//
کدخبر: ۲۹۴۱۱۱ //
رئیس کل دادگستری:

۸۰۰ باغ و ویلای غیرمجاز در کرمانشاه تخریب شد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از تخریب 800 باغ و ویلای غیرمجاز در کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.


800 باغ و ویلای غیرمجاز در کرمانشاه تخریب شد

پرویز توسلی زاده در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان که ظهر امروز (10 دی) در سالن جلسات  دادسرای عمومی و انقلاب استان برگزار شد، بااشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقابله با تصرف اراضی ملی، اظهارکرد: در این راستا، عزم دستگاه قضایی استان در برخورد با تصرف اراضی ملی، تغییر کاربرهای غیرمجاز و ... جدی است.

وی برخورد با متصرفین اراضی ملی را از اولویت های دستگاه قضایی استان دانست و افزود: براین اساس، از ابتدای امسال تاکنون حدود 150 هکتار از اراضی ملی تصرف شده استان از دست متخلفین آزاد شده است.

به گزارش فرتاک نیوز، رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: همچنین در راستای مقابله با پدیده تغییر کاربری اراضی که در برخی مناطق استان بویژه حاشیه شهر کرمانشاه بشدت دیده می شود، از ابتدای امسال تاکنون دستور تخریب 800 باغ و ویلای غیرمجاز را صادر کرده ایم.

به گفته این مسئول قضایی در این مدت 130 حلقه چاه عمیق غیرمجاز هم مسدود شده است.

توسلی زاده در ادامه سخنانش با تاکید براینکه دستگاه های ذیربط باید در راستای اجرای تکالیف قانونی خود کوتاهی نداشته باشند، خطاب به مسئولین حاضر در این نشست، گفت: تاجایی که می توانید نظارت کنید تا تخلفی صورت نگیرد.

وی متذکرشد: تلاش کنید نظارت و کنترلی که برای جلوگیری از تخلف در حوزه اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز دارید به شکل سیستمی باشد تا شاهد کمترین تخلف باشیم.

قاضی القضات استان در ادامه به نقش مهم فرهنگ سازی در پیشگیری از تخلفات هم اشاره کرد و گفت: اهتمام  داشته باشید که اهمیت منابع طبیعی و لزوم حفظ آنها را برای مردم تشریح کنید و به گونه ای فرهنگ سازی شود که مردم خود حافظ و حامی منابع طبیعی و محیط زیست  استان باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان