//
کدخبر: ۲۲۶۸۳۹ //

تحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه در مدارس دولتی

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه در مدارس دولتی خبر داد و گفت: افزایش کیفیت خدمات آموزشی در مدارس ضروری است.

تحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه در مدارس دولتی
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس سلطانیان عصر امروز در گردهمایی مدیران و معاونان آموزشی مدارس دوره متوسطه استان سمنان، با اشاره به نقش خطیر مدیران و رهبران آموزشی در بحث پرورش نسل‌های آینده، برنامه‌ریزی برای دستیابی به اهداف آموزش و پرورش را از مهم‌ترین وظیفه مدیران این بخش دانست و اظهار کرد: تدبیر و برنامه‌ریزی در کار مانع از اتلاف وقت و هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای سند تحول بنیادین گامی مؤثر در جهت کیفیت‌بخشی و هدف‌دار کردن برنامه‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: سند تحول بنیادین از اسناد بسیار مهم کشور محسوب می‌شود؛ چراکه علاوه بر تأکید مقام معظم رهبری، امضای مسؤولان ارشد نظام و کارشناسان خبره پای این سند است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت اجرایی شدن این سند افزود: تنها نباید به صحبت کردن درباره مضامین این سند اکتفا کرد.

سلطانیان با بیان اینکه پیام سند تحول بنیادین در دو بخش و برای کیفیت‌بخشی بحث آموزش و توسعه عدالت آموزشی ابلاغ شده است، ادامه داد: اگر این دو مقوله به‌درستی در آموزش و پرورش اجرایی شود، می‌توانیم به جرأت بگوییم که سند تحول بنیادین را در آموزش و پرورش پیگیری کرده‌ و در جهت تحقق آن گام برداشته‌ایم.

وی بر لزوم افزایش کیفیت خدمات آموزشی در مدارس تأکید کرد و گفت: وقتی می‌گوییم مدارس، این لفظ شامل کل مدارس کشور می‌شود.

سلطانیان با بیان اینکه امروز در کشور ما ۸۵ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند، افزود: برای بررسی شرایط آموزش و پرورش باید وضع مدارس دولتی را مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: اگر در بررسی‌ها، حال مدارس دولتی خوب بود، نشانگر عملکرد مثبت است؛ در غیر این صورت باید در رویه‌های خود تجدیدنظر شود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: بحث کیفیت‌بخشی به‌ویژه در مدارس دولتی از مواردی بوده که با جدیت پیگیری می‌شود و از اهمیت ویژه برخوردار است.

سلطانیان با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه نیز بر لزوم اجرای سند تحول بنیادین تأکید شده، ادامه داد: پس از ابلاغ این سند در آذرماه سال ۹۰، اولین گام بحث استقرار پایه‌های تحصیلی بود که پس از تغییر نظام آموزشی به لحاظ ساختاری باید گام‌های بعدی سند برداشته می‌شد و به لحاظ برخی محدودیت‌ها به‌درستی اجرا نشد.

وی با اشاره به بندهای سند تحول بنیادین گفت: در یکی دو سال گذشته ذیل نظام سند تحول بنیادین، تکلیف‌های مهم آموزش و پرورش مشخص و وظایف ابلاغ شد.

همایش مدیران مدارس متوسطه استان سمنان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان برگزار شد.

۱۲۶ هزار و ۴۱۵ نفر دانش‌آموز استان سمنان در پنج هزار و ۹۸۰ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند؛ ۹۸ هنرستان در استان سمنان برای ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی وجود دارد که هر هنرستان دست‌کم پنج کارگاه آموزشی داشته و دانش‌آموزان استان برای انتخاب رشته در دوره متوسطه در ۸۴ رشته فنی و مهارتی حق انتخاب دارند.

استان سمنان با ۱۱ درصد از میانگین کشوری در زمینه جذب دانش‌آموزان در شته‌های مهارتی پیشتاز است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۸۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان