//
کدخبر: ۳۵۸۵۶۸ //

تمامی کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به‌ صورت حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: تمامی کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید با توجه به اخبار کرونایی روزهای اخیر باز هم حضوری خواهد بود، مگر این که با تشخیص ستاد کرونا غیرحضوری شود.

 تمامی کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید به‌ صورت حضوری برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

قاسم عموعابدینی در آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی با ماموریت و اهداف خاص و در جهت تربیت افراد عالم متخصص و متعهد تشکیل شده و موفق هم بوده و به اهداف خودش نزدیک شده است، این دانشگاه منتصب به امام رضا(ع) بوده و در تلاش است تا در سطح جهانی رتبه اول را کسب کند.

وی افزود: در برنامه‌های 10 ساله این دانشگاه اهداف خوبی ترسیم شده و امیدواریم که موفق باشد، در طرح تحول علمی به دنبال رشد علمی دانشگاه‌ها هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم با ذکر این نکته که تمامی کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید با توجه اخبار کرونایی روزهای اخیر باز هم حضوری خواهد بود، مگر با تشخیص ستاد کرونا، تاکید کرد: اگر به هر دلیلی کلاس‌ها مجازی شد، امتحانات قطعاً حضوری خواهد بود.

عموعابدینی افزود: رئیس جمهور و رئیس ستاد کرونا تاکید ویژه بر برگزاری کلاس‌های حضوری دارد زیرا اثرپذیری کلاس حضوری به مراتب بیشتر از کلاس مجازی است.

250 موسسه آموزش غیردولتی در کشور فعال است

سیدرسول عمادی، مدیرکل آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، اظهار داشت: در بازدید از دانشگاه علوم اسلامی رضوی به دنبال حمایت بیشتر جهت برداشتن قدم‌های موثرتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی در مقایسه با سایر دانشگاه‌های مشابه از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند در جهت نیروسازی برای جامعه اثربخش باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی مجوز جدیدی برای تاسیس دانشگاه غیردولتی نداشتیم، تصریح کرد: در سطح کشور 28 دانشگاه غیردولتی و غیرانتفاعی داریم و 4 دانشگاه آن در مشهد و در مجموع 250 موسسه آموزش غیردولتی در کشور فعال است که 17 مورد آن در مشهد است.

محیط‌های آموزشی، علمی و پژوهشی باید به تمام معنا نمونه باشد

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی و آیت‌الله امامی کاشانی در راه‌اندازی 3 دانشگاه علوم اسلامی رضوی، امام صادق و شهید مطهری تلاش بسیار کردند.

وی اضافه کرد: تمامی این دانشگاه‌ها در جهت تامین نیازها تلاش کردند و علوم اسلامی رضوی هم رشته‌های جدید و بین‌رشته‌ای را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با ذکر این نکته که تمامی موسسات آستان مقدس به ویژه محیط‌های آموزشی، علمی و پژوهشی طبق تاکید تولیت باید به تمام معنا نمونه باشد، تاکید کرد: دانشگاه‌های امام رضا(ع) و علوم اسلامی رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی تمامی نیازهای آستان قدس رضوی را پاسخ داده‌اند.

طالبی بیان کرد: در پردیس بانوان همچون مکان‌های آموزشی آقایان فعال بوده و بیشتر رشته‌های ارشد را دارد و حوزه خواهران در آینده نزدیک در حوزه بین‌الملل هم ورود پیدا خواهد کرد.

اضافه شدن 3 رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد  

حجت‌الاسلام محمد امامی، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، گفت: این آزمون همزمان با مشهد در تهران، اصفهان، تبریز، شهرکرد، همدان، قم، زنجان، کرمان، ساری، اهواز، یزد، شیراز، بیرجند، بجنورد، تربت حیدریه، کاشمر، سبزوار و نیشابور برگزار شد و در مجموع 2912 نفر شامل 2623 مرد و 289 زن در این آزمون شرکت کردند و در محل‌های برگزاری آزمون در شهرهای 19گانه ذکر شده حاضر شدند.

وی با با اشاره به اینکه از مجموع شرکت‌کنندگان در این آزمون 1496 دیپلم، 600 نفر طلبه، 566 نفر کارشناسی ارشد و 250 نفر دکتری هستند، افزود: میزان پذیرفته‌شدگان در مقطع کارشناسی 210 نفر در 3 رشته، در مقطع کارشناسی ارشد 320 نفر در 16 رشته 320 نفر و در مقطع دکتری 125 نفر در 5 رشته خواهند بود.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: 3 رشته جدید شامل جامعه شناسی در کارشناسی و تبلیغ و ارتباطات و فقه و حقوق وقف در راستای نیازهای آستان قدس رضوی در کارشناسی ارشد از ابتدای سال تحصیلی جدید به رشته‌های موجود این دانشگاه اضافه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۵۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان