//
کدخبر: ۲۸۹۲۳۷ //
حاجی بابایی:

عدم شفافیت یکی از مشکلات اساسی ما در طول دهه‌های گذشته و در بودجه های سنواتی است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه عدم شفافیت یکی از مشکلات ما در طول دهه های گذشته است، گفت: بودجه کارآمد، شفاف، با نشاط و شاداب به جهش تولید، رونق اقتصادی و اشتغال تبدیل می‌شود.

عدم شفافیت یکی از مشکلات اساسی ما در طول دهه‌های گذشته و در بودجه های سنواتی است

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره ضرورت شفافیت در بودجه سالانه کشور، اظهار داشت: بودجه سالانه کشور از موضوع شفافیت به شدت رنج می برد و عدم شفافیت یکی از مشکلات اساسی و کلیدی ما در طول دهه‌های گذشته و در بودجه های سنواتی است.

به گزارش فرتاک نیوز، وی با اشاره به عدم شفافیت در بودجه های سنواتی از نظر منابع و مصارف و احکام صادره، افزود: مالیات‌ها یکی از مهمترین منابع درآمدی است که دارای معافیت‌ها و فرارهای مالیاتی گسترده است و عدالت نیز در دریافت مالیات‌ها وجود ندارد و یا کم است.

حاجی بابایی می‌گوید که عدم شفافیت باعث شده که مهمترین عنصر در آمدی بودجه‌ای ما با مشکل جدی رو به رو شوند. بحث دوم بحث هزینه هایی است که در شرکت‌های دولتی وجود دارد که عدم واقعیت در بودجه های شرکتی و عدم مطابقت آن با واقعیت های حسابرسی و درآمدهای به روز و همچنین بودجه عمومی کشور در درآمدها و هزینه‌ای که فاقد عدالت است، برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده که باید آنها را رفع کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در بحث احکام بودجه سالانه کشور نیز، گفت: در طول سال‌های گذشته احکام در رابطه با مسائل مالی و بودجه صادر شده که نیاز به بازبینی دارد و بعضی از این احکام آن قدر وسیع و گسترده هستند که با آن می توان هر کاری انجام داد مثلاً بودجه را به کلی دگرگون کرد.

وی ادامه داد: در رابطه با شرکت‌های دولتی یا امور مالی، احکام و قوانینی وجود دارد که نظارت را به شدت کاهش می‌دهد و دست نظارت را می‌بندد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر بتوانیم در بودجه‌های سنواتی شفافیت ایجاد کنیم بودجه از یک بودجه فرسایشی کم اثر و ناکارآمد به یک بودجه کارآمد، شفاف، با نشاط و شاداب تبدیل می شود و به دنبال آن جهش تولید، رونق اقتصادی و اشتغال شکل می‌گیرد.

حاجی بابایی در پایان گفت: به همین دلیل اصلاح ساختار بودجه که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند راهکار اسای برای رسیدن به یک بودجه کارآمد و تاثیرگذار و با نشاط است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۲۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان