ادامه یا پایان سال تحصیلی از جمله موضوعاتی است که این روزها سوال والدین بسیاری است. آنها انتظار دارند دورنمایی از وضعیت آینده برای آنها روشن شود مثلا مشخص باشد که بالأخره سال تحصیلی ادامه خواهد داشت یا خیر؟ آیا قرار است مدارس از 15 شهریور مجدد فعالیت کنند؟ وضعیت برگزاری امتحانات دانش‌آموزان چگونه خواهد بود؟ مطالبی که در آموزش‌های تلویزیونی و مجازی ارائه شد نیز بخشی از امتحانات دانش‌آموزان است؟

هنوز پاسخ روشنی از سوی آموزش و پرورش به این سوالات ارائه نشده هرچند که مسئولان با شک و تردید این احتمال را می‌دهند که ممکن است سال تحصیلی خاتمه یابد اما هنوز این موضوع به صورت رسمی اعلام نشده است تا خانواده‌ها هم تکلیف فرزندانشان و وضعیت برگزاری امتحانات را بدانند.

البته پیش از این حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس پس از برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با مسئولان وزارت آموزش و پرورش این موضوع را اعلام کرد که این وزارتخانه تا پایان فروردین تاریخ پایان سال تحصیلی را مشخص و اعلام می‌کند تا خانواده‌ها بدانند آیا سال تحصیلی ادامه خواهد داشت یا خیر.

با این وجود اگر صحبت‌های اخیر وزیر و برخی مسئولان وزارت آموزش و پرورش را بررسی کنیم، آنها براین باورند اگر زمان بازگشایی مدارس به سال تحصیلی آینده خلل وارد کند ناگزیر به پایان زود هنگام سال تحصیلی هستند.

در ادامه جدیدترین نظرات مسئولان آموزش و پرورش را درباره وضعیت سال تحصیلی مرور می‌کنیم.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت سال تحصیلی اظهار کرد: " تاکنون بنا بر ادامه سال تحصیلی است و بر اساس آخرین اطلاعاتی که از وزارت بهداشت گرفتیم تا پایان فروردین ماه اجازه دایر کردن مدارس را نداریم اما اگر پس از پایان فروردین اجازه داده شد متناسب با آن می‌توانیم وضعیت‌های مختلف را بررسی و تصمیم‌گیری کنیم. به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم سلامت فرزندانشان برای ما فوق‌العاده اهمیت دارد، هر کاری که سلامت آنها را در معرض مخاطره قرار دهد، به طور حتم انجام نخواهیم داد و ستاد ملی مبارزه با کرونا این اختیار را به ما تفویض کرده که در مناطقی که از طریق وزارت بهداشت اجازه پیدا می کنیم مدارس دایر شود و ما می‌توانیم مدارس را نوبتی کنیم؛ یعنی عده‌‌ای یک در میان بیایند و تعداد دانش‌آموزانی که در کلاس شرکت می‌کنند تعداد کمتری باشد. البته اگر در مناطقی اجازه داده شود تمهیداتی اندیشیده شده که مثلا برخی از دروس می‌تواند همچنان به صورت غیرحضوری ادامه پیدا کند و بخشی از دروس هم از طریق واگذاری کارهای تحقیقاتی از سوی معلمان به وسیله دانش‌آموزان در منزل انجام شود و بخشی که باید الزاما حضوری انجام شود منحصرا آن بخش به صورت حضوری برگزار شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه همه تلاش ما این است که کوچکترین آسیب و خللی به سال تحصیلی آینده وارد نشود، گفت: تقویم زمانی را رعایت خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که اگر به زمان اجازه بازگشایی مدارس نزدیک شود به گونه‌ای که سال تحصیلی آینده را تحت تأثیر قرار دهد ما ناگزیر هستم که زودتر سال تحصیلی را به پایان ببریم."

مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش که به تازگی در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت، درباره وضعیت ادامه سال تحصیلی گفت: " چند سناریو را پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر تعطیلات استمرار یابد چگونه محتوا به اتمام برسد و ارزشیابی از دانش آموزان چگونه باشد، موضوع دیگر نیز این است که ممکن است کنترل بیماری کرونا انجام شود و ستاد کرونا متناسب با آن برای بازگشایی مدارس تصمیم بگیرد و ما نیز به دنبال تصمیم آنها اقدام خواهیم کرد، در شرایط فعلی برای هر حالتی آماده هستیم.

 85 درصد محتوای دروس تدریس شده است و آمادگی داریم سال تحصیلی را به اتمام رسانده و امتحانات را برگزار کنیم و از  15 شهریور دوباره مدارس باز شوند."

ستاد ملی کرونا زمان قطعی بازگشایی مدارس را اعلام می‌کند

همچنین مهدی نویدادهم دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش درباره وضعیت سال تحصیلی به تسنیم گفت: "شورای عالی آموزش و پرورش این هفته جلسه‌ای دارد که در این جلسه یکی از موارد وضعیت فعالیت مدارس و شیوه برگزاری امتحانات است. تصمیم درباره بازگشایی مدارس با ستاد ملی کرونا است و آموزش و پرورش از منظر آموزشی و تربیتی کار را پیش می برد و ستاد ملی کرونا ابعاد سیاست گذاری و تصمیم‌گیری را انجام می‌دهد. 

 اگر قرار بر استمرار سال تحصیلی باشد ستاد ملی کرونا درباره آن تصمیم خواهد گرفت و آموزش و پرورش آماده اجرای آن است و آموزش و پرورش آمادگی دارد با پیش بینی سناریوهای مختلف کار را پیش ببرد که یکی از آنها پایان سال تحصیلی است. "

مسئول دیگری که به تازگی درباره وضعیت سال تحصیلی صحبت کرده، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش است، او گفته است: " فعلا چیزی که هست و ما مقید هستیم آن را اجرا کنیم این است که تا پایان فروردین ماه مدارس تعطیل است. در مورد روندها، آموزش و پرورش هیچ وقت  اعلام نظر نمی‌کند. ما سناریوهایی مبتنی بر بازگشایی، عدم بازگشایی و یا به درازا کشیده شدن تعطیلی مدارس داریم که ارائه می‌کنیم. در حال حاضر به همه ابعاد موضوع فکر و برای آن سناریوی مناسب طراحی می‌کنیم، اما به جهت روشن نبودن مسأله اصلی زمان پایان سال تحصیلی یا بازگشایی احتمالی با وجود محدودیت زمان،‌ عملا مقوله بازگشایی تا حدی در حال کمرنگ شدن است."

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد برای تعیین تکلیف نهایی سال تحصیلی باید منتظر پایان فروردین و اعلام رسمی، تصمیم نهایی وزارت آموزش وپرورش در اینباره بود هر چند که هم‌اکنون گفته‌های مسئولان حکایت از کمرنگ بودن ادامه سال تحصیلی دارد اما آنچه برخی از مسئولان نیز به آن تأکید دارند، ضرورت تصمیم گیری ستاد ملی کرونا در اینباره است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان