//
کدخبر: ۲۴۶۶۹۷ //

آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش از روز شنبه/ آموزش صبحگاهی ویژه دبستانی‌ها

طبق اعلام مدیر شبکه آموزش و معاونان آموزش و‌پرورش، آموزش دروس دانش‌آموزان دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم از روز شنبه ۱۰ اسفند از طریق شبکه آموزش ارائه خواهد شد.

آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش از روز شنبه/ آموزش صبحگاهی ویژه دبستانی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مدیر شبکه آموزش سیما قرار است آموزش مجازی دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق شبکه آموزش سیما انجام شود.

در همین رابطه مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش گفت: در روزهای اخیر وزیر آموزش وپرورش با معاونت سیما گفت‌وگوی مفصلی داشت و بر این اساس با معاونت ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش وپرورش جمع‌بندی نهایی را انجام دادیم تا کار آموزش دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس از طریق شبکه آموزش انجام شود.

وی‌ افزود:  امیدواریم از روز شنبه با کار فشرده و سنگین بتوانیم در چند بخش و 7 روز هفته برنامه‌های کلاسی را به صورت مکمل ارائه دهیم.

مدیر شبکه آموزش گفت: سرفصل و بودجه‌بندی بیش از 70 درصد برنامه‌های مدارس انجام شده است و سعی می‌کنیم بحث تشویقی و تکمیلی داشته باشیم.

بخش صبحگاهی آموزش‌ها مختص دوره ابتدایی

 وی عنوان کرد: چند بخش صبحگاهی برنامه‌ها مختص دوره ابتدایی،  چند بخش ظهر مختص دوره متوسطه اول و چند بخش عصرگاهی مختص دوره متوسطه دوم است، سعی می‌کنیم با کار کارشناسی درس‌های مورد نیاز دانش‌آموزان را ارائه دهیم.

مدیر شبکه آموزش سیما ادامه داد: مجموعه‌ای از کارشناسان آموزش و پرورش در معاونت‌های مربوطه مشغول کار جدی هستند تا همراهی معلمان و دبیرانی که نسبت به گفتار رسانه‌ای آشنا تر هستند در بحث آموزش دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش داشته باشیم و از شنبه صورت روزانه برنامه‌ها ارائه می‌شود که جدول پخش آن اطلاع رسانی خواهد شد.

آموزش 12 عنوان درسی از طریق شبکه آموزش

همچنین علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مهمترین دروسی که نیازمند کمک و مساعدت برای یادگیری است و امکان آموزش آنها از طریق صدا و سیما وجود دارد از طریق شبکه آموزش ارائه خواهد شد، مطرح کرد: با شبکه آموزش توافقاتی داشتیم تا از زمان آموزش و جدول پخش شبکه زمانی را به آموزش دانش‌آموزان اختصاص دهد.

وی افزود: از روز شنبه آموزش‌ها شروع می‌شود و تمرکز بیشتر بر روی دانش‌آموزان پایه دوازدهم است که امسال امتحان نهایی دارند از سوی دیگر دروس پایه مورد توجه هستند چرا که نیازمند حمایت و هدایت معلمان است پس از آن دانش آموزان با مشاهده فیلم‌ها می‌توانند در فضای مجازی درباره آن با معلمان خود بحث کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش بیان کرد: حدود 20 تا 25  دقیقه برای هر عنوان درسی در نظر گرفته شده است و اگر روزانه 4 بازه زمانی برای آموزش دانش‌آموزان به مدت چهار یا پنج ساعت طراحی شده باشد بیش از 12 عنوان درس از تمام دوره‌های تحصیلی ارائه خواهد شد.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هم درباره آموزش مجازی دانش‌آموزان دبستانی گفت: قرار است از آنتن زنده شبکه آموزش ساعاتی به آموزش دانش‌آموزان دبستانی اختصاص یابد و امکان مشاهده مجدد آن از طریق تلوبیون وجود دارد.

وی افزود: آموزش‌ها از شنبه 10 اسفند شروع می‌شود که زمانبندی اطلاع‌رسانی خواهد شد که ساعاتی موثر و کوتاه را برای دانش‌آموزان در نظر گرفتیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان