//
کدخبر: ۸۷۵۱۷ //
رییس جمهوری:

ایران به قدرت نظامی توام باتنش زدایی ادامه می دهد

رییس جمهوری اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران به اقتدار و قدرت نظامی خود توأم با تنش‌زدایی ادامه می دهد و نیروهای مسلح در هر شرایطی آماده‌اند تا از استقلال، عزت و حیثیت کشور دفاع کنند.

 ایران به قدرت نظامی توام باتنش زدایی ادامه می دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش با تبریک حلول ماه شعبان و سالروز میلاد امام حسین (ع) اظهار داشت: ارتش و سپاه همواره دوشادوش یکدیگر در میدان ایستادگی، رزم، جنگ و خدمت برای مردم در زمان صلح عمل کرده اند و ایثار و فداکاری آنها در کنار یکدیگر برای اعتلای این سرزمین بوده است.

وی ادامه داد: از آغاز انقلاب هرکجا غرور و افتخار و پیروزی و ایستادگی بوده، نام ارتش جمهوری اسلامی و فداکاری این عزیزان در کنار این مفاهیم ارزشمند ، حضور داشته است. ارتش با انضباط، انگیزه، اخلاق، آموزش کافی و همچنین سلاح و تجهیزات مدرن و آمادگی کامل همواره یک قدرت مهم بازدارنده برای جمهوری اسلامی ایران و دفاع از این آب و خاک و میهن بوده است.

رییس شورای عالی امنیت ملی ارتش را بازوی توانمند کشور در برابر توطئه ها دانست و گفت: این نیرو همواره آمادگی خود را در مقاطع حساس نشان داده است.

روحانی ادامه داد: وظیفه ارتش طبق قانون اساسی، حفظ نظام، استقلال و حراست از کشور است و همواره ارتش این سه هدف مهم را از یاد نمی برد و در سرلوحه اهداف و سیاست ها و فعالیت های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: ارتش با ابتکار و خلاقیت چه در ایام دفاع مقدس و چه پس از آن برای صنایع دفاعی ایران در کنار سایر رزمندگان آمادگی کافی خود را در همه مقاطع حساس نشان داد که برای کشور در برابر توطئه های بیگانگان ایستاده و بازوی توانمندی است.

وی همچنین گفت: ارتش همواره در چهارچوب قانون و انضباط راه و مسیر خود را بی کم وکاست و بدون منت و ادعایی طی کرده و هیچگاه دربرابر انجام وظایف خود از دولت یا ملت جایگاهی را نخواسته و همیشه در پی انجام وظیفه خود بوده است.

رییس قوه مجریه افزود: ارتش با این که سیاست را می فهمد اما هرگز در بازی های سیاسی وارد نشده و به وصیت و دستور امام راحل به خوبی عمل کرده است.

روحانی ادامه داد اگر در رژیم گذشته در کنار فسادهای اقتصادی، گاهی نام صاحب منصبان ارتش آن روزگار برده می شد، امروز در هیچ فسادی در جامعه و کشور نامی از امیران و بزرگان ارتش وجود ندارد و این به معنای دست پاکی، پاکی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر این که ما نیازمند ارتش و سپاه قوی و بسیجی آماده هستیم، تصریح کرد: در یک منطقه حساس به سر می بریم، منطقه حساس غرب آسیا و خاورمیانه جایی که در 40 سال گذشته شاهد توطئه های مختلف بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: هرازگاهی به طور بی شرمانه قدرت های خارجی در این منطقه حضور یافته و نفت و منابع اقتصادی این سرزمین و ذخایر کشورهای منطقه را برده اند.

روحانی یادآور شد: در یک منطقه ساده در جهان زیست نمی کنیم، در این منطقه حساس که می بینیم در اطراف ما قدرت های متجاوز لانه کرده اند و حضور غیرقانونی و نامشروع دارند و در امور منطقه بر خلاف قوانین بین المللی دخالت و بدون مجوز سازمان ملل و قواعد آمره بین المللی خود سرانه به کشورها تجاوز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در چنین منطقه ای که قدرت های بزرگ، گروه های تروریستی را به عنوان ابزار خود قرار داده اند، برای بی ثباتی در این منطقه حساس، کشور نیازمند نیروهای مسلح مقتدر و بازدارنده دارد تا هم در برابر توطئه های قدرت های بزرگ بایستیم و هم به تروریست ها اجازه ندهیم که به خاک سرزمین ما چشم حضور و طمع داشته باشند.

رییس دولت دوازدهم همچنین گفت: اگر ایران در 40 سال گذشته در همه فراز و نشیب ها ملت پیروز بوده ، در سایه ارتشی قوی، سپاهی مقتدر، بسیجی کارآمد و نیروی انتظامی آماده به کار بوده است البته پشتوانه اصلی نیروهای مسلح ملت بزرگ ایران است و همواره ارتش و نیروهای مسلح در کنار مردم و مردم همواره در کنار نیروهای مسلح خود بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به سال 58 بازگردیم، سالی که امام راحل این روز را به نام ارتش نامید در سراسر کشور مردم در تظاهرات در خیابان ها برای وفاداری به ارتش به صحنه آمدند، و شعار مردم فدای ارتش سردادند و ارتش می گفت ارتش فدای ملت، امروز همان شعار ادامه راه ما است.

رییس شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: در مقطع حساسی که امروز قرار داریم نیروهای مسلح علاوه بر امنیت کشور توانسته اند در ثبات و امنیت منطقه نقش اساسی ایفا کنند و امروز ایران و نیروهای مسلح از هر زمان دیگر در مسائل منطقه و جهان تاثیر گذار هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح علاوه بر امنیت کشور توانسته‌اند در ثبات و امنیت منطقه نقش بسیار اساسی ایفا کنند.

وی ادامه داد: امروز ایران و نیروهای مسلح ما بیش از هر زمان دیگر، در مسایل منطقه و جهان تأثیرگذار هستند. در حالی که نیروهای نظامی ما همچون نیروهای سیاسی به دنبال تنش در جهان نبوده و همواره صلح و ثبات را دنبال می‌کنند، اما قرآن به ما آموخته که صلح و ثبات در کنار قدرت امکان‌پذیر است و براساس آیات قرآن در سایه قدرت و اقتدار مشروع می‌توان به ندای صلح دیگران پاسخ مثبت داد.

رییس جمهوری تأکید کرد: همواره کشورهایی احساس اقتدار می‌کنند که به نیروی بومی خود متکی باشند و این در حالی است که اقتدار عاریه‌ای نمی‌تواند برای کشوری عزت بیافریند و در این راستا کشورهای منطقه نباید به دنبال اقتدار عاریه‌ای از سوی قدرت های بزرگ یا یک رژیم نامشروع در این منطقه باشند.

روحانی افزود: اقتدار واقعی در اختیار نیروهای مسلحی است که در کنار مردم و با حمایت آنان وظیفه خود را انجام می‌دهند.

وی همچنین گفت: به صراحت می‌گویم دولت، فرهیختگان، ‌صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان با همه توان و قدرت در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تولید و تهیه هر سلاحی که برای دفاع کشور نیاز دارند، هستند و به دنیا اعلام می‌کنیم هر سلاحی که نیاز داشته باشیم، عمدتاً تولید کرده و اگر نیاز باشد، تهیه می‌کنیم و منتظر سخن، موافقت و نظر مثبت آنها نبوده، نیستیم و نخواهیم بود.

رییس جمهوری تصریح کرد: در عین حال به کشورهای منطقه می‌گوییم اساس سیاست ما نسبت به آنان حُسن همجواری و همسایگی خوب است. ما می‌خواهیم همسایه خوبی برای کشورهای منطقه باشیم. روحانی ادامه داد: ما قصد تجاوز به هیچ کشوری نداریم و همانطور که فرماندهی معظم کل قوا در روز مبعث فرمودند، ما نیازی نداریم به منافع یا سرزمین دیگران تجاوز کنیم چرا که کشوری بزرگ با منابع عظیم در اختیار داریم و ملتی بزرگ و فرهیخته داریم که در طول ده‌ها و صدها سال گذشته هیچ‌گاه متجاوز نسبت به دیگران نبوده و همواره به کمک دولت‌ها و ملت‌ها به پا خاسته است.

وی همچنین اظهار داشت: ما خواهان روابط صمیمانه و برادرانه با همسایگان خود هستیم و به آنها می‌گوییم سلاح، تجهیزات، موشک، هواپیما و تانک‌‌های ما هرگز علیه شما نیست و برای بازدارندگی است و به دنبال تقویت نیروهای مسلح خود هستیم.

رییس جمهوری بازدارندگی و دفاع مقتدرانه را از اصول سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس نباید از قدرت ایران نگران باشد اما به قدرت‌های بزرگ می‌گوییم که منطقه را پُر از باروت نکنند و برای منافع خودشان و دلارهایی که می‌خواهند از ذخایر کشورهای عربی این منطقه به تاراج ببرند، منطقه را از انواع سلاح‌های مختلف پُر نکنند.

روحانی خطاب به قدرت‌ها و دشمنان امنیت، ثبات و توسعه منطقه افزود: سلاح‌های شما نه می‌تواند آورنده استقلال برای کشورهای منطقه باشد و نه می‌تواند ترس و رعبی را برای ملت‌های بزرگی همچون ایران بوجود آورد. اموال مردم مسلمان این منطقه را تاراج نکنید و تاجرانه با کشورهای این منطقه مواجه نشوید و ذخایر آنها را نبرده و کارخانه‌های اسلحه‌سازی خودتان را روز به روز توسعه ندهید.

وی با بیان این که راه‌حل اساسی برای منطقه و جهان تنها مذاکره سیاسی برای حل مشکلات و رفتار مسالمت‌آمیز است، گفت: ما به اقتدار و قدرت نظامی خود توأم با تنش‌زدایی ادامه داده و می‌دانیم نیروهای مسلح ایران در هر شرایطی آماده‌اند تا از استقلال، عزت و حیثیت کشور دفاع کنند.

رییس قوه مجریه سخنان خود را با این جملات پایان داد که درود و سلام ما به روح امام بزرگوارمان و همه شهدا و ایثارگران و کسانی که توانستند به خوبی از کشور، حیثیت و استقلال ما دفاع جانانه کنند.

پس از سخنان رییس جمهوری یگان‌های نمونه پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران، اسکادران‌های نمونه نیروی هوایی و آخرین تجهیزات و دستاوردهای دفاعی کشور از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 رژه مشترک یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش صبح امروز با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی آغاز شد.

در این آیین جمعی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۵۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان