//
کدخبر: ۳۶۸۸۲۳ //

امیرعبداللهیان: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد: تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است.

امیرعبداللهیان: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: تبادل پیام ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن تاکید دارد.

امیرعبداللهیان  با رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات زدا در منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: همکاری های مشترک دو کشور در سال های گذشته در جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره گیری از فرمت کشورهای ضامن روند آستانه باعث بازگشت سریعتر صلح و آرامش به سوریه گردید.

در دیدار فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک،درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز با قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم اظهار داشت: همکاری ها میان تهران - دمشق در دو سطح منطقه ای و بین المللی به بهترین شکل ادامه دارد . دمشق در شرایط جاری بر همکاری های اقتصادی و تجاری مشترک بمنظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه ناکید دارد.

تحولات منطقه ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ، اوضاع فلسطین و  تحولات بین المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفتگوهای وزرای خارجه ایران و سوریه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۸۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان