//
کدخبر: ۳۶۱۱۸۸ //

تذکرات شفاهی نمایندگان درباره حقوق بازنشستگان و گرانی و رتبه‌بندی معلمان

نماینده مجلس در تذکرات شفاهی خود خطاب به مسئولان به موضوع رتبه‌بندی معلمان ، حقوق بازنشستگان و انتقاد از گرانی‌ها پرداختند.

 تذکرات شفاهی نمایندگان درباره حقوق بازنشستگان و گرانی و رتبه‌بندی معلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه تذکراتی در موضوعات مختلف از جمله افزایش حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان، تعیین تکلیف وزارت تعاون و کار و همچنین افزایش قیمت کالا‌ها را خطاب به مسئولان اجرایی داشتند که در این گزارش می‌خوانید:

*سازمان برنامه و بودجه چه راهکاری برای تکمیل پروژه های عمرانی معطل مانده دارد؟

حسن محمدیاری نماینده توالش در مجلس در تذکری با استناد به ماده 23 آیین نامه داخلی مجلس گفت: رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه در مورد انجام وظایف محوله در برابر مجلس مسئولیت مشترک دارند.

وی با بیان اینکه آنچه از انجام وظایف از سوی سازمان برنامه و بودجه انتظار می رود، اجرایی نشده، افزود: این سازمان مسئول برنامه ریزی و نظارت توسعه ای و راهبردی نظام اقتصادی و اجتماعی کشور است، با این وجود مشخص نیست که چه برنامه ای برای تکمیل پروژه های عمرانی که معطل مانده دارد.

نماینده توالش در مجلس با اشاره به اینکه حدود 4 ماه و نیم از سال جاری گذشته، اما تاکنون حتی مبلغی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای یک مبالغه نامه یا مبادله نامه در طرح ها و پروژه های ملی و استانی تخصیص نیافته، به صحبت های اخیر وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و یادآور شد: وی بیان کرد که در 43 سال اخیر این میزان تاخیر و تعلل در بحث تخصیص بودجه در بحث های عمرانی سابقه نداشته است.

احمدیاری تصریح کرد: در دولت سیزدهم انتظار می رود که بسیاری از پروژه ها تکمیل و انجام شود؛ هیات رئیسه به این موضوع ورود کند، چرا که پشتکار مجلس موجب می شود در حوزه های عمرانی شاهد بالندگی باشیم.

*آموزش و پرورش به ناعدالتی موجود در حوزه آموزشی ورود کند

در ادامه محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس با استناد به اصل 3 قانون اساسی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: چرا براساس آمار منتشر شده 81 درصد پذیرفته شدگان در آزمون دانشگاه‌ها از مناطق بالاشهر و مرفه نشین هستند و کمتر از 20 درصد آنها ساکنان پایین شهر و قشر متوسط هستد؟

وی با بیان اینکه امکانات آموزشی در اختیار ساکنان بالاشهر است، افزود: وزارت آموزش و پرورش باید در برابر ناعدالتی موجود در این حوزه پاسخگو باشد. چرا امکانات در اختیار اقشار ضعیف و متوسط از نظر درآمدی قرار نگرفته تا این افراد نیز بتوانند در این آزمون پذیرفته شوند؟

نماینده اراک در مجلس بیان کرد: براساس آمار منتشره، بالاشهری ها در دانشگاه های برتر پذیرفته شده اند، اما از آنجا که ساکنان پایین شهر توانایی پرداخت شهریه کلاس های تقویتی را نداشتند، پذیرفته نشدند. وزارت آموزش و پرورش باید به این موضوع دقت کند.

*لغو مصوبه غیرقانونی دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی شامل سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز می‌شود

بر اساس این گزارش، مجتبی یوسفی نماینده اهواز در جلسه علنی امروز در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان تصویب بودجه موضوعی در خصوص حداقل افزایش حقوق و دستمزد برای کارمندان، کارگران و بازنشستگان دادیم که توجه نشد و بی‌عدالتی صورت گرفت که منجر به اعتراضات از سوی کارگران و کارمندان شد که به حق نیز بود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به لطف خدا این مصوبه غیرقانونی دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی با اقدام خوب همکاران در مجلس لغو شد که این شامل سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز می‌شود چرا که آنها حاصل دسترنج شاغلان آن دستگاه مثل وزارت نفت و ... هستند که از اموال همان کارمندان است.

وی افزود: امروز که سقف 10 درصد را می‌گذاریم می‌گویند مگر اگر کارگر و کارمند دولتی یا بازنشسته که عضو این صندوق است برای خرید به بازار می‌رود از او درباره رسمی بودن یا نبودن سوال می‌شود.

نماینده اهواز بیان کرد: همچنین در بحث حقوق و دستمزد در برخی مناطق که شرایط آب و هوای بدی دارند و مثل خوزستان، بوشهر و بندرعباس دمای 55 درجه را تحمل می‌کنند باید متفاوت باشد و مالیات‌های آنچنانی از آنها دریافت نشود.

*وزیر آموزش و پرورش در اجرای قانون رتبه بندی معلمان تسریع کند

غلامحسین کرمی نماینده دشتی در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر صمت گفت: چه نظارتی بر سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان و کارخانجاتی دارید که قیمت محصولات را افزایش داده و اینگونه به جان مردم افتاده اند؟ گزارشی از برخوردهای شما به گوش نمی رسد!

وی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش خواستار تسریع در اجرای قانون رتبه بندی معلمان و تعیین تکلیف استخدام معلمان خرید خدمت، پیش دبستانی ها و... شد.

نماینده دشتی ضمن تاکید بر توجه جدی به معیشت بازنشستگان و جدی گرفتن درخواست آنها مبنی بر همترازی حقوق گفت: برای قانون ساماندهی مبادلات مرزی و تجارت مرزنشینی، اقدامات جدی صورت گیرد.

*بودجه لازم برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شود

همچنین محمدصالح جوکار نماینده یزد نیز در تذکر شفاهی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان برنامه و بودجه علی رغم سرمازدگی محصولات کشاورزی، از ابتدای سال تاکنون خسارتی به کشاورزان پرداخت نکرده است. کشاورزان در این شرایط چگونه باید معیشت خود را اداره کنند؟

وی با اشاره به طوفان و سیل و خسارت 2 هزار میلیاردی به زیرساخت های استانش گفت: سازمان برنامه و بودجه تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است، این موضوع باید در هیات دولت تصویب و این وجوه پرداخت شود.

نماینده یزد در مجلس ادامه داد: با وجود گذشت 4 ماه از ابتدای سال هنوز اقدامی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان انجام نشده است و بودجه لازم در نظر گرفته نشده است، بنابراین لازم است بدون فوت وقت ضمن اصلاح و ابلاغ آیین نامه مربوطه بودجه لازم برای این موضوع پیش بینی شود.

*جایز نیست وزارت کار بعد از مدت‌ها بدون وزیر بماند

محمد خدابخشی نماینده مردم  الیگودرز در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود خواستار تعیین تکلیف وضعیت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۱۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان