//
کدخبر: ۲۹۵۶۰۹ //

وزیر علوم: قطعاً پس از آیت الله مصباح در محیط‌های علمی احساس خسران می‌کنیم

منصور غلامی تاکید کرد: از اینکه ما سرمایه بزرگی همچون آیت الله مصباح یزدی را از دست دادیم قطعاً در محیط‌های علمی احساس خسران می‌کنیم اما خدا را شاکریم که وجود علمایی مانند ایشان در برهه‌های مختلف، چراغی را برای روشن کرد.

وزیر علوم: قطعاً پس از آیت الله مصباح در محیط‌های علمی احساس خسران می‌کنیم

مراسم بزرگداشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی با حضور خانواده ایشان، وزرای علوم و بهداشت و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

به گزارش فرتاک نیوز، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری طی سخنانی در این مراسم با اشاره به حضور آیت الله مصباح یزدی در فضای دانشگاهی در اوایل انقلاب و تلاش برای دفاع از انقلاب گفت: نگاه ظریف آیت الله مصباح و بیان و مشخص کردن دقیق مسائل توسط ایشان در فضای دانشگاهی بسیار راه گشا و تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دانشجویان اوایل انقلاب نوشته‌ها و مکتوبات آیت الله مصباح یزدی را قطعاً به خاطر دارند و تداوم این آثار بعد از آن دوره در مباحث علمی و در محیط‌های دانشگاهی بسیار اثرگذار است.

وزیر علوم تصریح کرد: میراث باقی مانده از آیت‌الله مصباح یزدی علاوه بر میراث مکتوبی که به آن اشاره شد میراث دیگری هم هست که قطعاً شاگردان آیت الله مصباح که در موسسات و مراکزی که توسط ایشان راه اندازی شده، حضور داشتند آنها را حفظ خواهند کرد و قطعاً اینها سرمایه گرانقدری است.

غلامی ادامه داد: نگاه آیت الله مصباح یزدی به بنیانگذاری موسسات و نهادهای علمی نیز قابل توجه است. ایشان مراکز پژوهشی‌ای را بنیانگذاری کردند که در آن مراکز شاگردان و اساتید و محققان خوبی را تربیت کردند که نیاز هست حتماً به دستاوردهای این مراکز توجه شود و از دستاوردهای آیت الله مصباح  پاسداری شود.

وی در ادامه با اشاره به زحمات و اثرگذاری های وجودی آیت الله مصباح یزدی در مباحث فرهنگی گفت: نگاهی که آیت الله مصباح یزدی در مراکز علمی و دانشگاهی درباره بحث هایی در رابطه با مباحث ولایتمداری و بحث تبیین جایگاه ولایت فقیه داشتند بسیار نگاه دقیقی بود که این سرمایه هم ضرورت دارد حفظ شود و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این حوزه جایگاه ویژه ای دارد.

وزیر علوم تاکید کرد: از اینکه ما سرمایه بزرگی همچون آیت الله مصباح یزدی را از دست دادیم قطعاً در محیط‌های علمی احساس خسران می‌کنیم اما خدا را شاکریم که وجود علمایی مانند ایشان در برهه‌های مختلف، چراغی را برای روشن کردن بخش‌های مختلف در مباحث علوم اسلامی فراهم کرده اند لذا باید برای حفظ دستاوردهای علمی آیت الله مصباح تلاش کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۶۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان