//
کدخبر: ۳۵۵۸۸ //

کرمانشاه، مرزدار مقتدر و مظلوم؛ حکایت چهار دهه جانفشانی 'سینه ستبر ایران'/

استان کردنشین کرمانشاه تاکنون حدود 35 هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم ایران اسلامی کرده اما هنوز سینه ستبر و خط مقدم نظام در حفظ امنیت و آرامش جامعه است و هم در مرزهای زمینی شهید می دهد هم در مرزهای عقیدتی در سوریه.

کرمانشاه، مرزدار مقتدر و مظلوم؛  حکایت چهار دهه جانفشانی 'سینه ستبر ایران'/
به گزارش فرتاک نیوز،

جنگ تحمیلی با موشک باران کرمانشاه آغاز شد و با شکستن کمر لشگر مزدوران صدام (منافقان) در این استان پایان یافت.

 

دشمنی ها با ایران اسلامی اما پایان نیافت و از گروهک های مزدور و تجزیه طلب کومله، پژاک و دموکرات گرفته تا تکفیری های داعش همه کوشیدند تا ناامنی را با عبور از دروازه کرمانشاه وارد ایران کنند.

 

کرمانشاه با وجود مشکلات بزرگ اقتصادی و اجتماعی، محکم و استوار ایستاده و توطئه ها را در همان نطفه خفه کرده، در این مسیر البته شهدا و جانبازان بسیاری هم تقدیم کرده است.

 

جانفشانی‌ها فقط محدود به نیروهای نظامی و ‌امنیتی نبوده و مرزنشین ها و عشایر استان هم سهم چشمگیری در ایجاد امنیت بالای کنونی دارند.

 

مرزنشینان کرمانشاه گرچه هم برای برچیدن مین های بجا مانده از جنگ تحمیلی شهید می دهند، هم در مقابله با گروهک های تجزیه طلب و هم برای کندن ریشه داعش، اما امنیت مرزها را با چنگ و دندان حفظ کرده اند.

 

**شهدای مظلوم

شاید اهمیت حفاظت ایثارگرانه از 371 کیلومتر مرز مشترک ایران و کرمانشاه با کشور ناامن و بحران ‌زده عراق بود که سبب اشاره رهبر معظم انقلاب به مظلومیت شهدای مرزبان و تقدیر از مرزبانان این استان شده است.

 

رهبر انقلاب روز 28 خرداد در دیدار خانواده‌های شهدای مرزبان و مدافع حرم تاکید کردند: شما پسرتان را، دخترتان را می فرستید مدرسه، می‌آید، نگران نیستید؛ خودتان می روید محلّ کار و می‌آیید، نگران نیستید؛ می روید در پارک می‌نشینید،نگران نیستید؛ راه‌پیمایی می کنید، نگران نیستید؛ نگران ناامنی نیستید، دارید با امنیّت زندگی می کنید. چه خبر دارید که آن ‌که در مرز ایستاده و جلوی دشمن را گرفته که وارد کشور نشود، او دارد چه می کشد؟ این را مردم خبر ندارند؛ او مظلوم است. شهدای مرزی ما مظلومند؛ چه در مرزهای جنوب شرقی یعنی منطقه‌ی بلوچستان و کرمان و مانند اینها، چه منطقه‌ی شمال غربی [یعنی] منطقه‌ی کردستان و کرمانشاه و بقیّه‌ی جاها.

 

** کردهای کرمانشاه همه هستی خود را فدای ایران می کنند

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه در این باره گفت: اشاره رهبر معظم انقلاب در مورد شهدای مرزی از جمله در استان کرمانشاه موید تلاش و جانفشانی‌هایی است که در این باره صورت می‌گیرد.

 

بهرام فاضلی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی کاملاً پای کار هستند و هیچ مشکل ویژه ای امنیت استان و مرزهای آن را تهدید نمی‌کند، البته سنگ اندازی‌ عناصر ملحد و مزدور تروریستی همواره وجود داشته اما امروز با تلاش نیروهای ایثارگر به کمترین حد ممکن کاهش یافته است.

 

به گفته او 'نیروهای نظامی و امنیتی استان آمادگی لازم را برای مقابله با هر تهدیدی دارند و حاضرند از تمام داشته‌های خود برای حفظ امنیت و کیان نظام اسلامی بگذرند.'

 

فاضل، 'کرمانشاه کُردنشین' را همچنان سینه ستبر جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: شک نکنید که ما کردهایی هستیم که با تمام توان و هستی خود از کیان نظام و امنیت ایران دفاع می کنیم؛ تعداد شهدا و جانبازان استان به ویژه در مناطق مرزی، اهل سنت و اهل حق موید این مطلب است.

 

او حمله موشکی سپاه پاسداران به تروریست های داعش را نمونه ای از تلاش های مقتدرانه برای حفظ امنیت کشور دانست و تاکید کرد: نیروهای مسلح کشور کمترین تحرکی علیه ایران را به شدیدترین نحو ممکن پاسخ می دهند.

 

** تقدیم 1400 شهید اهل سنت در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه هم با اشاره به تقدیم 9 هزار و 800 شهید، 23 هزار جانباز و هزار و 800 آزاده کرمانشاهی به انقلاب اسلامی گفت: مرزداران استان همچنان پشتوانه ایران و حامیان ولایت هستند و در این مسیر تا پای جان ایستاده اند.

 

حجت الاسلام هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرزداران به دور از توجه و هیاهوی روزمره به صورت شبانه ‌روزی و با عشق و علاقه از مرزهای کشور نگهبانی می کنند و کمترین چشمداشت را هم دارند.

 

او افزود: به فرموده رهبر انقلاب اهمیت کار حافظان مرزها کمتر به چشم می آید زیرا ارزش هر چیزی در نبود آن مشخص می شود اما حتما آرامش و امنیت فعلی جامعه مدیون ایثارگری مرزداران و شهدای مرزی است.

 

به اعتقاد عسگری، حفاظت از مرزها بویژه در کرمانشاه به دلیل موقعیت و حساسیت ویژه آن، آسیب زا بودن منطقه و درگیری های عراق بسیار مهم است و در این زمینه هر از چند گاهی جوانانی مومن، با اخلاص و شجاع به شهادت رسیده اند.

 

او تاکید کرد که حداقل کار برای این شهدا زنده نگه داشتن یاد و ادامه مسیر آنهاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه عنوان کرد: ساکنان مناطق مرزی و عشایر استان هم سهم مهمی در امنیت پایدار کشور دارند و همیشه در طول تاریخ انقلاب از جمله در حماسه پاوه و دفاع مقدس، پاسدارانی با غیرت، شجاع و مطمئن برای مرزها بوده اند.

 

آنچنان که عسگری آمار داد، هزار و 400 نفر از از 12 هزار شهید اهل سنت کشور، کرمانشاهی هستند.

استان 2 میلیون نفری کرمانشاه یک موقعیت جغرافیایی راهبردی و مهم دارد و از دیرباز به 'دروازه کربلا' مشهور بوده و از زائران عتبات میهمانی کرده است.

 

دسترسی آسان و همزمان این استان به 2 بخش کردنشین و عرب عراق بر اهمیت موقعیت آن افزوده است طوری که دست کم نیمی از صادرات ایران به عراق از مرزهای این استان است؛ مرزها و بازارچه ‌هایی که اگر زیرساخت های آن تکمیل شوند می تواند دست کم یک جهش سه برابری در صادرات داشته باشد.

 

طبیعی است که ایجاد یک اقتصاد پویا و امن در کشور در گرو تامین امنیت پایدار و قدر دانستن تلاش حافظان امنیت است.

 

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان