//
کدخبر: ۴۵۳۲۳ //

رئیس بنیاد شهید در دولت دوازدهم کیست؟

به نظر می رسد که رئیس جمهور همچنان قصد ابقای شهیدی در بنیاد شهید را داشته باشد چرا که عملکرد او برای روحانی رضایت بخش بوده است.

رئیس بنیاد شهید در دولت دوازدهم کیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 با آغاز بکار دولت دوازدهم گمانه زنی ها جهت تغییرات در کابینه دولت و نهادها و سازمان های زیر نظر رئیس جمهوری آغاز شده است.

 

در حالیکه اسامی کابینه پیشنهادی امروز به مجلس ارسال و نام وزرای احتمالی مشخص شد اما همچنان تکلیف سازمان هایی مانند محیط زیست و بنیاد شهید نا معلوم است.

 

طی روزهای اخیر برخی محافل در گمانه زنی های خود از حسینعلی امیری به عنوان گزینه ای برای ریاست بنیاد شهید در دولت دوازدهم نام بردند، اما آقای امیری چندی پیش رسما این خبر را رد کرده است.

 

با توجه به جایگاه والای شهدا و ایثارگران در کشور بنابراین این نهاد جایگاه و نقش مهمی را برای خدمت رسانی به این افراد را دارا می باشد که در دوره ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی، بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهد رویدادهایی در زمینه های مختلف از جمله حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای کنگره ها و یادواره های ملی متعدد، اجرای منظم طرح سپاس از ایثارگران، برگزاری اردوها و سفرهای زیارتی، ایجاد توسعه و تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی، قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، اجرای طرح های پژوهشی و آموزشی و غیره بوده است که در ادامه به برخی از این اقدامات شاخص اشاره می کنیم.

 

پرداخت مطالبات ایثارگران

طبق برنامه ریزی های انجام شده معوقات سال های ۷۶ تا ۹۰ با مبلغی بیش از ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ایثارگران پرداخت شد و پس از سال ها، پاداش بازنشستگی شهدای مربوط به سال ۹۴ و ذخیره مرخصی شهدای غیر شاغل مربوط به همین سال بصورت کامل پرداخت و به دیون تبدیل نشد همچنین از ابتدای سال ۹۵ نیز مطالبات ایثارگران مرتبط به سال ۹۱ که مبلغی حدود ۵۳۶ میلیارد تومان بود پرداخت شد.

در زمینه ساماندهی گلزار شهدا در سال ۹۵ از مجموعه ۱۹ هزار و ۷۵۱ گلزار شهید شامل ۲۰۹ هزار و ۲۲ مزار منور شهید، ۱۳ هزار گلزار مشتمل بر ۱۴۲ هزار و ۶۷۰ مزار، ساماندهی شده است همچنین در طول سه سال گذشته ۲ هزار و ۶۱۷ گلزار شامل ۲۹ هزار ۹۵۸ مزار ساماندهی شد و مابقی در دست اجرا است‌.

 

اشتغال و تامین مسکن

طی سال های ۹۲ تا ۹۵ تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۵ نفر از طریق استخدام در دستگاه های دولتی و غیر دولتی و ۲۷ هزار و ۵۸۵ نفر از طریق خوداشتغالی و کارآفرینی وارد بازار کار شده اند که در مجموع بیش از ۶۴ هزار فرصت شغلی برای فرزندان شاهد و ایثارگر ایجاد شد.

 

در خصوص تامین مسکن نیز طی سال های ۹۲ تا ۹۴ برای حدود ۱۲۶ هزار ایثارگر تسهیلات مسکن شامل وام بانکی ساخت و خرید مسکن پرداخت و ۱۲ هزار و ۷۶۰ مورد نیز واگذاری زمین و یا پرداخت سهم ریالی زمین به ایثارگران واجد شرایط انجام شد همچنین از محل سایر منابع تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر از ایثارگران از کمک های بلاعوض تامین مسکن بهره مند شده اند.

 

بیمه درمان همگانی و تکمیلی ایثارگران

تا پایان سال ۹۵ تعداد ۷۶۰ هزار نفر از ایثارگران و افراد تحت تکفل آنان که تحت پوشش بیمه دستگاهی نبوده اند از طریق سازمان بیمه سلامت، تحت پوشش بیمه همگانی قرار گرفتند و تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار ایثارگر و افراد تحت تکفل آنان شامل افراد شاغل، بازنشسته و غیر شاغل نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند. هزینه های درمانی ایثارگران به این ترتیب با توجه به مفاد قراردادهای موجود به صورت رایگان انجام می شود.

همچنین صندوق سلامت ایثارگران در طول سه سال گذشته با پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال از هزینه های پزشکی ایثارگران که در قالب قراردادهای بیمه ای قابل پرداخت نبود، ایفای نقش کرده است و سالانه تعداد ۱۲۱ هزار ایثارگر شامل جانبازان، والدین و همسران شهدا تحت پوشش طرح پایش سلامت قرار می گیرند.

 

در خصوص جذب پزشکان متخصص خارجی به جای اعزام جانبازان به خارج از کشور نیز تعداد ۹۸ تیم پزشکی خارجی طی سه سال گذشته به ایران دعوت شده اند که در این میان، بیش از ۲ هزار و ۶۹۱ جانباز، ویزیت و ۵۲۵ نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتند و در همین مدت تعداد ۳۸ نفر از جانبازان برای انجام مراحل تکمیل درمان به خارج از کشور اعزام شده اند.

 

گفتنی است طی سه سال گذشته با برگزاری جلسه کمیسیون پزشکی در زمینه های مختلف تعداد ۱۰۱ هزار و ۳۸۳ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و نیز با اعزام تیم های تخصصی به استان های کمتر برخوردار از سال ۹۲ تا ۹۵ توسط ۸۱ تیم تخصصی حدود ۷ هزار یثارگر مورد درمان قرار گرفته اند.

 

با این اوصاف به نظر می رسد که رئیس جمهور همچنان قصد ابقای شهیدی در بنیاد شهید را داشته باشد چرا که عملکرد او برای روحانی رضایت بخش بوده است.ax

 

منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان