//
کدخبر: ۳۵۶۱۳۵ //

تذکر ۳ نماینده درباره ازدواج بین المللی دختران ایرانی/"بانکی پور" باید از بانوان عذرخواهی کند

نمایندگان تهران، چابهار و خلخال در مجلس از اظهارات غیرکارشناسی یک نماینده مجلس درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی انتقاد کردند.

تذکر ۳ نماینده درباره ازدواج بین المللی دختران ایرانی/"بانکی پور" باید از بانوان عذرخواهی کند
به گزارش فرتاک نیوز،

فاطمه قاسم پور نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 خرداد) قوه مقننه و  در تذکری شفاهی خطاب به هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به توان مجلس انقلابی قانون تعالی جمعیت تصویب شد لذا امروز نظارت بر اجرای این قانون بر تک تک نمایندگان و البته هیأت رئیسه مجلس واجب است.

وی ادامه داد: علاوه بر این به نمایندگی از بانوان فراکسیون زنان و خانواده باید بگویم ما همه معتقدیم باید مسیر ازدواج جوانان تسهیل شود اما نه با هر راهکاری و نه با هر بیانی، لذا اظهارنظرهای هیجانی و غیرکارشناسی که افکارعمومی را جریحه‌دار می‌کند نه تنها نظر کلیت مجلس نیست بلکه اعلام می‌کنم ارائه راهکارهایی مبنی بر حفظ کرامت جامعه زنان و نگاه همه جانبه برای ارائه راهبردها و سیاست‌های مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های جامعه ایرانی رویکرد این مجلس بوده و است.

نماینده تهران در مجلس افزود: مجلس کنونی علاوه بر قانونگذاری در حوزه جوانی جمعیت، اصلاح قانون تسهیل ازدواج، اصلاح قانون حمایت از خانواده و لایحه حمایت زنان در برابر خشونت را با جلب نظر نخبگان پیگیری می‌کند فلذا نباید با یکسری اظهارنظرها که نهایتاً جامعه زنان را که کریمانه به دنبال احقاق حقوقشان هستند را ملتهب کنیم و این کار در شأن مجلس نیست لذا از این تریبون به تمام زنان و دختران و مردان غیور سرزمین خود اعلام می‌کنم که حفظ شأن و منزلت آنها را بر خود واجب می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

در ادامه عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: وظیفه ذاتی مجلس دفاع و صیانت از مصوبات مجلس شورای اسلامی است لذا از آنچه که در مجلس تصویب شده صیانت می‌کنیم تا مرّ قانون اجرا شود اما ممکن است هر کدام از نمایندگان نظرات شخصی داشته باشند اما در نهایت آنچه که قانون است، اجرا خواهد شد.

سیدغنی نظری نماینده خلخال در مجلس نیز در تذکری گفت: اینکه برخی از دوستان درباره ازدواج دختران ایرانی با اتباع بیگانه به بهانه توسعه روابط فرهنگی صحبت کردند، کاملا غلط است. انتظار داریم رئیس مجلس فرصت دهد تا این نماینده از ساحت مقدس خواهران و مادران ایرانی عذرخواهی کند.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس نیز در تذکری خطاب به بانکی پور بیان کرد: چرا این مسائل را مطرح می‌کنید؟ کسی که یک جو غیرت دینی دارد مگر می‌شود بگویید که بانوان این سرزمین بروند با اتباع دیگر ازدواج کنند؟ کاش این را اصلاح می‌کردید و کاش در مقابل ملت بزرگ ایران عذرخواهی می کردید؟

وی تاکید کرد: ما چرا باید برای بانوان ایرانی تصمیم بگیریم؟ خواهش می کنم برادر عزیزم از پیشگاه ملت ایران عذرخواهی کند.

در حالی که نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه، مشغول بررسی موادی از طرح اصلاح قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری بودند، به یک‌باره نمایندگان زن مجلس مقابل صندلی امیرحسین بانکی‌پور نماینده اصفهان و رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی حاضر شده و انتقاداتی را به صحبت‌های اخیر او درباره توصیه‌اش پیرامون ازدواج بین‌المللی دختران مجرد مطرح کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۱۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان