//
کدخبر: ۹۹۱ //

بیکاری، یکی از معضلات پیش روی افراد جوان

بیکاری یا نبود شغل متناسب با سطح تحصیلات یکی از معضلات پیش روی افراد جوان جامعه است که تبعات منفی برای کل اقتصاد کشور نیز به دنبال دارد.

بیکاری، یکی از معضلات پیش روی افراد جوان

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مسئله اشتغال جوانان حل نشود ، هیچ یک از راهکارهای بهبود معیشت همچون تامین مسکن نمی تواند موانع پیش روی ازدواج آنها را از بین ببرد.

 بیکاری یا نبود شغل متناسب با سطح تحصیلات یکی از معضلات پیش روی افراد جوان جامعه است که تبعات منفی برای کل اقتصاد کشور نیز به دنبال دارد.

گفتنی است تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه یکی از راهکارها در راستای بهبود معیشت خانوار محسوب می شود که همواره مورد توجه دولت ها قرار داشته اما به دلایلی تاکنون آنطور که باید و شاید موفق نبوده است؛یکی از دلایلی که افراد جامعه به ویژه جوانان توان خرید خانه را پیدا نمی کنند، نداشتن شغل مناسب و نبود درآمد کافی برای پرداخت اقساط مسکن است.

در واقع به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اشتغالزایی پایدار و ایجاد یک منبع درآمد مناسب برای جوانان، پایه و رکن اساسی در مسیر تحقق اهداف اقتصادی و موفقیت راهکارهای حمایتی دولت محسوب می شود که باید هرچه بیشتر مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

رونق اقتصادی در گرو اشتغالزایی پایدار

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد:داشتن شغلی پایدار دغدغه اصلی جوانان در شرف ازدواج است تا با کسب درآمد مناسب به راحتی اقدام به تامین مسکن و سایر مایحتاج مورد نیاز زندگی خود نمایند .

وی با اشاره به لزوم اشتغالزایی برای جوانان گفت : دولت با اشتغالزایی  و همچنین ارائه تسهیلات مورد نیاز می تواند به ایجاد رفاه اجتماعی، رونق اقتصادی در جامعه و به دنبال آن از بین بردن موانع ازدواج جوانان اقدام کند.

دامادی ادامه داد:ارائه تسهیلات مسکن باید به گونه ای تنظیم شود تا جوانان با حقوق های حداقلی بتوانند از پس پرداخت تسهیلات برآیند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالا بودن قیمت زمین تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده مسکن دارد، اظهار کرد : دولت با به کارگیری برخی سیاست ها باید نرخ زمین را کاهش دهد تا جوانان دیگر با مشکلات بالا بودن نرخ اجاره بها و خرید مسکن روبرو نشوند .

میزان بازپرداخت تسهیلات مسکن باید متناسب با درآمد جوانان تعیین شود

وی در پاسخ به این سوال که  آیا صندوق پس انداز مسکن یکم، راهگشای تهیه مسکن مورد نیاز جوانان  است یا خیر، گفت : برخی شرایط  این صندوق اعم از اقساط بالای تسهیلات و شرایط اولیه سپرده گذاری برای جوانان در ابتدای راه مقدور نیست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید با افزایش مدت بازپرداخت و افزایش میزان تسهیلات متناسب با تورم و نرخ مسکن ،توان بازپرداخت اقساط مسکن برای جوانان را بالا برد.

دامادی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مسئله اشتغال جوانان حل نشود ، هیچ یک از راهکارهای دولت در راستای بهبود معیشت همچون تامین مسکن نمی تواند موانع پیش روی ازدواج آنها را از بین ببرد.

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان