//
کدخبر: ۳۴۱۶۱۳ //

وزیر کشور بر متناسب‌سازی روند مهاجرت با الگوی آمایش سرزمین تأکید کرد

وزیر کشور با بیان اینکه مهاجرت از بخشی به بخش دیگر به تحکیم هویت ملی کمک می‌کند، گفت: براساس سیاست‌های کلی ابلاغی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب، الگوی مهاجرت مطلوب به مناطقی که ظرفیت جذب جمعیت دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر کشور بر متناسب‌سازی روند مهاجرت با الگوی آمایش سرزمین تأکید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد وحیدی در نشست شورای اجتماعی کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، مهاجرت را یکی از موضوعات مهم اجتماعی در کشور خواند که نیازمند تدبیر صحیح و عالمانه است و گفت: مهاجرت در ذیل سیاست‌های جمعیتی  مطرح می‌شود و از این رو به‌ کارگیری مدیریت دقیق و علمی در این خصوص ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: در نظر داشته باشیم که با توجه به تنوع قومی و مذهبی در ایران، مهاجرت از بخش‌هایی از کشور به بخش‌های دیگر می‌تواند به تحکیم هویت ملی و وفاق اجتماعی کمک کند.

وزیر کشور ادامه داد: با این حال نباید مهاجرت به رویه‌ای یک‌طرفه و صرفاً در مقاصد مشخص مانند کلان‌شهرهای کشور اتفاق بیفتد.

جانشین رئیس شورای اجتماعی کشور بر این نکته نیز تأکید کرد که «روند مهاجرت باید با فضای سرزمینی و ظرفیت زیستی هر منطقه متناسب شود.»

وحیدی با تأکید بر توجه جدی به منویات هبری معظم انقلاب اسلامی در این زمینه، گفت: حفظ و جذب جمعیت در مناطق روستایی و به‌خصوص نقاط مرزی کشور به‌صورت جدی دنبال شود.

وی ساکنان مناطق مرزی را حافظ و نگهبان سرزمین و تمامیت ارضی کشور دانست و با تأکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت آنها، گفت: نیازمند تحقیقات و پیمایش‌های علمی متقن در مسأله مهاجرت در کشور هستیم و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در حوزه جمعیت‌شناسی با توجه به نیاز کشور باید بیشتر شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان