//
کدخبر: ۱۵۴۲۱۲ //
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دانشجویان ظرفیت محیط‌های مختلط را دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه در محیط‌های دانشگاهی باید به موضوعات اعتقادی و مذهبی توجه بیشتری شود، اظهار کرد: محیط‌های دانشگاهی محیط‌هایی مختلط هستند و ما هیچ مشکلی از این باب نداریم؛ همچنین دانشجویان نیز نشان داده‌اند که ظرفیت این فضا را دارند.

دانشجویان ظرفیت محیط‌های مختلط را دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور غلامی درباره برخی حواشی ایجاد شده در برگزاری مراسم‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و لغو تعدادی از برنامه‌های فرهنگی به دلیل برگزاری مختلط این برنامه‌ها اظهار کرد: کلیات مطلب این است که در محیط‌های دانشگاهی باید به موضوعات اعتقادی و مذهبی توجه بیشتری شود؛ محیط‌های دانشگاهی محیط‌هایی مختلط هستند و ما هیچ مشکلی از این باب نداریم؛ همچنین دانشجویان نیز نشان داده‌اند که ظرفیت این فضا را دارند.

وی گفت:‌ در مناسبت‌های مختلف گاهی بنا به شرایطی که پیش می‌آید فضای محیطی باعث می‌شود تا مقداری دقت دانشجویان نسبت به برخی مسائل کمتر شود. در این زمینه از یک طرف توصیه من به دانشجویان که الحمدلله همه معتقد و متدین هستند این است که رعایت بیشتری نسبت به برخی مسائل داشته باشند. از طرف دیگر نیز کسانی که اقدام به طرح نقد و انتقاد می‌کنند باید بدانند که هر مسئله‌ای که پیش می‌آید را نباید به اینکه خدای نکرده دانشجویان اعتقاد ندارند، ربط دهند؛ بالاخره زمانی که یک نمایش دارای مجوز در محیط شلوغی مانند یک سالن تئاتر برگزار می‌شود، قاعدتا باید نظم و انضباط آن مراسم زیر سوال برود نه افراد حاضر در آن.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره روند اعطای مجوز به برگزاری مراسم‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه وزارت علوم این مجوزها را صادر نمی‌کند، بلکه صدور آن بر عهده دانشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: یک نفر به عنوان نماینده وزارت علوم در دانشگاه، اساتید دانشگاه، رئیس دانشگاه و مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری برای مراسم‌های سیاسی و فرهنگی که جمعیت بیشتری را نسبت به سایر مراسم‌ها پوشش می‌دهند، تصمیم گیری و مجوزهای لازم را صادر می‌کند و سایر مراسم‌هایی که در حد فعالیت کانون‌های فرهنگی است، معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها مجوز لازم را اعطا می‌کنند.

غلامی تصریح کرد: وزارت علوم در این زمینه معمولا سیاست‌های کلان را به دانشگاه‌ها اعلام می‌کند و دانشگاه‌ها درباره مسائل مختلف مربوط به خود تصمیم گیری می‌کنند.

وی در پایان به بیان توصیه‌هایی به افرادی که در اعطای مجوز برگزاری مراسم‌های دانشجویی نقش دارند اظهار کرد: کسانی که مسئولیت اعطای مجوز برنامه‌های مختلف دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه‌ها را بر عهده دارند، حتما به دانشجویان اعتماد و کمک کنند که فضاهای نشاط و فعالیت بچه‌ها بیشتر شود؛ قطعا دانشجویان نیز نظم و انضباط و موازین مختلف را رعایت می‌کنند. همواره در دانشگاه‌ها شاهد برگزاری نشست‌ها و مراسم‌های مختلف به مناسبت‌های گوناگون بوده‌ایم، حال ممکن است در دو سه مراسم برخی دانشجویان موازین را رعایت نکرده باشند، اما نباید این موضوع را به همه برنامه‌ها و مراسم‌ها تعمیم دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان