//
کدخبر: ۸۲۹۷۲ //
پس از ماه ها کشمکش سیاسی؛

لایحه بودجه سال ۲۰۱۸ آمریکا به امضای ترامپ رسید

«دونالد ترامپ» روز جمعه با امضای لایحه بودجه مصوب کنگره این کشور برای سال مالی 2018 که به گفته او از روی «ناچاری» صورت گرفت، به ماه ها کشمکش در عرصه سیاسی آمریکا پایان داد.

 لایحه بودجه سال 2018 آمریکا به امضای ترامپ رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سی ان ان ترامپ که چند ساعت پیش تهدید به وتوی این لایحه یک هزار و 300 میلیارد دلاری کرده بود، با حضور در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در نهایت آن را به امضا رسانده است.

رئیس جمهوری آمریکا که خواسته‌هایش از جمله تامین کامل بودجه دیوار مرزی با مکزیک و تصمیم‌گیری درخصوص مهاجران غیرقانونی در این لایحه منعکس نشده بود، گفت که برای تامین هزینه‌های نظامی، چاره‌ای جز امضای آن نداشته است.

وی با درخواست دوباره از کنگره آمریکا برای اعطای مجوز وتوی بخش‌های خاصی از لایحه بودجه، زبان به اعتراض از نمایندگان گشود و گفت: دیگر هیچگاه لایحه‌ای مشابه این را امضا نخواهم کرد. موارد بسیاری هست که نباید در آن گنجانده می‌شد.

در صورتی که ترامپ مطابق با وعده خود این لایحه را وتو می‌کرد، دولت وی برای چندین بار در ماه های گذشته تعطیل می‌شد.

در قانون بودجه 2018 آمریکا، سقفی 700 میلیارد دلاری برای هزینه‌های نظامی تعیین شده است که افزایشی 61 میلیارد دلاری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

یکی از موارد مهمی که در این قانون نادیده گرفته شده، موضوع گروهی از مهاجران غیرقانونی است که دولت آمریکا قصد اخراج آن‌ها را دارد.

ترامپ پیش از این، حفاظت از این مهاجران که تحت عنوان «رویاپردازان» شناخته می‌شوند را منوط به مواردی از جمله ساخت دیوار مرزی با مکزیک و توقف طرح موسوم به «گرین کارت لاتاری» کرده بود.

جدال برسر سرنوشت این افراد در ماه‌های گذشته به شدت بالا گرفت و چندبار به تعطیلی موقت دولت آمریکا به علت عدم توافق برسر لایحه بودجه منجر شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۹۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان