//
کدخبر: ۲۹۰۱۳۹ //

سیاست‌های جدید صادراتی، وفور کالا و تامین مواد اولیه را به دنبال داشت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ابلاغ سیاست‌های جدید اقتصادی تدبیر رییس‌جمهوری بود که به دنبال آن مواد اولیه واحدهای تولیدی تامین شد و کالای مورد نیاز مردم وفور در دسترس قرار گرفت.

سیاست‌های جدید صادراتی، وفور کالا و تامین مواد اولیه را به دنبال داشت

معدن و تجارت، علیرضا رزم‌حسینی در نشست ویدئو کنفرانسی با غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران، معاونان وزارتخانه، روسای سازمان های صمت استانی و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، افزود: در شرایط ویژه کنونی با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه هستیم، اما شرایط ما باید به گونه‌ای باشد که در همین وضعیت جنگ اقتصادی با وجود همه محدودیت ها و تحریم ها، رشد اقتصادی، صنعتی و همچنین افزایش صادرات داشته باشیم.


رزم حسینی معیشت مردم را در این شرایط اولویت دانست و تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی با تلاش در راستای تامین به موقع کالاهای مورد نیاز و معیشتی مردم گام برمی‌دارد و در بخش نظارت و کنترل قیمت‌ها نیز تمام تلاش خود را با عزمی راسخ انجام خواهد داد.

وزیر صنعت با اشاره به تفویض اختیارات ستاد تنظیم بازار به استانداران برای کنترل و تنظیم بهتر بازار در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: روسای سازمان های استانی باید با استانداران همکاری و تعامل لازم را داشته باشند و از ظرفیت شورای استان ها تامین برای تنظیم بازار استفاده کنند.


رزم حسینی با اشاره به تقسیم وظایف میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، اضافه کرد: در شرایط کنونی برای تامین بهتر معیشت مردم برخی وظایف واگذار شد که باید به خوبی اطلاع رسانی شود و شفافیت لازم صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه معادن حبس شده باید آزاد شوند، گفت: این موضوع به استان‌ها ابلاغ شده است و روسای سازمان‌های صمت استان ها مسئول پیگیری این موضوع هستند که این مهم را باید با جدیت دنبال کنند و نتایج حاصل شده را ارایه دهند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت بیان کرد: شفاف سازی و رسیدن به اقتصادی سالم از مزایای این سامانه است که رانت خواری و فساد را کم می کند؛ کاری که کشورهای پیشرفته پیش‌تر از ما انجام داده اند و ما هم اکنون در حال انجام دادن آن هستیم.
رزم حسینی با تاکید بر لزوم رعایت سلامت اداری و احترام به ارباب رجوع از روسای سازمان های صمت استانی خواست که از ظرفیت کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استان ها استفاده بهینه کنند و همچنین با اتاق‌های بازرگانی در استان خود همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.


وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در حوزه صادرات، تصریح کرد: سیاست دولت وفور کالا و عرضه مناسب همه اقلام است، استفاده از ارز متقاضی و همچنین واردات در مقابل صادرات به این مهم می انجامد و همچنین با ابلاغ سیاستهای جدید، تامین مواد اولیه کارخانجات به موقع انجام خواهد شد.
افزود: ابلاغ سیاست های جدید سبب رونق خوبی شده است و شاهد افزایش صادرات و افزایش تولید در ۶ ماهه دوم سال خواهیم بود.
رزم حسینی همچنین به رشد تولید در لوازم خانگی، فولاد و خودرو اشاره کرد و این رشد تولید را مقدمه‌ای بر رشد تولید در دیگر کالاها با ابلاغ این سیاست ها دانست.


وی همچنین در خصوص خودرو  نیز تاکید کرد: مخالف انحصار در حوزه خودروسازی هستیم، در حوزه خودرو باید رقابت ایجاد شود، مردم شایسته خودروی باکیفیت هستند.
وزیر صنعت خاطرنشان کرد: دلالی در حوزه خودرو، فولاد و دیگر کالاها میان تولید کننده و مصرف کننده باید حذف شود و رانت تجمیع شده در این دلالی باید به سمت تولید برود.


رزم حسینی گفت: در عرصه تصمیم گیری معتقد هستیم هر سه نهاد بخش خصوصی، دولت و مجلس باید در کنار هم تعامل و هماهنگی داشته باشند و بر همین منوال نیز حرکت خواهیم کرد.
وی همبستگی اتاق های بازرگانی سراسر کشور را با مجموعه وزارت صنعت افتخاری برای کشور دانست و گفت: سیاست‌های رانت زدایی و شفاف‌سازی را دنبال می‌کنیم، اجازه نمی دهیم فشارهای دشمنان سبب کوتاه آمدن از مواضع ما بشود و با هماهنگی تعامل و همکاری مجلس، دولت و بخش خصوصی از شرایط سختی که دشمن برای ما به وجود آورده است عبور خواهیم کرد.
رزم حسینی ابلاغ سیاست‌های جدید را تدبیر رییس‌جمهوری نامید و بیان کرد: با بانک مرکزی و وزرای اقتصادی دولت برای عبور از این شرایط همدلی و همکاری داریم.

به گزارش فرتاک نیوز، در هفته های گذشته بر اساس سیاست های ستاد اقتصادی دولت، کالاهای دپو شده در گمرک به سرعت ترخیص شده و تهاتر صادرات در مقابل واردات رونق اقتصادی را به دنبال داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۱۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان