//
کدخبر: ۳۲۸۰۵ //

ناجا: به ملت اطمینان می دهیم حافظ امنیت و آرامش آنان خواهیم بود

نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای ملت بزرگ ایران اطمینان داد که با اقتدار، صلابت و آمادگی فزون تر از همیشه و به فضل و کرم الهی، حافظ امنیت و آرامش آنان خواهد بود.

 ناجا: به ملت اطمینان می دهیم حافظ امنیت و آرامش آنان خواهیم بود

به گزارش فرتاک نیوز،  نیروی انتظامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا، ملت رشید ایران به ویژه خانواده های ارجمند آنان و اظهار همدردی با مجروحان و مصدومان این حادثه تروریستی تاکید کرد که به تروریست های مزدور و حامیان آنها اجازه نخواهد داد که لذت امنیت بی بدیل کشور را از چنین ملت شجاع، با اراده و بزرگی بستانند.

در بخشی از اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه تروریستی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهرامام راحل آمده است: حادثه تروریستی و مذبوحانه روز چهارشنبه نشان داد گرچه تروریست های اجیر شده در عداوت و خصومت با مردم انقلابی ایران از هیچ رفتار سبعانه و اقدام قساوت آمیزی فروگذار نیستند ؛ اما اینگونه اقدامات وحشیانه نه تنها هیچ خللی در اراده پولادین مردم ایران پدید نمی آورد که عزم آنان را برای دفاع از ارزش های دینی و ملی خود صد چندان می سازد.

در این اطلاعیه آمده است: اقدام سریع، هوشیارانه و هماهنگ نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی و اطلاعاتی در مقابله با تروریست های کوردل ضمن اینکه درسی بزرگ به گروهک های مزدور و حامیان ریز و درشت آنان داد، شگفتی همگان را نیز برانگیخت.

همچنین واکنش و سرعت عمل نیروهای پلیس پایتخت نیز آنچنان هوشمندانه و مجاهدانه بود که هر نوع ابتکار عملی را از تروریست ها سلب و آنان را درعملی ساختن افکار پلیدشان ناکام گذاشت و با اقدام و شلیک به موقع ماموران کلانتری حرم، تروریست ها آرزوی ورود به حرم حضرت امام (ره) و انجام اقدام مذبوحانه را با خود به جهنم بردند و همچنین با حضور بهنگام و سریع یگان های ویژه ناجا (نوپو) و عوامل انتظامی در محدوده مجلس شورای اسلامی، درکنار برادران متعهد و از جان گذشته سپاه پاسداران برای ایجاد امنیت و برداشتن سایه رعب و ناامنی درکشور موثر واقع شدند.

ناجا اعلام کرد: واکنش مردم کشور در برابر حادثه تروریستی روز چهارشنبه، به ویژه واکنش شجاعت آمیز آنانی که به محل وقوع حوادث نزدیک بودند، نشان داد ملتی که اتفاقاتی نظیر جنگ تحمیلی و حوادث تروریستی دهه شصت و بحران های محلی دهه آغازین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت موفقیت آمیز و اعجاز گونه پشت سر نهاده است، در برابر اینگونه اقدامات ایذایی و مذبوحانه خم به ابرو نمی آورد و آرامش و امنیت خود را فرو نمی گذارد.

روز گذشته - چهارشنبه - در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 46 نفر مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.

وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویست ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.»

گروهک تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را بر عهده گرفته بود.

مراسم وداع با پیکر شهدای این حملات تروریستی فردا - جمعه- در تهران برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان