//
کدخبر: ۲۸۰۱۰۷ //

دفاع مقدس آینه ی تمام نمای عظمت ایران است

به مناسبت هفته دفاع مقدس نوشته ای به قلم دکتر علیرشا شهرستانی، استاد دانشگاه و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه منتشر شد.

دفاع مقدس آینه ی تمام نمای عظمت ایران است

دکتر شهرستانی ، دفاع مقدس را آینه ی تمام نمای قدرت و عظمت ایران دانست که عناصر بی بدیل ایمان، اخلاص ، عبودیت و عشق، به عالی ترین شکل ممکن، عیار خود را در رفتار رزمندگان ما متجلّی کرد.

باسمه تعالی

دفاع مقدس گستره ای به وسعت همه بزرگی و تعالی ملت ایران در گذرنای تاریخ است، چه این که در 31 شهریور سال 59 دشمنی تا دندان مسلّح و با پشتوانه همه جانبه دولت های استکباری، به انقلابی نو پا حمله ور شد، که خواسته ای جز احقاق حدود و حقوق الهی نداشتند.

در آن هنگامه ای که غرور و خود بینی دشمن بعثی را مست کرده بود و به گمان پوچ خود، تصرف سه روزه تهران را در سر می پروراند و آن چنان بر طبل جنگ می کوبید که تصور می رفت، کمر به نابودی دشمنان قسم خورده اسلام مسلمین بسته است، اما متأسفانه صدام، این عروسک خیمه شب بازی، بی اراده تر از آن بود که به فکر اتحاد و وحدت مسلمانان منطقه برای نابودی دشمن مشترک، یعنی صهنیونیزم غاصب باشد.

دفاع مقدس درست از لحظه شروع جنگ آغاز شد و غیور مردان رزمنده ایرانی اعم از ارتش قهرمان، سپاه سرافراز و نیروهای مخلص مردمی در قالب بسیج، با همه توان و جان خود در مقابل ارتش مدرن و قدرتمند بعث عراق صف آرایی کردند.

در دفاع مقدس ملت ایران اسلامی، عظمتی رقم خورد که به جرأت می توان گفت در طول تاریخ کشور کم نظیر بوده است، ابعادی از سرافرازی ملتی به رخ جهانیان کشیده شد که تا دنیا دنیاست آوازه بلند همتی آنان در گوش تاریخ زمزمه خواهد شد، مواهب بی بدیل عرفان و عبودیت، اخلاص و عشق، شجاعت و صبر،ایثارو بزرگی ، تفکرو برنامه، آری این همه در دکترین دفاع مقدس به فرماندهی امام راحل، شکل گرفت، قوام یافت و با عالی ترین عناصر بصیرت و عقلانیت به منصه ظهور و ثبوت رسید. 

به روان پاک و مطهّر همه شهدای دفاع مقدس درود رحمت نثار می کنیم و ار درگاه خالق متعال می خواهیم که همه ما را قدردان تلاش های رزمندگان ایران در همه دوران انقلاب اسلامی قرار دهد.

علیرضا شهرستانی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۱۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان