//
کدخبر: ۷۰۱۶۵ //

بازدید مخاطبان شبکه پرس تی وی از «مرکز پژوهش و تولید رادیوداروهای سیکلوترون»

مخاطبان شبکه پرس تی وی همراه با مستند «آفتاب نهان: پزشکی هسته ای 1» (The Hidden Sun: Nuclear Medicine I) به بازدید از مرکز پژوهش و تولید رادیوداروهای سیکلوترون کرج می روند.

بازدید مخاطبان شبکه پرس تی وی از «مرکز پژوهش و تولید رادیوداروهای سیکلوترون»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، «پزشکی هسته ای» (بخش اول) یازدهمین قسمت از مجموعه «آفتاب نهان» به تهیه کنندگی احسان میرزا ابوالحسنی و کارگردانی عزیز اسماعیلی است.

 

در این مستند که محصول سال 2016 شبکه سحر است، مجری برنامه به مرکز پژوهش و تولید رادیوداروهای سیکلوترون کرج که از مهم ترین پروژه های ملی سازمان انرژی اتمی است، می رود. این مرکز با همکاری طرف های اروپایی و مطابق الزامات GMP طراحی و ساخته شده است.

 

در ادامه مستند «آفتاب نهان: پزشکی هسته ای 1» مجری برنامه به همراه کارشناسان مرکز، ضمن بازدید از بخش های مختلف مرکز از جمله آزمایشگاه های آن، توضیحاتی در مورد فضای اداری، تاسیسات و کلین روم مرکز ارائه می دهد. سپس به معرفی مهم ترین محصول این مرکز یعنی رادیوداروی  FDG می پردازد که جهت تصویربرداری پت مورد استفاده قرار می گیرد و نیاز بیش از ۱۰ بیمارستان را تامین کند.

 

ژنراتور ژرمانیوم - گالیوم (پارس گالوژن) محصول مهم و استراتژیک دیگری است که در این مستند معرفی می شود. ایران پنجمین کشور تولید کننده جهانی و تنها تولید کننده آسیایی این محصول به شمار می رود.

 

مستند «آفتاب نهان: پزشکی هسته ای 1» چهارشنبه 27 دی ماه ساعت 07:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد و تکرار آن چهارشنبه ساعت 23:00 ، پنجشنبه ساعت 17:00 ، شنبه ساعت 12:00 و یکشنبه ساعت 03:00 به روی آنتن پرس تی وی می رود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۰۱۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان