//
کدخبر: ۸۶۶۸۳ //

دبیرکل سازمان ملل به حمله ائتلاف غربی به سوریه واکنش نشان داد

دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در پی تجاوز آمریکا و متحدانش به خاک سوریه، از کشورهای عضو این سازمان خواست از اقداماتی که اوضاع این کشور غرب آسیا را تشدید می‌کند، پرهیز کنند.

دبیرکل سازمان ملل  به حمله ائتلاف غربی به سوریه واکنش نشان داد
به گزارش فرتاک نیوز،

دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای در پی تجاوز موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه از تمامی کشورهای عضو این سازمان خواست تا از خود خویشتنداری نشان دهند و از اقداماتی که به تشدید اوضاع سوریه منجر می‌شود، پرهیز کنند.

بنا بر آنچه بر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملل قرار گرفت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه خود در خصوص این تجاوز موشکی گفت: «من از نزدیک گزارشات حملات هوایی آمریکا، فرانسه و انگلیس در سوریه را دنبال کرده‌ام. تعهداتی به ویژه در مواجهه با موضوعات مربوط به صلح و امنیت وجود دارد تا مطابق با منشور سازمان ملل و به طور کلی قوانین بین‌المللی عمل شود.»

وی در ارتباط با منشور سازمان ملل اینگونه توضیح داد: «منشور سازمان ملل درباره این موضوعات بسیار شفاف است. شورای امنیت در وهله اول وظیفه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را دارد. من از اعضای شورای امنیت می‌خواهم که متحد باشند و این مسئولیت را ایفا کنند.»

وی سپس در ادامه خواستار خویشتنداری کشورهای عضو سازمان ملل در مواجهه با مسئله سوریه شد و گفت: «من از تمامی کشورهای عضو می‌خواهم که در این شرایط خطرناک از خود خویشتنداری نشان داده و از هرگونه اقدامی که ممکن است اوضاع را تشدید و رنج مردم سوریه را بیشتر کند، بپرهیزند.»

گفتنی است، بامداد امروز شنبه، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان حمله به سوریه را صادر کرد. در این حمله که با مشارکت آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام گرفته، از کشتی های نظامی و از هواپیما استفاده شده است.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابع میدانی خود اعلام کرد که موشک‌های متجاوزان سه‌جانبه، به لطف پدافند هوایی سوریه به اهداف تعیین شده نرسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان