//
کدخبر: ۱۴۵۴۹۵ //
در همایش امنیت و توسعه پایدار مناطق مرزی

راهکار سردار وحیدی برای بی اثر شدن تحریم ها

فرمانده دانشگاه دفاع ملی گفت: وقتی استانهای ما باهم از لحاظ اقتصادی پیوند بخورند و اینگونه نباشد که برخی استانها قطب باشند و سایرین در حاشیه، و نیز تمرکززدایی انجام شود، دیگر تحریم ها اثری نخواهند داشت، البته الان هم اثری ندارد اما باید بجنبیم و عمل کنیم.

راهکار سردار وحیدی برای بی اثر شدن تحریم ها
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار احمد وحیدی طی سخنانی در همایش امنیت و توسعه پایدار مناطق مرزی که در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه ما در دیدن مرزها، سرزمین و کلانشهرها نیازمند نگاه مجموعه ای هستیم، گفت: برنامه‌ریزی ملی ما باید با برنامه‌ریزی منطقه ای و شهری و در نهایت برنامه‌ریزی ناحیه‌ای ما توامان شکل گیرد.

وی افزود: شاید یکی از مشکلات ما این است که سازمان برنامه و بودجه ما باید برنامه ها را به این ترتیب تدوین کند و این نیازمند یک دیدگاهی آمایشی است و اگر اینها را با هم نبینیم دچار مشکل می‌شویم و این مسئله مهمی است که در نظام برنامه‌ریزی و آمایشی مان باید مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی ادامه داد: ما نمی‌توانیم پیشرفت را خارج از الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت  قرار دهیم. مبانی الگوی پیشرفت مان را خودمان باید طراحی کنیم تا مسائل استانی و مرزی و کلان‌شهرهایمان را برطرف کنیم.

فرمانده دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه باید هرکس در هر حوزه ای طبق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برنامه ریزی کند، اظهار کرد: ما باید ببینیم مدل اقتصاد مقاومتی را کجا و چگونه باید پیاده کنیم و نگاه اسلامی می‌گوید که باید به حفظ و توسعه و ترویج فرهنگ های قومی مان بپردازیم و نهایتا اگر سنتهایی وجود دارد که مفید نیستند، همچون موضوع "خون بس" که در برخی اقوام وجود دارد، آن موارد را کنار بگذاریم.

وحیدی با بیان اینکه به چهار  گروه ضدانقلاب که کارهایی انجام دادند نباید توجه کنیم، اظهار کرد: آنان چون نتوانستند مردم را با خود همراه کنند دست به ترور زدند، وگرنه حتی در دوران اوج اصطلاحا قدرت حزب دموکرات در کردستان نیز آنان زیر پنج هزار نفر را با خود همراه کرده بودند. البته که من می گویم تعداد آنان ۲۴۰۰ نفر بود اما چون ممکن کسی بگوید نه ۲۵۰۰ نفر بوده اند، نهایتش را گفتم.

فرمانده دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه شاخصه های امنیت ما قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست، گفت: حتی در برخی موارد جاده هایی که ما در کشور تاسیس کرده ایم قابل مقایسه با نمونه های اروپایی است. شما اگر تا اقصی نقاط کشور هم بروید می بینید که جاده ها کشیده شده اند.

وحیدی در پایان با بیان اینکه ظرفیت های ما بسیار فراوان است، اظهار کرد: وقتی استان‌های ما باهم از لحاظ اقتصادی پیوند بخورند و اینگونه نباشد که برخی استانها قطب باشند و سایرین در حاشیه و نیز تمرکززدایی انجام شود آن وقت اصلا تحریم ها اثری نخواهند داشت، البته الان هم اثری ندارد اما باید بجنبیم و عمل کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۴۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان