//
کدخبر: ۲۸۴۱۹۶ //

سعید خطیب زاده: آمریکا در جایگاه موعظه ایران و یمن نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: آمریکا در جایگاهی نیست که یمنی‌ها و ایرانی‌ها را در خصوص روابط دوجانبه‌شان موعظه کند.

سعید خطیب زاده: آمریکا در جایگاه موعظه ایران و یمن نیست

 سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در کنایه به مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و در پاسخ به دخالت وزارت خارجه این کشور در اعزام سفیر جمهوری اسلامی ایران به یمن عنوان کرد: ایالات متحده از پنج سال سلاخی مردم یمن توسط ائتلاف سعودی پشتیبانی کرده است. ضمن اینکه به سوءاستفاده از پوشش‌های دیپلماتیک نیز سوءشهرت داشته و بدنام است: کافی است از پامپئو، جاسوس ارشد سابق آمریکا، بپرسید.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وی افزود: از این رو، آمریکا در جایگاهی نیست که یمنی‌ها و ایرانی‌ها را در خصوص روابط دوجانبه‌شان موعظه کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: بهتر است به جنایات و حضور شرارت‌بار خود در منطقه ما پایان دهید.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اخیرا در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره ورود سفیر جدید ایران به یمن ضمن تایید این خبر گفت: «حسن ایرلو» سفیر تام الاختیار و فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در یمن وارد صنعا شده و به زودی رونوشت استوارنامه خود را به آقای «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی و استوارنامه خود را به آقای «مهدی مشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن تقدیم خواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۴۱۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان