//
کدخبر: ۳۱۷۹۳۸ //

ابراز امیدواری روحانی به توسعه روابط ایران و کنیا در زمینه های سیاسی، اقتصادی و علمی فناوری

رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه سفرای جدید برزیل و کنیا در تهران، بر توسعه روابط اقتصادی با هر دو کشور تاکید کرد.

 ابراز امیدواری روحانی به توسعه روابط ایران و کنیا در زمینه های سیاسی، اقتصادی و علمی فناوری
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام  حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید برزیل در تهران، با اشاره به روابط اقتصادی و تجاری به ویژه تبادلات در حوزه کشاورزی بین دو کشور، افزود: استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه مناسبات به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

روحانی با بیان اینکه در سال های اخیر برغم مشکلات ناشی از تحریم های آمریکا، اجازه ندادیم روابط دو کشور با مشکلی مواجه شود، ابراز امیدواری کرد که در دوره ماموریت سفیر جدید برزیل در تهران شاهد توسعه و تحکیم بیش از پیش روابط باشیم .

"لودمار گونسالوس د آگیارنتو" سفیر جدید برزیل در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، روابط برزیل با ایران را خوب و صمیمانه دانست و تاکید کرد: برغم تحریم های غیرقانونی و یک جانبه آمریکا علیه ایران، دو کشور تلاش کرده اند روابط خوب خود را حفظ کنند.

سفیر جدید برزیل در تهران تلاش برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه ها را هدف اصلی خود در مدت ماموریتش در تهران عنوان کرد و افزود: افزایش سطح همکاری ها و روابط ایران و برزیل به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین یک امر ضروری است.

حجت الاسلام روحانی همچنین  هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید کنیا در تهران، با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و علمی و فناوری، گفت: دو کشور زمینه های خوبی برای همکاری و توسعه مناسبات دو جانبه دارند که باید از این ظرفیت ها بیشتر استفاده شود.

روحانی با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید کنیا در تهران ابراز امیدواری کرد که در مدت ماموریت وی در ایران، شاهد توسعه و تحکیم بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

"جاشوا گاتیمو آگوتا" سفیر جدید کنیا در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، روابط دو کشور را دیرینه و رو به توسعه خواند و گفت: ارتقا روابط دو کشور مهمترین هدف من به عنوان نماینده دولت کنیا در ایران است.

سفیر جدید کنیا در تهران افزود: دو کشور همکاری های خوبی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی دارند و در دوران ماموریت خود تلاش خواهم کرد که این روابط بیش از پیش توسعه یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۹۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان