//
کدخبر: ۳۳۶۸۳۶ //

امیرعبداللهیان: صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات آشفته وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و با بیان این‌که با اقتدار و عقلانیت از حقوق، منافع و‌ پیشرفت ملت دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد.

امیرعبداللهیان: صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در توئیتی به اظهارات بی اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات جاری در وین واکنش نشان داد.

وی در این باره نوشت: اظهارات آشفته وزیر خارجه رژیم جعلی اسرائیل در قبال ملت بزرگ ایران، مصداق این ضرب المثل معروف ایرانی است که« شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

وزیر خارجه افزود: با اقتدار و عقلانیت از حقوق ، منافع و‌ پیشرفت ملت دفاع می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: صهیونیسم جایی در آینده جهان ندارد.

 

 

 به گزارش فرتاک نیوز، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با بیان این‌که این رژیم مخالف توافق خوب کشورهای غربی با ایران نیست، گفت این رژیم در تلاش است تا بر متن توافق احتمالی اعمال نفوذ کند.

وی پیش از این نیز ایران را نه فقط مشکل این رژیم، بلکه تمام جهان خوانده و بار دیگر خواستار توقف کل ساختار برنامه هسته‌ای ایران شده بود.

گفتنی است دور هشتم مذاکرات وین دیروز (دوشنبه) ۱۳ دی ماه با رایزنی‌های دوجانبه و سه جانبه در هتل کوبورگ شهر وین از سر گرفته شد. علی باقری و هیأت همراه بدین منظور دیروز وارد وین شدند.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی دیروز ۱۳ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین و این که برخی رسانه های غربی گفته‌اند ممکن است به توافق نهایی برسیم نیز اظهار داشت: در بحث گفت‌وگوها در وین باید تاکید کنم در وین هستیم که اول از همه مطمئن شویم که منافع رفع برجامی ملت ایران تامین شود. الان بسیار زود است که بتوانیم قضاوت کنیم که آمریکا و سه کشور اروپایی با این دستورکار واقعی آمدند که متعهد شوند به تمامی ابعاد رفع تحریم. توافق‌هایی را در دور هفتم داشتیم و در چند روز اول دور هشتم پیشرفت‌هایی را داشتیم و این منوط به این است که ببینیم طرف مقابل با جدیت وارد می شود.

وی ادامه داد: ما در چهار حوزه تحریم، هسته‌ای، تضمین و راستی آزمایی پیشرفت‌هایی را داشتیم در برخی حوزه‌ها بیشتر و در برخی حوزه ها کمتر. امروز روزی است که طرف‌های مقابل باید تعهد خود را نشان دهند و نشان دهند در حوزه هایی که کمتر پیشرفت داشتیم مثل حوزه رفع تحریم‌ها یا حوزه تضمین‌ها و راستی آزمایی می‌توانیم پیشرفت‌هایی داشته باشیم.

خطیب‌زاده همچنین گفت: ما هیچ ضرب الاجل ساختگی را نمی‌پذیریم و امیدواریم خودشان هم به آن ضرب الاجل‌های ساختگی باور نکنند. بیایند برای یک تفاهم خوب برسیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۸۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان