//
کدخبر: ۲۹۰۸۳۷ //

افزایش ۶۵ درصدی بودجه بنیاد شهید با هدف رفع عقب ماندگی‌های گذشته است

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بودجه این بنیاد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به پارسال ۶۵ درصد افزایش داشته که برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته انجام شده است.

افزایش ۶۵ درصدی بودجه بنیاد شهید با هدف رفع عقب ماندگی‌های گذشته است

سعید اوحدی روز دوشنبه در جلسه امضای تفاهمنامه تامین زمین برای ساخت مسکن ایثارگران در مشهد افزود: باید توجه داشت افزایش بودجه سال ۹۹ این نهاد نسبت به سال ۹۸ پنج درصد بوده است و با این روند، زمان ورود بنده به بنیاد شهید، این نهاد هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهیهای انباشته از مطالبات بر حق جامعه ایثارگری و بدهی به سایر دستگاه‌های مختلف داشته است.

وی با قدردانی از دستور رییس جمهوری برای تسویه بدهی های بنیاد شهید ادامه داد: با وجود مشکلات گذشته بودجه سال ۱۴۰۰ این بنیاد را منطقی، عملیاتی و مبتنی به واقعیتها و مشکلات جامعه ایثارگری می دانم.

معاون رییس جمهوری گفت: اگر در سالهای گذشته این بنیاد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات انباشته بابت شهریه دانشگاه‌ها داشته است علت این بوده که این هزینه ها را در سرفصل بودجه لحاظ نکرده بودیم.

وی افزود: اگر برای پرداخت بدهی بیمه دی با مشکل جدی مواجه بودیم شاید به دلیل عقب ماندگیها در تعیین تکلیف این بودجه در گذشته بوده است.

اوحدی با بیان اینکه چرا باید مبلغ ذخیره مرخصی یا پاداش بازنشستگی خانواده معظم شهدا از سال ۹۳ پرداخت نشده باشد ادامه داد: امیدواریم با افزایشی که در بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده، شاهد برداشتن گام های جدی برای جبران حقوق مغفول مانده جامعه ایثارگری باشیم.

وی در تشریح فعالیتهای اقتصادی این بنیاد گفت: مجموعه های اقتصادی مختلف از جمله سازمان اقتصادی کوثر، بانک و بیمه دی و سازمان سیاحتی کوثر به عنوان زیرمجموعه های اقتصادی این بنیاد فعالیت دارند که با هم افزایی و هماهنگی خوب میان این بخشها، شاهد خروجی بسیار خوبی از این مجموعه ها هستیم.

به گزارش فرتاک نیوز، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در استان خراسان رضوی مجموعه سازمان اقتصادی کوثر فعالیت خوبی را آغاز کرده که افتتاح مجدد کارخانه ساخت الکتروموتورهای پیشرفته در جوین و بهره برداری از یک کارخانه بزرگ در تربت‌جام طی دهه فجر امسال گوشه‌ای از توانمندی های این استان است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۰۸۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان