//
کدخبر: ۲۹۷۱۵۸ //

رئیس قوه قضاییه: مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود

رئیس قوه قضاییه گفت: آن‌ها که فکر می‌کنند با مذاکره مشکلات کشور حل می‌شود اشتباه می‌کنند.


رئیس قوه قضاییه: مشکلات کشور با مذاکره حل نمی‌شود

سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد:عدالت مبنا و اساس نظام دینی و محور ارتباطات در قانون اساسی است. خواست مردم و جامعه اسلامی از دولمتردان و دست اندرکاران نظام، عدالت است.

وی افزود: همه بخش‌های نظام باید خود را برای اجرای عدالت موظف بدانند. در جامعه اسلامی ما، نظام اداری عادلانه را باید باید به دنبالش باشیم؛ در نظام اداری و ارتباطات اداری عادلانه باید به قانون و قانونمداری اصل باشد و هیچکس نباید به خود اجازه دهد حقوق عامه و خاصه مردم را زیرپا بگذارد.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه شناخت حق، گرایش به حق و ایستادگی پای حق سه اصل مهم هستند، گفت: فساد نقطه مقابل عدالت است؛ خارج از شدن از اعتدال را فساد می‌گویند. امروز ملاک در اجرای عدالت قانونمداری است. مجلس قانونی وضع می کند و دستگاه های اجرایی و قضایی خود را باید موظف به اجرای قانون بدانند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در نگاه مردم اعتماد آفرینی کنیم، اجرای عدالت تضمین کننده است. نیروی انسانی کارآمد بسیار و هم ذخایر ارزشمندی وجود دارد؛ در استان سمنان معدن، زمین‌های کشاورزی و دیگر ذخایر ارزشمند بسیاری وجود دارد و فضای کسب و کار سالم در این استان وجود دارد.

رئیسی افزود: باید از کارآفرین و سرمایه گذار پرسید که مشکلات کجاست و این موانع حل شود. قاچاق یکی از اصلی‌ترین موانع تولید است و باید موانع تولید را برطرف کرد.

وی ادامه داد: هرکاری که بتوان برای فعالان اقتصادی انجام داد که تولید را تسهیل کند باید انجام داد. قوانین برای رفع موانع تولید وضع شده است؛ آنجاییکه به قوه قضاییه مرتبط می‌شود باید دستگاه قضایی پشتیبان و حامی تولیدکننده باشد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: فعال کردن دادگاه‌های تخصصی در استان‌ها موردتاکید ماست. فعال کردن نظام داوری یکی دیگر از اموری است که ما روی آن تاکید داریم. هرچه داوری فعالتر باشند مسائل کمتر به دستگاه قضایی کشیده می‌شود خصوصا در حوزه فعالان اقتصادی.

وی خاطرنشان کرد: ‌می‌توان سازوکارهایی ایجاد کرد که با دریافت تسهیلات و تقسیط بدهی، فعال اقتصادی با تملک مواجه نشود. تملک به‌معنای متوقف کردن تولید نیست؛ بانک، چون امکانات مالی بیشتری دارد باید واحد تولیدی را فعال‌تر هم کند نه اینکه تولید را متوقف کند و حتی اگر کسی را تحت تعقیب قرار دهیم به هیچ عنوان نباید به کندشدن واحد تولیدی بیانجامد.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: رزمایش‌های ارتش و سپاه تمام کارشناسان دفاعی را به تحسین واداشت امروز در منطقه حرف اول را می‌زنیم و این کار در میدان انجام شده است.

وی ادامه داد: ایران قوی می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند؛ آن‌ها که فکر می‌کنند با مذاکره مشکلات کشور حل می‌شود اشتباه می‌کنند. به هیچ وجه مذاکره معضلات کشور را حل نخواهد کرد؛ هرجا ما پا پیش گذاشتیم دشمن عقب کشید و همه لایه‌های مختلف در همه نظام در قوی‌شدن نقش دارند.

رئیسی خاطرنشان کرد: امروز باید همه تلاش‌ها در راستای ایجاد امید در بین مردم باشد. نا امید کردن مردم از گناه‌های نابخشودنی استو مردم باید احساس کنند در میدان عمل یک اتفاق متفاوت درحال رخ دادن است و وقتی مردم می‌بینند در حوزه دفاعی این حرکت ارزشمند اتفاق می‌افتد امیدوار می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: استان سمنان از استان‌های امن کشور است و هماهنگی پیش‌نیاز توسعه استان است. همکاری و هماهنگی در استان سمنان را باید قدردان بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان