//
کدخبر: ۲۹۴۵۰۲ //

معاون رییس جمهوری: شهید سلیمانی عصاره همه فرماندهان جنگ بود

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد:‌ شهید سلیمانی تجلی و عصاره همه فرماندهان در جنگ با دشمنان اسلام بود.

معاون رییس جمهوری: شهید سلیمانی عصاره همه فرماندهان جنگ بود

سعید اوحدی، عصر شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سردار دل ها که در مجموعه ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان ولیعصر (عج) برگزار شد در سخنانی گفت: وقتی در مراسم سردار حاج قاسم سلیمانی شرکت می‌کنم باید به این نکته توجه کنیم که او یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی اظهارداشت:‌ شجاعت سردار سلیمانی اینگونه بود که یک تنه در برابر داعش که به سمت بغداد می‌آمد ایستاد و حشدالشعبی را سازماندهی کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در طی یک سال گذشته برنامه ها و مراسم های زیادی برای سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد اما سوالی که ممکن است ذهن همه ما را با خود درگیر کند این است که چگونه سردار حاج قاسم سلیمانی که یک فرمانده نظامی در نبرد اسلام علیه کفر بود تبدیل به سردار دلها شد و این لقب را به نام خود ثبت کرد.

وی تصریح کرد: به باور من رمز این نکته را حضرت امیر (ع) در بیان خود می فرماید: آنجا که می گوید هرکس رابطه بین خود و خدا را اصلاح کند خداوند رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند و این رمز مهر مردم به سردار دلها بود.

اوحدی خاطرنشان کرد:‌ سرور و سالار شهیدان ۵۷ سال بیشتر عمر نکرد اما بخاطر این رابطه با خداوند بدست شقی ترین فرد آن روزگار به شهادت رسید و پس از ۱۴۰۰ سال هنوز یاد و نام این شهید و شهدای دشت کربلا پرآوازه مانده است.

به گفته وی، شهید سلیمانی نیز در حالی که ۶۲ سال بیشتر نداشت بدست شقی ترین فرد روزگار به شهادت رسید و این امر موجب شد که نام این شهید نیز پرآواز شود و مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی به یکی از شلوغ ترین مراسم در داخل کشور و کشورهای دیگر تبدیل شد.

۳ هزار عکس به دبیرخانه نمایشگاه سردار دل ها ارسال شد

همچنین مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم گفت: نمایشگاهی که امروز رونمایی می‌کنیم محصول مراسم ها و جشنواره هایی است که پیش از این برگزار شده  و همچنین عکاسان از مراسم های مختلفی که برای سردار شهید برگزار شد عکاسی کردند.

اسکندر یار نسب افزود: بیش از ۳ هزار عکس به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شد که از میان آنها ۷۰ اثر انتخاب شدند و علاوه بر این عکسها ۴۰ اثر گرافیکی نیز به نمایش درآمده است.

به گفته وی، امیدوارم با برگزاری این نمایشگاه ها گوشه ای از حماسه سردار سلیمانی و ملت شریف ایران را به تصویر بکشیم.

 

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز در این مراسم گفت: اولین سالگرد سردار دل‌ها را گرامی میداریم علاوه بر وظیفه خدمت رسانی به شهروندان وظیفه داریم در مناسبت ها و وقایع مهم با اجرای برنامه ها و یادمان ها همچنین برگزاری نمایشگاه های عکس یاد و خاطره شهیدان را گرامی بداریم و برای شهروندان نیز این مناسبت ها را مرور کنیم.

فرنوش نوبخت افزود: با همکاری بنیاد شهید و شرکت بهره برداری متروی تهران گالری شهید قاسم سلیمانی در مجموعه ایوان انتظار را برپا کرد و همانند گذشته در مناسبت های مختلف رویدادهای بزرگ و تاریخی کشور را به سمع و نظر شهروندان می رساند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این ویژه برنامه ها با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا برگزار می شود و در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی شرکت مترو این افتخار را دارد که با این ویژه برنامه و گالری عکس در خدمت شهروندان باشد.

همچنین معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران نیز در این مراسم گفت:‌ این نمایشگاه اولین نمایشگاه مشترک شرکت مترو با بنیاد شهید و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است که در کنار این نمایشگاه هشت گالری مقاومت با مجموعه عکسهایی به نمایش درآمده است از جمله آنها نمایش مجموعه ای با عنوان عقیق سلیمانی است که انگشتر حاج قاسم را در دستان اقشار مختلف به نمایش در آورده است تا این پیام را به جهان برساند که راه و منش حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت.

سید مجتبی تقوی نژاد افزود: همچنین نمایشگاه نقاشی های سیاه قلمی برای تماشای مسافرین در این نمایشگاه عرضه شده است.

به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی نمایشگاه عکس سردار دل ها در مجموعه ایوان انتظار واقع در ایستگاه مترو میدان ولیعصر (عج) برپا شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان