//
کدخبر: ۶۹۷۲۴ //

آنان که خاورمیانه را به آشوب کشیدند فهم درستی از دین و علوم اجتماعی ندارند

رییس جمهوری گفت: تروریست ها و آنان که خاورمیانه را به آشوب کشیدند ، فهم درستی از دین و علوم اجتماعی ندارند.

 آنان که خاورمیانه را به آشوب کشیدند فهم درستی از دین و علوم اجتماعی ندارند
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، افزود: فاشیست ها هم در ظاهر از دانش استفاده می کنند؛ مثل آنها که از دانش هسته ای برای انهدام جوامع و بشریت استفاده می کنند.

 

وی تاکید کرد: این که رهبرمعظم انقلاب تولید و استفاده از سلاح کشتار جمعی را حرام کردند؛ یعنی دین، عقل و اخلاق باید پیشتاز دانش باشد.

 

رییس دولت دوازدهم یادآور شد: آمریکایی‌ها در چند روز گذشته دچار شکست‌های بزرگ شدند و دنیا در برابر آنها ایستاد؛ می‌خواستند تعهد بین‌المللی خود را در برجام زیر پا بگذارند، صف مقابل آمریکا را دیدید، همه کشورها به استثنای یکی - دو کشور و یک رژیم منفور همه یکپارچه بودند؛ اگر به تعهد و قرارداد احترام نگذاریم باید فاتحه تمدن در جامعه را خواند.

 

روحانی تصریح کرد: :خوشحالم حاکمیت کاخ‌سفید در بهم ریختن تعهدات بین‌المللی، زیرپاگذاشتن وفای به عهد، ایستادگی در برابر مصوبه شورای امنیت سازمان ملل و توافق 7 کشور ناموفق بود؛ این پیروزی برای بشریت، اخلاق و حقوق است.

 

وی افزود: برخی موفقیت‌های ما در برجام حتی درصورت خروج یک طرف ‌هیچگاه از بین نمی‌رود، برخی هنوز ابعاد برجام را لمس نکرده‌اند.

 

رییس جمهوری یادآور شد: از زمان اجرای برجام درآمدهای نفتی کشور دو برابر و صدها مورد سرمایه گذاری خارجی انجام شد، دنیا و سازمان ملل به حق ایران در تحقیق و توسعه هسته ای اذعان کرد، علم حقوق و سیاست در این موفقیت پیشتاز بود.

 

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: عده‌ای در خیابان اعتراض می‌کنند، به همه مردم احترام بگذاریم، حتی اگر فردی از جایی تحریک شده است، دستور داشته یا جاسوس بوده است، بگذارید در دادگاه صالح ثابت شود.

 

رییس قوه مجریه ادامه داد: هرکس به خیابان می‌آید ‌یا خس و خاشاک است یا آشغال، چرا توهین می‌کنیم؟ همه را به یک چوب نرانیم و دقیق حرف بزنیم، مخصوصا در تریبون های مقدس دقیق تر حرف بزنیم.

 

روحانی با یادآوری این که حکمرانی شایسته جامعه را در مسیر درست هدایت می کند، تصریح کرد: اگر علوم انسانی پیشتاز جامعه و کنار صنعت نباشد ، صنعت به ضد جامعه تبدیل می شود. وی افزود: دورانی که علوم انسانی و اسلامی در سایه علوم تجربی و فنی بود ، گذشته است. توسعه بدون پیشرفت در علوم انسانی و اسلامی ممکن نیست .

 

رییس دولت دوازدهم همچنین گفت: علمی ما را به توسعه می رساند که در سرلوحه آن علوم انسانی و اسلامی باشد، تحول در علوم انسانی با پول و سفارش و مهندسی ممکن نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۹۷۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان