//
کدخبر: ۲۰۹۵۱۵ //

رشد ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور

معاون آموزشی وزیر بهداشت از رشد ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور خبر داد و گفت: در برخی از رشته‌های تخصصی ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد ظرفیت داشته‌ایم.

رشد ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر باقر لاریجانی در حاشیه بازدید از شصت و ششمین آزمون دانشنامه تخصصی و سی و سومین آزمون دانشنامه فوق تخصصی که در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه آزمون‌های دانشنامه یکی از بزرگترین آزمون‌های ارزیابی دانش فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی است، اظهار کرد: حدود ۴ هزار متخصص در ۲۸ رشته و حدود ۴۰۰ فوق تخصص در ۴ رشته با این آزمون مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این آزمون صلاحیت علمی افراد متقاضی برای عضویت هیات علمی و همچنین خدمات درمانی آموزشی آینده آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

لاریجانی اضافه کرد: در صورتی که دانشگاه‌ها ظرفیت جذب داشته باشند، برخی از این افراد به عضویت هیات علمی در می‌آیند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به رشد ظرفیت رشته‌های تخصصی پزشکی در کشور، خاطرنشان کرد: در برخی از رشته‌های تخصصی ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد رشد ظرفیت داشته‌ایم. اما باید توجه کرد که نمی‌توان همه متخصصان را به مناطقی فرستاد که بیمار نداشته باشد و یا امکانات تخصصی در اختیار نباشد.

لاریجانی با اشاره به تعهدات متخصصان پزشکی پس از فارغ‌التحصیلی، یادآور شد: برخی از این فارغ‌التحصیلان دارای تعهد سه برابری و برخی دیگر تعهدات خاص دارند و بر اساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها، مسئولیت‌های درمانی، آموزشی و خدماتی خود را ایفا می‌کنند.

لاریجانی در خصوص نیازسنجی و محاسبات نیروی انسانی در حوزه علوم پزشکی نیز افزود: در حال حاضر نقشه راه ما برای ۵ سال آینده در رشته‌های تخصصی مشخص است و برخی از رشته‌ها از جمله رشته‌های جراحی با افزایش ظرفیت و به دلیل اشباع برخی از رشته‌ها با کاهش ظرفیت مواجه می‌شوند. برخی از رشته‌های تخصصی نیز وضعیت موجود را ادامه می‌دهند.


معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: محاسبات نیروی انسانی در مورد رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری و مامایی انجام شده است.

لاریجانی در پایان از محاسبات نیروی انسانی در رشته‌های دکترای تخصصی (Ph.D) خبر داد و گفت: این کار به دلیل گستردگی این رشته‌ها، بسیار متنوع بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۹۵۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان