//
کدخبر: ۲۵۲۹۵۸ //
فاطمه کرکه‌آبادی :

برنامه‌های انجمن «طراحان گرافیک» در سال ۹۹ با شعار «حرفه‌ای باش»

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مهمترین برنامه این انجمن را رویداد «هفته گرافیک» دانست که در سال ۱۳۹۹ با شعار «حرفه‌ای باش» و ادای احترام به مرتضی ممیز برگزار می‌شود.

برنامه‌های انجمن «طراحان گرافیک» در سال ۹۹ با شعار «حرفه‌ای باش»
به گزارش فرتاک نیوز،

فاطمه کرکه آبادی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درباره برنامه‌های سال جدید این انجمن گفت: مهمترین برنامه هنری انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در سال جدید بزرگداشت روز جهانی دیزاین و برپایی «هفته گرافیک» است. در سال جدید اگر کرونا مجال دهد، بنا داریم تا در هفته اول اردیبهشت ماه، رویداد «هفته گرافیک» را در خانه هنرمندان ایران برگزار کنیم. البته احتمال می‌دهم جابجایی برنامه‌های خانه هنرمندان ایران به دلیل شیوع کرونا، کمی زمان‌بندی ما را نیز تغییر دهد و این برنامه به تعویق بیفتد.

وی افزود: علاوه بر رویداد هفته گرافیک، چندین برنامه و نمایشگاه جانبی مختص به اعضای انجمن نیز برای سال ۹۹ در نظر داریم که در صورت مساعد بودن شرایط، برگزار خواهیم کرد.

ادای احترام به مرتضی ممیز در هفته گرافیک

کرکه‌آبادی در مورد برنامه‌های هفته گرافیک توضیح داد: هر ساله شورای جهانی دیزاین (ایکو- دی) در جریان برپایی روز جهانی دیزاین، ۲۷ آوریل (مصادف با ۸ اردیبهشت)، جهت همبستگی تمامی طراحان دنیا و تأثیرگذاری بیشتر، موضوعی واحد را به تمام طراحان دنیا اعلام می‌کند؛ امسال شعار جهانی این شورا «حرفه‌ای باش» است. به همین جهت و با توجه به نامگذاری خیابانی به نام استاد مرتضی ممیز از سوی شورای شهر و ۱۵ سال پس از فقدان استاد بر آن شدیم تا نمایشگاهی را جهت یادبود استاد برپا کنیم.

وی افزود: مرتضی ممیز که از مهمترین بنیان‌گذاران انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است، در یک عمر تلاش حرفه‌ای خود، به تحکیم پایه‌های حرفه و مناسبات چندجانبه آن پرداخت و به چهره قطعی و روشن «حرفه‌ای بودن» مبدل شد. این نمایشگاه پاسخی به دعوت جهانی حرفه‌ای بودن و ادای احترام به نماد ملی آن در حرفه طراحی گرافیک ایران است و با اتفاقات جنبی و دو نشست تخصصی برپا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه استانی «سرو نقره‌ای» در اصفهان و کرمان

وی در مورد برنامه‌های پایانی سال ۹۸ انجمن نیز گفت: در ماه بهمن نمایشگاه استانی ششمین دوسالانه طراحی گرافیک «سرو نقره‌ای» را در دانشگاه تبریز داشتیم که با استقبال خوبی نیز همراه بود، اما برگزاری مجدد این نمایشگاه در کرمان به دلیل شیوع بیماری به تعویق افتاد و احتمالاً در سال جدید در کرمان و اصفهان انجام پذیرد. همچنین فراخوان کارت پستال نوروزی در بهمن ماه منتشر شد اما متأسفانه به دلیل مشکلات پیش آمده نتوانستیم پیگیر اعضا باشیم و تعداد آثار ارسالی درخور توجه نیست.

کرکه آبادی افزود: نمایشگاه «گرافیک ایران ۲» که نمایش آثار گرافیکی دهه ۴۰ شمسی است، قرار بود در اسفند ماه در موزه گرافیک افتتاح شود که به دلیل تعطیل شدن موزه، کنسل شد. همچنین مجمع عمومی انجمن صنفی طراحان گرافیک که قرار بود ۲۱ اسفندماه برگزار شود نیز به زمان دیگری موکول شد.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، سال ۹۸ را در کل برای این انجمن مثبت ارزیابی کرد و در پایان گفت: در سال ۹۸، با وجود مشکلات اقتصادی، با یاری خدا توانستیم قدم‌های مثبت صنفی برداریم و برنامه‌های فرهنگی و هنری انجمن نیز در حد رضایت بخش انجام شود و مشکلی نیز در تأمین منابع مالی آنها نداشتیم. به نظر من اگرچه به دلیل گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، شوق طراحان گرافیک برای نمایش آثار خود و شرکت در کارهای جمعی کم شده است اما به هر حال تلاش ما جهت رونق حرفه و اعتلای بخشی به اعضای صنف در کل بازخوردهای مثبت داشته است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۹۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان