//
کدخبر: ۳۰۲۰۴۵ //

مصوبه مجلس باعث گران شدن اینترنت می شود؟

مجلس در واکنش به کم اظهاری وزارت ارتباطات از حق امتیاز درآمد اپراتورهای مخابراتی، مصوبه ای داشت که بر اساس آن برای این اضافه درآمد غیر شفاف محل‌هایی برای هزینه کرد تعیین شد؛ حالا دولتی ها اصرار دارند که این مصوبه گرانی اینترنت را به دنبال دارد.

مصوبه مجلس باعث گران شدن اینترنت می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

جدال بر سر یک مصوبه مجلس درباره اینترنت و اپراتورهای مخابراتی همچنان ادامه دارد و دولت تلاش میکند تا گرانی احتمالی اینترنت را در سال آینده به مصوبه مجلس نسبت دهد و از تبعات آن القا کند؛ در این گزارش مروری بر این جدال داریم، ماجرا چه بود؟ از کجا آغاز شد و آیا واقعا مجلس به دنبال گرانی اینترنت است و مصوبه مجلس به این گرانی می انجامد؟

* 3 هزار میلیارد تومان کم اظهاری وزارت ارتباطات

ماجرا از آنجا شروع شد که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که ۷ هزار میلیارد تومان بابت ۲۸ درصد حق شبکه خود از اپراتورها دریافت کند اما بررسی اولیه مجلس نشان می‌داد که این درآمد بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان است نه ۷ هزار میلیارد تومان ونمایندگان معتقد بودند که دولت ۳ هزار میلیارد تومان کم‌اظهاری کرده بود تا این رقم را در جای دیگر هزینه کند.

مجلس از همان ابتدا سعی کرد تا با افزایش حق امتیاز دولت از ۲۸ به ۳۸ درصد درآمد دولت را به شکل واقعی افزایش دهد تا این درآمد مازاد صرف توسعه اینترنت در مناطق محروم و روستاها و مناطقی که پوشش اینترنت ضعیف است شود.

مجلس حتی در مصوبه خود تلاش کرد تا هرگونه مجوز افزایش قیمت اینترنت را برای سال آینده ممنوع کند اما همزمان با تحرکات کمیسیون تلفیق در این زمینه، وزیر ارتباطات نخستین تحرکات خود را علیه این مصوبه کلید زد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان