//
کدخبر: ۸۶۷۵۱ //

بیانات رهبر انقلاب درباره حمله به سوریه در راس اخبار ترکیه جای گرفت

رسانه های خبری ترکیه سخنان حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در محکومیت حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را به شکل گسترده ای منعکس کردند و بیانات معظم له در راس اخبار رسانه های ترکیه جای گرفت.

 بیانات رهبر انقلاب درباره حمله به سوریه در راس اخبار ترکیه جای گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه کارار ترکیه بلافاصله بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در خصوص حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را منتشر کرد و با درج عنوان 'اولین واکنش از رهبر ایران' نوشت: حملات موشکی آمریکا علیه مواضعی در سوریه با محکومیت شدید رهبر ایران مواجه شد.

این روزنامه به نقل از رهبر انقلاب نوشت: ' رئیس‌جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند و سودی هم نخواهند برد هم چنان که در سال‌های گذشته در عراق، سوریه،‌ افغانستان حضور پیدا کردند و از این قبیل جنایات انجام دادند و سودی هم نبردند.'

روزنامه آکشام با درج عنوان 'حمله انجام شده جنایت است' به انتشار سخنان مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: رهبر ایران در واکنشی سریع به حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس تاکید کرد که اقدام کشورهای غربی علیه سوریه یک جنایت است.

این روزنامه با برجسته کردن بخشی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، به نقل از ایشان نوشت: 'رئیس‌جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند.'

این رسانه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ادعای رییس جمهوری آمریکا مبنی بر هزینه کردن بیش از هفت تریلیون دلار در خاورمیانه اشاره کرد و نوشت: رهبر ایران تصریح کرد که آمریکایی ها از این پس نیز چیزی عایدشان نخواهد شد.

شبکه ان.تی.وی ترکیه نیز سخنان رهبر انقلاب را در بخش اخبار فوری منتشر کرد و به نقل از ایشان نوشت: حمله‌ی سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است.

این رسانه در ادامه افزود: رهبر ایران ایران روسای جمهوری فرانسه، آمریکا و نخست وزیر را جنایتکار توصیف کرد و تاکید کرد که آنها هیچ سودی از حمله و جنایت نخواهند برد.

روزنامه استار از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه نیز با درج عنوان 'حمله به سوریه جنایت است' به انتشار فوری فرمایش مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: رهبر ایران به صورتی صریح روسای جمهوری فرانسه، آمریکا و نخست وزیر انگلیس را جنایتکار خواند.

استار به نقل از ایشان اضافه کرد: 'آن کسانی که دیروز آشکار و پنهان از داعش حمایت می‌کردند، امروز ادعا می‌کنند که آن‌ها را شکست دادند! آن‌هم به دروغ، چنین چیزی نیست. آن‌ها هیچ دخالتی نداشتند.'

روزنامه خبر.تورک نیز با درج عنوان'حمله به سوریه جنایت است' سخنان رهبر انقلاب را در صدر اخبار منتشره خود قرار داد و واکنش ایشان را بسیار سریع و قاطع معرفی کرد.

خبر تورک تاکید کرد: رهبر ایران به صورت آشکاری روسای جمهوری آمریکا وفرانسه و نخست وزیر انگلیس را جنایتکار خواند.

روزنامه جمهوریت ترکیه هم در خبری به سخنان امروز آیت الله خامنه ای در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی پرداخت و نوشت: 'رهبر ایران با اظهاراتی تند، حملات موشکی به سوریه را محکوم کرد و با جنایتکار خواندن رهبران آمریکا، فرانسه و انگلیس تصریح کرد که آنها به اهداف خود نخواهند رسید.'

شبکه اولوسال با درج عنوان 'واکنش سخت رهبر ایران به حمله غرب' به صورت مبسوطی فرمایش مقام معظم رهبری را منتشر و واکنش ایشان را پیام قاطعی علیه آمریکا توصیف کرد.

وبسایت شبکه اولوسال در خبری نوشت: رهبر ایران حمله موشکی امروز صبح آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه را جنایتکارانه خوانده و در ادامه ادعای رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر نابودی داعش را دروغین خواند.

این رسانه افزود: رهبر ایران در سخنان خود بازنده اصلی این حملات را کشورهای متخاصم دانست و تصریح کرد که جنایتکاران سودی از این حملات نخواهند برد.

روزنامه ملیت در یک خبری فوری به سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با سفرای کشورهای اسلامی پرداخت و با درج عنوان 'جنایتکاران سودی نمی برند' نوشت: صبح امروز حملات موشکی آمریکا با همراهی فرانسه و انگلیس علیه مواضع دولت سوریه انجام شد که واکنش بسیاری را در بر داشت.

این رسانه اضافه کرد: رهبر ایران در واکنشی علیه حمله به سوریه گفت که روسای جمهوری آمریکا و فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکار هستند و هیچ سودی از این اقدام جنایتکارانه نخواهند برد چنان که پیش از این نیز در منطقه ناکام بودند.

روزنامه ینی گاج نیز با درج عنوان 'سودی نخواهند برد' به انتشار متن سخنان مقام معظم رهبری در واکنش به حملات غرب علیه سوریه پرداخت و نوشت: رهبر ایران واکنشی سخت علیه رهبران انگلیس، آمریکا و فرانسه نشان داد.

این روزنامه اضافه کرد: رهبر ایران با جنایتکار خواندن روسای جمهوری آمریکا، فرانسه و نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که آنها به مانند سابق هیچ سودی از این حمله نخواهند برد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در تهران، ضمن محکوم کردن حملات موشکی به سوریه، این اقدام آمریکا، انگلیس و فرانسه را جنایتکارانه توصیف کردند.

آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است.

سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.

 وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.

صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند.

زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.

رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۷۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان