//
کدخبر: ۳۰۶۰۵۰ //

رئیس قوه قضاییه : حفظ جان مردم برای همگان ضروری است

رئیس قوه قضاییه عصر یکشنبه (۲۲ فروردین) در آیین بهره‌برداری از بیمارستان فوق‌تخصصی "عدل"، از رئیس سابق قوه قضاییه و همه کسانی که در احداث این مجموعه عظیم بیمارستانی و بهداشت و درمان نقش داشتند، تقدیر کرد.

رئیس قوه قضاییه : حفظ جان مردم برای همگان ضروری است

به نقل از قوه قضاییه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی گفت: بیمارستان فوق تخصصی و مجهز عدل می‌تواند علاوه بر ارائه خدمات سازمانی، کمک بسزایی به مجموعه بهداشت و درمان کشور به‌ویژه در کلانشهر تهران داشته باشد.

وی افزود: این مجموعه کمکی برای پشتیبانی و خدمت به مجموعه سازمان پزشکی قانونی به عنوان سازمانی مرتبط با دستگاه قضایی در تشخیص‌های تخصصی و کارشناسی این مجموعه بوده و همچنین با مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی در عرصه پزشکی همکاری نماید.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم یک مجموعه عظیم پزشکی و بیمارستانی احداث کنیم، نیازمند صرف هزینه‌های زیادی هستیم اما عزیزانی که این مجتمع درمانی را احداث و تجهیز کردند تلاش داشتند تا این کار با کمترین هزینه انجام شود.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از مجاهدت‌های کادر درمانی در صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا، تأکید کرد: تبعیت از نظر تخصصی پزشکان و مسئولانی که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند، برای همگان ضروری است.

رئیس قوه قضاییه گفت: تأکیدات مسئولان بهداشت و درمان باید خیلی جدی گرفته شود و اگر به توصیه‌های آنها در زمان خودش توجه نشود و فرصت‌ها از دست برود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

آیت الله رئیسی با تأکید بر لزوم توجه به سلوک و منش شخصی مقام معظم رهبری در رعایت اصول بهداشتی، خاطرنشان کرد: حفظ جان مردم برای همگان ضروری است و حتی اگر جان یک نفر هم به خطر بیفتد، خسارتی غیر قابل‌جبران است.

رئیس قوه قضاییه این نکته را هم متذکر شد که اگر در صیانت از جان مردم قصور و تقصیری از ناحیه کسی صوت گرفت، حتماً آن شخص باید پاسخگوی این قصور و تقصیر باشد که چرا به مساله مهم صیانت از جان توجه نکرده است.

آیت الله رئیسی در ادامه به بیان توصیه‌هایی به مسئولان بیمارستان عدل پرداخت و گفت: مجموعه عظیم بیمارستان قوه قضاییه که با حضور پزشکان و متخصصان متعهد و دلسوز به مردم و همکاران دستگاه قضا خدمت ارائه می‌دهد، باید اثبات کند که مجموعه‌ای کارآمد است.

رئیس قوه قضاییه گفت: این مجموعه باید با ارائه خدمات تخصصی و رعایت اخلاق پزشکی و حفظ کرامت مراجعان، زبانزد همگان شود و با خدمتگزاری متخصصانه و متدینانه بدرخشد و به یک الگو تبدیل شود.

آیت الله رئیسی با بیان این‌که اگر یک نفر از این مجموعه راضی بیرون برود، دعایش در حق خادمان این مجموعه پزشکی مستجاب شده و ذخیره‌ای برای آخرت همه دست‌اندرکاران خواهد بود، تصریح کرد: شرط موفقیت هر مجموعه بهداشت و درمان، دقت لازم در تشخیص و درمان به‌موقع بیماری است.

رئیس دستگاه قضا گفت: وقتی بیمار با یک درد به بیمارستان مراجعه می‌کند نباید با برخورد نامناسب و جواب‌های سربالا و عدم خدمت‌رسانی مطلوب، درد دیگری بر درد او افزوده شود. شفا دست خداست و اثرگذاری دارو نیز در دست خداست اما خداوند درمان را در دست پزشک و نسخه شفابخش او قرار می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اهمیت ارائه کردن کار استاندارد و قابل قبول، متذکر شد: ویژگی بیمارستان عدل انتساب این مجموعه به دستگاه قضایی است و رفتار همه عزیزان باید شاخص باشد و علاوه بر دقت در کار، به کرامت مراجعان و رعایت شئونات و مسائل شرعی نیز توجه شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: آنچه ارزش کار تخصصی در این مجموعه را افزایش می‌دهد، رعایت اخلاق پزشکی است که امیدواریم با مدیریت ماندگار و توجه به همه ضوابط کمی و کیفی موجب نام‌آور شدن این بیمارستان و کاهش آلام و ایجاد آرامش برای بیمارانی که به این مجموعه مراجعه می‌کنند باشد.

آیت‌الله رئیسی در پایان از مسئولان بهداشت و درمان و همچنین مسئولان دستگاه‎های دیگر از جمله شهرداری خواست که با رفع نواقص و ارتقاء امکانات و تجهیزات مجموعه عظیم بیمارستانی عدل، شرایط ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم را فراهم کنند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، دکتر «رضا سعیدی» رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی عدل طی سخنانی با بیان این‌که قول و قرارهای ساخت این بیمارستان از سال ۹۵ گذاشته شد، اظهار کرد: ساخت و تجهیز بیمارستان عدل مجموعا ۴ سال و نیم طول کشید و این درحالی است که میانگین زمان ساخت بیمارستان در کشور ۱۱ سال است. وی همچنین هزینه تمام‌شده‌ی احداث این بیمارستان را یک‌چهارم هزینه ساخت بیمارستان در شرایط فعلی عنوان کرد.

دکتر سعیدی ضمن اشاره به برگزاری ۲۹ جلسه هیأت امنای بیمارستان عدل طی یک‌سال گذشته، ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی این بیمارستان یک باقیات الصالحات از طرف قوه قضاییه برای مردم ایران اسلامی باشد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی عدل همچنین از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد که با راه‌اندازی یک صندوق مهر در بیمارستان فوق تخصصی عدل، به کاهش بیشتر هزینه‌های مراجعه‌کنندگان کمک کند.

آیت‌الله رئیسی ضمن موافقت با این پیشنهاد و با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌های درمان، خاطرنشان کرد که این صندوق می‌تواند کمک شایانی در تامین هزینه‌های درمانی همکاران دستگاه قضا و افزایش کارآمدی و ارتقاء خدمات بیمارستان قوه قضاییه شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۰۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان