//
کدخبر: ۸۸۰۴۸ //

روحانی: اساس انقلاب اسلامی احترام به مردم است

رییس جمهوری گفت: اساس انقلاب اسلامی احترام به مردم و حل مشکلات آنها است.

 روحانی: اساس انقلاب اسلامی احترام به مردم است
به گزارش فرتاک نیوز،

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، افزود: اساس حکومت بعد از رضای خدا رضای خلق است.

وی تصریح کرد: اگر از سال 58 که اولین سال پیروزی انقلاب است، رفتار مردم با مراجعین بهتر شده پس این نشان می دهد که انقلاب مسیرش درست است.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: ما در صندلی وظیفه و قانون نشسته ایم، قانون اساسی به ما اختیارات داده است. بالاترین قدرت در کشور قدرت اجرایی و بالاترین مسئولیت بر دوش بخش اجرایی است، قدرت را هم قانون اساسی به او داده است.

**بالاتر از نوکری ملت نداریم

روحانی با تبریک ایام ماه شعبان گفت: این ماه که به نام پیامبر عظیم الشان اسلام است، خداوند آن را ماه رحمت، خشنودی و رضوان خود قرار داده است.

وی بالاترین استفاده از این ماه را خدمت به مردم دانست و یادآور شد: خدمت به مردم بالاتر از خواندن دعا، بالاتر از خواندن حتی قرآن مجید، حتی نماز مستحب است.

رییس جمهوری تاکید کرد: اگر در این ماه بتوانیم بیش از ماه های گذشته به مردم عزیز خدمت و دلی را خوشحال کرده و گره ای را باز کنیم به مردم خدمت کرده ایم.

روحانی ادامه داد: خداوند رحمت و رضوانش را شامل حال کسی می کند که مشکلی را از پیش پای مردم بردارد.

وی با بیان این که آنچه می ماند خوشحال کردن مردم است، گفت: باید باورمان شود که اداره کشور به عهده ملت است، این حق مردم و از آن ملت است

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: باید باورمان شود بالاتر از نوکری ملت نداریم، ما بالاتر از این نیستیم که خادم و نوکری برای مردم هستیم و اگر کسی خود را بالاتر از خادمی می داند پس معنای حکومت اسلامی و حتی مفهوم مردم سالاری دینی را هم لمس و حس نکرده است.

روحانی با یادآوری این که اساس دولت همین است، گفت: سخنم همین یک کلمه است که به فکر مردم باشیم و بالاتر از نوکری ملت نداریم، برای خدمت به مردم تلاش کنیم و به آنان احترام بگذاریم.

وی افزود: اگر کارمند و مدیر زیر دست شما به مردم احترام کافی نکرد و ادب لازم را به خرج نداد، او نمی تواند به عنوان صاحب آن صندلی و میز باشد او غاصب است.

نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، وزیران و مدیران ارشد دولت با محور بررسی مسائل اقتصادی و ارزی کشور و بحران آب در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

ادامه دارد...

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۰۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان