//
کدخبر: ۸۰۳۰۳ //

سرلشکر باقری: استکبار توان ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز راهیان نور چنان تصویری از خود برجای گذاشتند که استکبار و دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای به این باور رسیده اند که توان ایستادگی در برابر ملت رشید ایران را ندارند .

 سرلشکر باقری: استکبار توان ایستادگی در برابر ملت ایران را ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرلشکر پاسدار محمد باقری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای سیاستگذاری راهیان نور اظهار داشت: گروهک های ضد انقلاب و دشمنان قسم خورده این مردم و نظام برداشت هایی را القا می کنند که عاری از واقعیت است و برنامه راهیان نور مشارکت سالیانه بیش از 6 میلیون را فراهم ساخته که افزون بر چهار میلیون نفر آنها در سنین 15 تا 30 سال قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: حضور جوانان در قالب کاروان راهیان نور با شور و حرارت ویژه، موجب تردید دشمن را فراهم ساخته و به استناد گزارش های رسانه ای ، دشمنان اذعان دارند که نمی توانند در برابر ایران اسلامی ایستاد و هرگونه حرکت اشتباه آنها توسط این ملت و فرزندان دلاورش پاسخی قاطع و کوبنده خواهد داشت.

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت : توان بادارندگی در برابر دشمن، موضوع بسیار مهمی است و باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

** بی ثمری تحرکات دشمنان برای آسیب به نظام

سرلشکر پاسدار باقری افزود: موضوعی که همه ملت ایران در آن سهیم بودند، توفانی بود که توسط دشمن با هدف آسیب رساندن به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در منطقه ( سوریه و عراق ) شکل گرفت، اما بی ثمر ماند، درحالی که هنوز هم کشورهای منطقه با آن درگیرند.

 

وی اضافه کرد: حفظ آثار برجای مانده از تخریب دشمن بر مناطق مسکونی و شهری باعث می شود تا آیندگان ببینند که چه برسر کشورهای مزبور آمده است .

 

** افتخار دفاع مقدس

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سرافکندگی که بر اثر عهدنامه های گلستان و ترکمانچای بوجود آمد، یادآورشد : دفاع مقدس می تواند 2 تا سه قرن موجب افتخار و بالندگی این مردم شود .

 

وی گفت : تاثیری که برنامه کاروان های راهیان نور دارد، قداست دفاع مقدس را نشان می دهد و بازدارندگی، در کنار امنیت و صلابت مردان و زنان دوش بدوش هم برای حفظ نظام را به تصویر می کشد .

 

** ایران اسلامی صلح طلب

سرلشکر پاسدار باقری در ادامه به سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری پیرامون حماسه دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در دوران هشت سال از کشور خود دفاع کردند و این مردم صلح طلب هستند .

 

وی یادآور شد : رییس جمهوری تصریح دارند که مردم ما جنگ طلب نیستند و این واقعیتی روشن است که ایران اسلامی از سرزمین خود دفاع کرد .

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: راویان در برنامه راهیان نور به این نکته مهم باید توجه کنند که ایران اسلامی علاقه ای به جنگ ندارد، ما از کشورمان دفاع کردیم .

 

** اعتماد مردم به نظام

سرلشکر پاسدار باقری در تبیین سخنان رییس جمهوری در ارتباط با دفاع مقدس، توضیح داد: اعتماد مردم به نظام یک ویژگی ممتاز است و در واقع اعتماد مردم به فرماندهان و سیستم های دفاع و اینکه مردم برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بچه های خود را به جبهه ها فرستادند و این مهم تا پایان دفاع مقدس تداوم داشت .

 

وی یادآور شد: امروز خانواده مکرمی که فرزند خود را در قضیه خیابان پاسداران دادند، مشخص است که چه روحیه ای دارند و این مشخصه اعتماد به نظام است .

 

** دفاع مقدس با ویژگی فراجناحی

سرلشکر پاسدار باقری در ادامه به دیدگاه رییس جمهوری درخصوص دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ویژگی مثال زدنی دفاع مقدس فراجناحی و فراسلیقه ای آن است، در واقع اصل برحفظ نظام بدور از خطوط سیاسی و فراتر از جناح های درون کشور بود و دوری از افراط و تفریط مورد توجه قرار داشت.

 

** آشکار سازی پاکی دفاع مقدس در برنامه راهیان نور

سرلشکر پاسدار باقری تاکید کرد: موضوع مهمی که در برنامه راهیان نور باید مورد توجه قرار گیرد روایت پاکی و خلوص رزمندگان و دفاع مقدس برای حاضران در این کاروان هاست.

 

وی گفت: دفاع مقدس آغوش بازی برای کل ملت ایران گشود و همه اقشار و سنین در آن مشارکت کردند، از نوجوان 13 ساله که خود را به زیر تانک انداخت تا حبیب ابن مظاهر هایی که حتی به شکل سقا در آبرسانی به رزمندگان مشارکت داشتند.

 

** بازسازی نقش دستگاه ها در دفاع مقدس

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دستگاه های مختلف لازم است نسبت به بازسازی نقش و شیوه حضور خود در عرصه دفاع مقدس همت کنند و این مهم در برابر دیدگان کاروان های راهیان نور ملموس و مشهود شود .

 

به گفته وی، هوانیروز از اقدامات و نقش خود در دوران دفاع مقدس می تواند به خوبی تصویر سازی کند، تا این مهم در ابعاد روحی و فرهنگی جوان بسیار تاثیر دارد.

 

سرلشکر پاسدار باقری بازگویی توانمندی نیروی دریایی در خرمشهر، توان موشکی در منطقه و فضا سازی برای حضور خیلی از رسته ها که در دفاع مقدس حضوری فعال داشتند، به عنوان نکاتی بازگو کرد که لازم است در برنامه ریزی سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

 

** دفاع از کشور وظیفه ای ملی

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع از کشور یک موضوع ملی است و هرکس در هرنقطه ای بداند ، دفاع از کشور وظیفه اوست و در قالب کاروان های راهیان نور این موضوع برای یک جوان باید بخوبی تبیین و تشریح شود .

 

براساس گزارش خبرنگار ما، در پایان این نشست سردار سرلشکر باقری از اسناد ثبت ملی 12 یادمان دفاع مقدس ، معرفی شهید شاخص سال 1397، شعار سال راهیان نور ' ما توانستیم' ، مجموعه تولیدات فرهنگی ستاد مرکزی راهیان نور و آغاز بکار رادیو بهاران رونمایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۰۳۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان