//
کدخبر: ۳۳۱۸۸۷ //

دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با امیرعبداللهیان

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کرد.

دیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با امیرعبداللهیان
به گزارش فرتاک نیوز،

 شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی این کشور با جمهوری اسلامی ایران که برای دیدار کاری یک روزه به تهران سفر کرده است عصر امروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و  در باره آخرین تحولات منطقه قفقاز و همکاری های دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات تجاری فی‌مابین و پیوندهای عمیق دوملت،  آزادسازی اراضی  جمهوری آذربایجان را زمینه ساز آغاز فصل نوین در مناسبات اقتصادی دو کشور خواند و بر لزوم بهره گیری از ظرفیتهای اقتصادی طرفین در حوزه های تجارت، حمل و نقل ، انرژی و گردشگری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران، آمادگی شرکتهای ایرانی برای مشارکت در بازسازی مناطق تازه آزاد شده را اعلام نمودو با استناد به موفقیت‌های دو کشور در زمینه واکسیناسیون، بر لزوم تسهیل مراودات اتباع طرفین و برقراری مجدد پروازها میان دو کشور تاکید کرد.  
 
امیرعبداللهیان در بخش دیگری با اشاره به موضع دائمی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تمامیت ارضی کشورها بر تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی درمنطقه تاکید کرد.
 
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدارهای سازنده خود با وزرای نفت و  راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، از نزدیک بودن دو کشور  به توافقات تاریخی در حوزه های نفت، گاز و حمل و نقل خبر داد.

 وی همچنبن با تاکید بر نقش سازنده وزیران امور خارجه دو کشور  در عبور از تنش‌های اخیر،  از برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های  اقتصادی دو کشور  در اوایل سال میلادی آینده خبر داد.

شاهین مصطفی یف در بخش دیگری با اشاره به افزایش مبادلات تجاری طرفین از ابتدای سال 2021، افزایش 22 درصدی مبادلات تجاری در دوران پاندمی را نشانگر مناسبات دوستانه و ظرفیت‌های اقتصادی طرفین عنوان نمود.

دو طرف همچنین در خصوص اجلاس پیش روی سران اکو و اسناد توافقات فی مابین رایزنی کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۸۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان