//
کدخبر: ۲۹۸۲۴۳ //

رضایی: در بخش‌هایی از اداره کشور، نااهلان نفوذ کرده‌اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز مشاهده می کنیم که در ایران، فقر و فساد و تبعیض هست، من به طور قاطع می گویم که در بخش هایی از اداره کشور، نه همه اداره کشور، به خصوص اقتصاد و فرهنگ، نااهلان نفوذ کرده اند.

رضایی: در بخش‌هایی از اداره کشور، نااهلان نفوذ کرده‌اند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (یکشنبه ۱۲ بهمن ماه) در مراسم گرامیداشت دهه فجر که به میزبانی شورای تبلیغات اسلامی و با حضور مردم غیور دهدشت در محل گلزار شهدای این شهرستان انجام شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی بزرگ ملت ایران به مردم منطقه کهگیلویه و شهرهای دهدشت، چرام، لنده و بهمئی گفت:  نعمت حضور در میان شما هم تبارانم را قدر می دانم. 

به گزارش فرتاک نیوز، رضایی با اشاره به اهمیت و جایگاه منطقه و روحیه انقلابی مردم دهدشت افزود: منطقه کهگیلویه بزرگ یک منطقه باستانی است از چند هزار سال پیش به این طرف یکی از بخش های مهم تمدنی ایران بوده است و بعد از اسلام، یکی از مناطق مذهبی ایران بوده است. کاروان سراهای این منطقه نشان می دهد که یکی از جاده های اصلی مواصلاتی ایران از اینجا می گذشته و مردم این منطقه نقش مهمی در انقلاب اسلامی ایفا کرده اند.

وی افزود: علمایی مانند آقای میراحمد تقوی که موسس حوزه علمیه دهدشت بوده و آقای میرعطا طاهری معلم مصلح و اصلاحگر در زمینه های آموزشی و تربیتی و فرهنگی و همچنین شهدای اینجا مانند شهید فریبرز پناهی که فرمانده گردان بود در این منطقه بوده اند. بیش از 400 شهید و 750 جانباز حکایت از روحیه انقلابی مردم اینجا دارد. به انقلاب پیوستند و با انقلاب همراه بوده اند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی سرآغاز تحولات وسیع در ایران و منطقه بعد از دویست سیصد سال عقب ماندگی است. ملت ما راه بزرگی را در پیش گرفته اند. در انقلاب اسلامی فراتر از مشروطه و ملی شدن صنعت نفت و حتی قیام پانزده خرداد عمل کرده است. این راه دستاوردها و خطرات و سختی های بزرگی دارد. دستاوردهای این راه آنقدر بزرگ است که تمام تلخی ها و ناملایمات را می تواند برطرف کند. به شرط آنکه انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیافتد. این شرط در وصیت امام راحل بود.

رضایی با بیان اینکه اگر دلسوزان، افراد  متعهد، مومن در مدیریت انقلاب باشند، درد و رنج در برابر دستاوردها ناچیز خواهد بود و مردم مشکلات معیشت و بیکاری نخواهند داشت، اظهار داشت: اگر کشور ما منابع و معادن و آب و زمین نداشت این حرف ها ممکن بود شعار باشد. ایران کشور بسیار ثروتمندی است چرا باید مردم برای تهیه روغن صف بکشند؟

رضایی افزود: اگر امروز مشاهده می کنیم که در ایران، فقر و فساد و تبعیض هست، من به طور قاطع می گویم که در بخش هایی از اداره کشور، نه همه اداره کشور، به خصوص اقتصاد و فرهنگ، از دهه دوم انقلاب به این طرف نااهلان و نامحرمان آمده اند و در اداره امور نفوذ کرده اند. من این مطلب را در کنار قبور شهدا عرض می کنم. امام راحل فرمود که من از میان شما می روم، نگذارید که انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد و آنها در اداره کشور داخل شوند و اینها متاسفانه در اقتصاد و فرهنگ وارد شدند.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) افزود: دشمنان هیاهو راه انداخته اند که نیروهای انقلاب و نظامی ها آمدند. از آنها باید پرسید از پاکسازی مفسدین و نفوذی هایی که مقابل ملت ایران ایستاده اند، می ترسید یا دلتان برای آزادی سوخته؟! همانهایی که ملت ما را تحریم کرده اند و در ادارات کارشکنی می کنند، همان هایی که درآمدهای نفتی ما را در کره جنوبی و کشورهای دیگر گروگان گرفته اند؛ همان کسانی هستند که در زمان امام خمینی(ره) مقابل امام ایستادند و صدام حسین را روانه کشور ما کردند. بله دشمن از نیروهای انقلاب می ترسد!

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: چه کسانی مقابل مردم کهگیلویه و بویراحمد ایستادند و تیراندازی کردند؟ همانها امروز پشت تحریم ها هستند. همانها مرکز فساد هستند. همانها امروز نفوذ کرده اند و لانه های نفوذ در بانک و بورس و جاهای دیگر درست کرده اند. شما از نظامی های ایران می ترسید؟ نظامی های ایران چه کسانی بودند؟ فرزندان ملتی هستند که خرمشهر را آزاد کردند. جانشان را فدای این ملت کردند. شما از ورود نظامی ها می ترسید؟ پس بترسید. حق دارید بترسید. فساد و فقر و تبعیض و عقب ماندگی اقتصادی ایران مربوط به نفوذی ها است. مربوط به مفسدینی است که شما استعمارگران برای آنها کف می زنید تا نظام ما را موریانه فساد از درون تهی کند.چه بسا خودتان در این فسادها دست داشته باشید.

رضایی افزود: ما از سازمان های اطلاعاتی کشور می خواهیم که در کنار برخوردهای قوه قضاییه با فسادها، ریشه های آن را در داخل و خارج کشف کنند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می خواهم در کنار مزار شهدا به نفوذی ها و دشمنان هشدار بدهم. شما حق دارید بترسید. ای استعمارگران و ای تحریم کنندگان ایران. شما ما را می شناسید و می دانید که اگر نیروهای انقلاب که شما اسمش را نظامیان گذاشته اید، اگر اینها بیایند، دست و پای مفسدین را از این کشور کوتاه خواهند کرد. تمام پول های بیت المالی که رفته را تا ریال آخر به خانه های مردم بر می گردانند و مطمئن باشید ارزش هایی که امام بزرگوار ایجاد کردند و رهبر معظم انقلاب تا امروز از آن پاسداری کرده اند را به زندگی مردم ایران بر می گردانند. طومار شما را خواهند پیچید. حق دارید که از تحولات آینده بترسید. چون نیروهای انقلاب را می شناسید. اینها مشت خود را به دهان صدام حسین و بعد از آن داعشیان کوبیدند. اینها از ابتدای انقلاب جانشان را برای سالم سازی ایران فدا کرده اند.

رضایی گفت: نیروهای انقلاب لانه های نفوذی هایی که فخری زاده ها را شهید کردند و در بانک ها و بورس اخلال می کنند را کشف خواهند کرد و این لانه ها بر سر آنها فرو خواهند ریخت و خاطرات خوب  ارزش های انقلاب بازآفرینی خواهد شد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه رودخانه از این منطقه عبور می کند اما متاسفانه مشکل آب شرب دارید. این پدیده عادی نیست. برخی استان ها آب را از خلیج فارس شیرین می کنند و می برند. اینجا کنار رود، نباید مشکل آب شرب باشد. برخی پروژه ها بیش از حد طولانی شده. همین جاده ای که از دهدشت می گذرد، معطل کارهای نهایی مانده و مردم رنج می کشند و تاوان عقب ماندگی پروژه ها را می دهند. مهاجرت منفی هم هست.

رضایی ادامه داد: من بارها به خاطر گروه منصورون اینجا آمده ام. درست است که از نظر جاده و اتوبان پیشرفت زیادی انجام شده، اما جمعیت اینجا به شهرهای دیگر رفته اند. همه مهاجرت کرده اند. جوانان اینجا به عسلویه می روند تا کار کنند. چرا باید اینطور باشد؟ یک عده از مدیران ناشکرند. با رای مردم می آیند و سر نظام داد می کشند و مسیر دیگری را پیش می برند. به حقی که خدا روی دوششان گذاشته با ناشکری عمل می کنند. 

وی گفت: باید کشاورزی و دامداری این منطقه صنعتی شود. گیاهان دارویی که در اینجا می روید را باید فراوری کنیم. اگر یکی از این کوه ها را ژاپنی ها داشتند، دهها کارخانه دارویی تاسیس می کردند و درآمدزایی می کردند. متاسفانه یا کار نمی شود. یا با تاخیر کارها نیمه تمام رها می شود. چطور موشک برد بلند را می سازیم اما این اشکالات را نمی توانیم رفع کنیم؟ مردم ما می توانند سریال سه دهه گذشته را پایان بدهند. اجازه ندهید دولت های گذشته در آینده هم تکرار شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان نگران هستند که سرمایه گذاری آنها بر باد برود، اظهار داشت: دشمنان می گویند ما قطار انقلاب را از ریل اصلی جدا کردیم نکند دوباره ارزش های انقلاب باز گردد. نگرانند که ارزش ها دوباره احیا شود. 

وی افزود: دنیای استعماری پس از ورود امام به ایران، احساس خطر کرد. اگر وحدت، از خودگذشتگی و ایثار برگردد، ملت ایران از مشکلات عبور می کند. فرزندان این ملت بیدارند و خرمشهرهای دیگری را آزاد خواهند کرد و راه امام و شهدا را ادامه خواهند داد و به سوی افق های بزرگتر پیش خواهیم رفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان