//
کدخبر: ۲۷۷۴۳۷ //

ربیعی: آمریکا چیز جدیدی برای تحریم در چنته ندارد/ مکانیزم ماشه یک واژه جعلی است

سخنگوی دولت با اشاره به پیش بینی افزایش شیوع کرونا در فصل سرما و اعلام اینکه بر این اساس تولیدات داخلی کفاف ما را نمی‌دهد، گفت: هفت میلیون واکسن آنفولانزا را هم سفارش داده‌ایم که به کشور وارد شود.

 ربیعی: آمریکا چیز جدیدی برای تحریم در چنته ندارد/ مکانیزم ماشه یک واژه جعلی است

علی ربیعی در ابتدای این نشست با تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار کرد: ایام محرم هرساله فرصت بی‌نظیری برای درس‌آموزی از غنای فرهنگ حسینی است. درس‌های ماه محرم، واقعه کربلا برای ابنای بشر شمردنی نیست اما در این روزها که مردم ما در زیر فشار تحریم، تبعیض و ستم شقی‌ترین دولتمردان آمریکایی هستند، باید یکبار دیگر خاضعانه به پای مکتب سالار شهیدان بنشینیم و درس‌های ماه محرم را نه تنها برای خود، بلکه برای همه ملت‌های عالم بازخوانی کنیم.

به گزارش فرتاک نیوز، وی افزود: بگذاریم همه زورگویان بدانند ملتی که حسین و محرم و عاشورا دارد، نه به ستمگری کرنش می‌کند و نه عزت را با خفت به معامله می‌گیرد. ملت امام حسین(ع) و آزادگی و ایستادگی و ایثار و نیز ملت امام حسن (ع) با صبر و صلح هم هستیم. البته غریب نیست که دشمنان ملت ما از شناخت این پیچیدگی‌ها مستاصل‌اند.

آمریکا چیز جدیدی برای تحریم در چنته ندارد

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ستمگران را به حکمت‌های نهفته در سنت‌های الهی و سیاست ائمه و معصومین راهی نیست ،خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که سیاست تحریم و فشار بر مردم ما بزودی با شکستی به یادماندنی مواجه خواهد شد و از امروز می‌توان نشانه‌های این شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم آمریکا دید. تصادفی نیست که پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ناکام ترین وزیر در تاریخ آن کشور شناخته شده و این نشان از شکست فشار حداکثری است.

سخنگوی دولت تاکید کرد :آمریکا باید بداند فشار حداکثری تجربه‌ای شکست خورده است و این مانور جدید هم هیچ چیز جدیدی برای ما نیست. رژیم آمریکا در تلاش است از ابزار شورای امنیت استفاده کند و تجارب نشان داده برای خروج از برجام از وجهات و حقوق بین الملی تهی بوده و فاقد مشروعیت در نزد افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه رژیم آمریکا به طور مستقل نیز هرچه توان برای ابزار تحریم داشته؛ به کار بسته است و چیز جدید برای استفاده از آن در چنته ندارد، گفت:در نقطه تلاقی اراده ملی از یک سو و انزوای جهانی آمریکا از سویی دیگر، فشار حداکثری در حال تبدیل شدن فشار به خود آمریکا است. در طرف دیگر، ما در حال تولید و بهره‌برداری از فرصت‌های جدیدی در جامعه جهانی، توأم با ظرفیت‌سازی داخلی هستیم و با اتکا به این نقاط قوت بیش از هر زمان دیگری، به ناامیدی کامل دشمنان مردم نزدیک شده‌ایم.

برای دولت سال آخر به معنای پایان تلاش نیست

وی یاد آور شد : رییس جمهور نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده به قرن جدید را با مردم در میان خواهند گذاشت که شامل برنامه ها و پروژه‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است. این پیام روشنی است مبنی بر اینکه دولت با همه تنگناها و فشارها و محدودیتها، هیچگاه در رساندن کشورمان به جایگاهی که سزاوارش است، از پا نخواهد نشست و با درک سختی‌های تحمیل شده بر زندگی مردم، امیدوارانه به سوی آینده‌ای روشن‌تر برای مردم ایران حرکت خواهد کرد.

وی افزود :برای دولت سال آخر به معنای پایان تلاش نیست و با نگاه به فرصت‌ها و قوت‌ها و با اتکا به ظرفیت‌های بزرگ ملی، این نقشه راه را با جدیت تعقیب خواهد کرد. سال آخر نه یک پایان بلکه پایانه عزیمت به قرن جدید است.

وی همچنین با تشکر از همراهی مردم عزادار و همه کسانی که در آشتی دادن سیاست سلامت و مراسم سوگواری ایام محرم نقش آفرینی کردند، اظهارکرد :امسال ما شیوه‌ای از عزاداری را بنیان گذاشتیم که هم عزای حسینی زنده نگه داشته شد و هم سلامت عزاداران و تضادی بین اصل سلامت و عزاداری نداشتیم. امسال هیاتهای جمعیتی بزرگ، به طور کامل موازین بهداشتی را مراعات کردند و درخواست داریم که برخی از هیات و مراسم‌ها نیز تا پایان عزاداری‌ها بر حفظ موازین و رعایت نکات بهداشتی تاکید بورزند.امیداوریم تا پایان این ایام، سیاق رهبری به عنوان الگو راهنمای عمل عزاداران قرار گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد :پیش بینی این است که در فصل پاییز با توجه به فصل سرما و پیش بینی سازمان بهداشت جهانی نیم کره شمالی که بر فصل سرما وارد میشویم شیوع بیماری افزایش یابد، ما نمی توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کارهایی که تاثیری بر معیشت خانوار دارند به حداقل برسانیم. و موارد بهداشتی فردی استفاده از ماسک، کاهش تردد و شستشو را به حداکثر برسانیم.

 

دستور رئیس جمهور برای خرید واکسن کرونا از خارج از کشور

ربیعی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اینکه با توجه به درپیش‌رو بودن پاییز و احتمال شیوع آنفولانزا در کنار کرونا، دولت چه تمهیداتی برای تهیه واکسن این ویروس انجام داده تا با توزیع گسترده آن در مراکز بهداشتی شاهد کمبودها در این زمینه نباشیم و نیز آیا مذاکره‌ای با کشورهایی که از واکسن کرونا رونمایی کرده‌اند، انجام شده تا در صورت تایید سازمان بهداشت جهانی این واکسن در اختیار ما نیز قرار گیرد، اظهار کرد: ما در مورد شیوع آنفولانزا و تولید واکسن برای آن، خوشبختانه فرایند تولید را در کشور از ماه‌های گذشته آغاز کرده‌ایم و به پیشرفت‌های مناسبی رسیدیم تا محصول ایرانی واکسن آنفولانزا را با کیفیت جهانی به بازار برسانیم و شرکتهای دانش بنیان ما این کار را شروع کرده‌اند و امیدوارانه پیش می‌روند.

وی افزود: اما یک روندشناسی در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون ماسک و دستکش در مورد کرونا، خود باعت شیوع کمتر آنفولانزا در پاییز و زمستان امسال می‌شود اما در هر حال تولیدات داخلی در این زمینه کفاف ما را نمی‌دهد و بر این اساس هفت میلیون واکسن آنفولانزا را هم سفارش داده‌ایم که به کشور وارد شود.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت و کادر پزشکی کشور برای تولید واکسن کرونا در کشور اظهار کرد: در این زمینه هم برای تولید واکسن کرونا، سه مرکز مختلف تحت نظر وزارت بهداشت برای این مهم کار می‌کنند که روشهای هرکدام نیز متفاوت است که در زمینه به نتیجه رسیدن آن نیز برخی کارشناسان بهداشتی امیدوارانه صحبت می‌کنند.

ربیعی تاکید کرد: علاوه بر این تلاشها در داخل، برای خرید واکسن کرونا از خارج کشور هم رییس جمهوری دستور داده است که این کار با همکاری وزارت بهداشت و بانک مرکزی صورت بگیرد تا در صورت ارائه یک واکسن تاییدشده ما نیز سهم خود را از این بازار داشته باشیم و امیدواریم مشکلی هم در این زمینه به وجود نیاید.و در این زمینه هم در مرحله عقد قرارداد قرار داریم.

مکانیزم ماشه یا به اصطلاح اسنپ بک، یک واژه جعلی است

وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به تهدید آمریکا در روزهای گذشته نسبت به عدم همراهی آنها را در مکانیسم ماشه ، درصورت همراهی اتحادیه اروپا با آمریکا واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: مکانیزم ماشه یا به اصطلاح اسنپ بک، یک واژه جعلی است که ایالات متحده از روز اول سعی کرده آن را بر سر زبانها بیندازدکه نه در برجام نه در قطعنامه ۲۲۳۱ نیامده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آنچه ایالات متحده آمریکا به آن استناد می کند از اساس مبنای حقوقی ندارد؛ این کشور عضو برجام نیست که بخواهد از یکی از بندهای برجام استفاده کند. واشنگتن تفسیری بسیار ناشیانه، کودکانه و زورگویانه را از سر استیصال ارائه کرده است که تقریبا هیچ کشوری آن را نپذیرفته است. بعد از درخواست توزیع «اطلاعیه» از سوی آمریکا، تمامی دیگر اعضای دائم شورای امنیت، به علاوه آلمان و قریب به اتفاق اعضای غیر دائم، اظهار کردند که آمریکا اساسا چنین حقی ندارد که حال بخواهیم در مورد مبانی حقوقی آن بحث کنیم.

ربیعی تصریح کرد: اما تصمیم گیری در مورد پاسخ جمهوری اسلامی ایران به هرگونه نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام، بر مبنای مصوبه مجلس شورای اسلامی، بر عهده شورای عالی امنیت ملی است. حق مجلس شورای اسلامی، هماهنگ با سیاست کلی و منسجم نظام متخذه در شورایعالی امنیت ملی، در بررسی همه گزینه های متناسب، همچنان محفوظ است. دولت نیز در تعاملی نزدیک با مجلس شورای اسلامی، به رایزنی با نمایندگان مجلس و شنیدن مباحث و طرح های پیشنهادی آنها در خصوص تحولات سیاست خارجی ادامه خواهد داد.

 

جزئیاتی از نقشه راه اقتصادی دولت

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات نقشه راه اقتصادی به عنوان سیاست‌های مدیریت اقتصاد کلان برای سال هشتم فعالیت دولت، تاکید کرد: برای تدوین نقشه راه از سال آخر دولت ابتدا یک روندشناسی از تحولات داخلی و خارجی تاثیرگذار بر حوزه اقتصاد صورت گرفت. محیط سیاسی،‌امنیتی و اقتصادی جهان آشوب زده تر و متلاطم تر از سالهای اخیر شده است لذا با نگاهی به تهدیدهای خشن آمریکا بر اساس فرصت ها و قوت ها داخلی نقشه راهی برای ورود به سال آخر دولت و قرن جدید تدوین شد.

وی یادآور شد: بر اساس تحلیل این روند در سالهای ۹۲ تا ۹۶ وضعیتی با ثبات داشتیم که متوسط نرخ رشد اقتصادی ۶.۴ را تجربه کرده و نرخ تورم نیز حدود ۱۰ درصد و اشتغالزایی نیز در حد قابل قبولی بود.

ربیعی در ادامه گفت : یکی از موارد مهم نقشه راه اقتصادی پیشگیری از تکانه ها و فشارهای اقتصادی ناشی از کسری بودجه به اقتصاد و زندگی مردم خواهد بود بنابراین تامین منابع جایگزین درآمد نفتی برای جبران کسری بودجه بدون پول پرقدرت بانک مرکزی در نقشه راه طراحی شده و امید داریم با اجرای این بخش بتوانیم سال آخر دولت را با مهار و کاهش تورم پشت سربگذاریم.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین در قالب توسعه سرمایه گذاری در کشور دولت تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه های نیمه تمام دولتی و نیمه تمام خصوصی در حوزه های نفت، گاز ، ارتباطات، راه آهن، جاده فرودگاه و فن آوری های نوین کشاورزی صنعت و معدن با هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود.

ربیعی یادآور شد: به طور مثال در حوزه صنعت ۱۷۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که به اشتغال بیش از ۴۱ هزار نفر خواهد انجامید.همچنین دولت برنامه های مشخصی در حوزه مسکن طراحی کرده که به طور نمونه می توان به تامین ۴۰۰ هزار واحد مسکن ذیل طرح اقدام ملی و دویست هزار در قالب تفاهم نامه های دستگاهی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از محورهای نقشه راه مباحث پولی و مالی است. متاسفانه یکی از بیماری های اقتصاد ایران افزایش نقدینگی به طور متوسط بیش از ۲۰ درصد در سال بوده است. با این وصف امسال تاکنون پایه پولی به میزان ۴ درصد و نقدینگی ۷ درصد رشد داشته است. در این راستا نقشه راه ، برنامه کنترل نقدینگی و جهت گیری آن به سمت سیاست های توسعه اعتبارات بانکی به نفع تولید را طراحی کرده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از آسیب های جدی ما بحث واردات غیرضرور و قاچاق بود، گفت: با هدف مدیریت تجارت و توسعه صادرات غیر نقتی و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد و سیاست های لازم برای مدیریت واردات و کنترل قاچاق کالا و همچنین توسعه صادرات با کشورهای هدف و همسایه طراحی شده است.

ربیعی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از محورها رونق بازار سرمایه و ایجاد ثبات و استفاده از پتانسیل این بازار به نفع تامین مالی در راستای تولید بوده است. دولت بر این واقف است که تکانه ها و فشارهای اقتصادی ناشی از کرونا فشار اصلی را برطبقات مزدبگیر، بازنشسته، افراد فاقد شغل یا افرادی که مشاغل خود را از دست داده اند وارد می کند. بنابراین نقشه راه ضمن دارا بودن برنامه توسعه و اصلاحات ساختاری با برنامه حمایت معیشتی از مردم توامان می باشد.

وی افزود: تداوم برنامه اعطای یارانه نقدی و معیشتی، استمرار تلاش برای افزایش دریافتی ها و همسان سازی حقوق بازنشستگان، اعطای کارت های خرید و کارت های اعتباری،‌توسعه مسکن حمایتی برای گروههای هدف، تقویت بیمه بیکاری کرونا و تداوم آزادسازی سهام عدالت از مهمترین این اقدام ها بوده است.

تحریم ها تنها می تواند در دنیای خیالی وزیر امور خارجه آمریکا بازگردد

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره واکنش ایران به اجرایی شدن اقدام آمریکا برای بازگشت تحریم‌های گذشته و پیامدهای آن اظهار کرد: بعد از دوبار شکست فضاحت بار آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، تحریم ها تنها می تواند در دنیای خیالی وزیر امور خارجه آمریکا بازگردد. البته رژیم سرکش آمریکا ثابت کرده که این شکست ها نمی تواند به خیالات این رژیم خاتمه دهد. تهدید با جار و جنجال هرگز نتوانسته جایگزین حقوق و مقررات بین المللی شود و پافشاری آمریکا هم نخواهد توانست این واقعیت را تغییر بدهد. "نه" ی بلند ملت های جهان در سازمان ملل متحد برای فهماندن این حقیقت به آمریکای زورگو کافی بود که بعد از پایان آن سی روز دروغین، هیچ اتفاق تازه ای نخواهد افتاد.

ربیعی تاکید کرد: البته ما رفتار همه کشورها را زیر نظر داریم و هرگونه پیروی از این قانون شکنی یکجانبه را به منزله سرپیچی از آشکارترین اجماع جامعه جهانی حول قوانین بین المللی در نظر خواهیم گرفت و در صورت لزوم، بطور متناسب نیز پاسخ خواهیم داد.

وی در پاسخ به این پرسش که دولت در مورد پیگیری‌های حقوقی لازم برای آزادسازی وجوه ایران در خارج از کشور که بالغ بر ۱.۷ میلیارد دلار است چه اقداماتی انجام داده، تاکید کرد: آمریکا طی سالهای اخیر از روش های مختلفی برای توقیف ۱.۷ میلیارد دلاری که به صورت اوراق ارزی نزد موسسه "کلیراستریم" لوکزامبورگ است، استفاده کرده که خوشبختانه در هیچ موردی موفق نبوده و شکست خورده است.

سخنگوی دولت یادآور شد: دولت از تمام توان خود برای اقدام تازه امریکا و شکایت آنها استفاده خواهد کرد. در این زمینه بانک مرکزی با همکاری مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری، اقدامات حقوقی لازم را انجام داده اند و هر لحظه در جریان آن هستند. وی ادامه داد: طبق قاعده بین المللی دارایی های بانک مرکزی از دولت مستقل است و دارای مصونیت قضایی اموال و دارایی هاست و بر همین اساس تلاش های آمریکا به نتیجه نرسیده است.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی اجتناب ناپذیر است

ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت تصمیم دارد همچنان ارز ۴۲۰۰ تومانی را که برای واردات اختصاص می‌یابد و مفاسدی به دنبال داشته است، همچنان توزیع کند، اظهار کرد: همواره تفاوتهای ارزی می‌توانند فسادزا باشند. اساسا هر گونه تفاوت در دل خود فسادزایی دارد، اما در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومان که بنابر منابع حفظ زندگی مردم اتخاذ شده این تعبیر شما را نمی پسندم. برخی اوقات موضوعی به صورت قطعی و بدون ذکر مصادیق مطرح می‌شود که این شیوه صحیحی نیست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در سالهای اخیر با توجه به فشار اقتصادی به طبقات پایین و البته عموم مردم و همچنین به منظور حفظ قدرت خرید در کالاهای اساسی و تامین دارو و مایحتاج زندگی مردم، این تخصیص با احتمال برخی نقاط ضعف صورت گرفته است.

وی گفت: در خصوص شیوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی دیدگاه‌ها و نظرات زیادی وجود دارد اما اصل آن اجتناب ناپذیر است و دولت از سال ۹۷ تاکنون فرآیندها و سازوکارهایی را اندیشیده که شبهه سوءاستفاده کاملا کنترل شود.

ربیعی با بیان اینکه «دریافت ارز اضافه برای واردات کالا»، «دریافت ارز و عدم واردات» و «دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی و فروش کالا در بازار آزاد» سه احتمالی بود که می‌توانست موجب فساد شود ادامه داد: دولت با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت عملا بین ثبت سفارش واردات، تامین ارز و ترخیص کالا ارتباط سیستمی ایجاد کرده است و همچنین در دو سال اخیر با مصوبه دولت نرخ خرید ارز کالا در قالب پروفرم توسط وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت ثبت و کنترل می‌شود و همه این فرآیندها از چشم دستگاههای نظارتی دور نخواهد بود

. وی یادآور شد: دولت این راه را ادامه خواهد داد و در حال حاضر ۵ قلم کالای اساسی و ضروری که همگی نهاده و مواد اولیه تولید هستند مانند کنجاله سویا، جو، ذرت، دانه‌های روغنی و روغن خام ارز ۴۲۰۰ دریافت می‌کنند.

ربیعی تاکید کرد: تمام وارد کنندگان با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشخص هستند و فرآیند ثبت سفارش، تخصیص ارز و ترخیص کاملا شفاف است و همه دستگاه های مسئول و دستگاه های نظارتی به راحتی و به صورت سامانه ای می توانند از دریافت کنندگان ارز و رفع تعهد آنها آگاهی داشته و کنترل و نظارت کنند و چنانچه حمایت ارزی از کالاهای اساسی را برداریم به سبد غذایی مردم فشار وارد می شود.

آغاز برخورد با فساد در ورزش با همکاری وزارت اطلاعات و قوه قضاییه

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات مالی متعدد طی سال‌های اخیر در ورزش، عزمی در دولت برای معرفی ارکان اصلی فساد در این حوزه به دستگاه قضایی وجود دارد، گفت: ‌ریشه بسیاری از این مشکلات در قراردادهای خارجی در مشکلاتی است که برای تامین ارز به قیمت نیمایی و انتقال ارز به خارج در کشور ناشی از موانع بانکی متاثر از تحریم های آمریکا است.

وی افزود: البته برخورد با مفسدان و دلالها مدتی است که با همکاری وزارت ورزش و وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی آغاز و تعدادی از عوامل فساد شناسایی و با آنها برخورد و تحت نظر بوده و پرونده آنان در دستگاه قضایی در حال رسیدگی است.

ربیعی یادآور شد: مشکلات قرارداد ویلموتس بخاطر عدم پرداخت ارزهای فدراسیون فوتبال توسط فیفا به ایشان بوده که به خاطر تحریمهای شدید، فیفا هم بدون اجازه امریکا اقدام به پرداخت دستمزد ویلموتس در موعد مقرر نکرد و سرمربی سابق اقدام به فسخ یکطرفه بخاطر عدم دریافت حقوقش نمود. لازم به توضیح است که در طول هشت سال گذشته دستمزد ارزی مربیان خارجی تیم ملی فوتبال ایران از محل کمکهای فیفا پرداخت یا ارز درآمدهای ارزی فدراسیون فوتبال بخاطر صعود به جام جهانی بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: موضوع اختلاف حساب در پرونده استراماچونی در دست بررسی است و بازرسین بزودی تکلیف آن را روشن خواهند نمود.

اولویت با آموزش حضوری دانش آموزان است

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس در سال جدید چگونه خواهد بود، اظهار کرد: همانطور که وزیر و مسئولان آموزش و پرورش گفته‌اند اولویت با آموزش حضوری است چون هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود. کارکردهای مدرسه در افزایش مهارت‌های اجتماعی و شکل گیری شخصیت دانش آموزان نیازمند تعامل چهره به چهره است و با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست و تنها چیزی که این حضور را محدود می‌کند، مقررات بهداشتی است.

ربیعی یادآور شد: روز شنبه آغاز سال تحصیلی است و قرار است به صورت حضوری مدارس دایر شود مگر اینکه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود وضعیت منطقه‌ای قرمز است. حتی در مناطق زرد با حضور کمتر دانش آموزان مدارس دایر است و دانش آموزان به مدرسه می‌روند.

سخنگوی دولت گفت: در مناطق سفید کرونایی، عمدتاً کم جمعیت و شامل روستاها، مناطق عشایری و دوردست هستند و مدارس زیر ۵۰ نفر را شامل می‌شود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آموزش آن‌ها حضوری است با توجه به اینکه در بسیاری از این مناطق ممکن است زیرساخت‌های فناوری وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: آموزش در مناطق زرد کرونایی، ترکیبی از استفاده از فضای مجازی و آموزش حضوری دانش آموزان است. برای مناطق زرد، ممکن است از روش‌های حضور دانش آموزان به شکل زوج و فرد استفاده شود و به شوراهای مدرسه اختیار داده شده تا با مشارکت خانواده‌ها در این زمینه تصمیم گیری کنند و معلم‌ها هم می‌توانند برخی از فعالیت‌های آموزشی را حضوری و برخی را مجازی انجام دهند.

ربیعی تاکید کرد: در مناطق قرمز، کلاس حضوری به آن معنا برای دانش آموزان نخواهیم داشت اما اینکه دو تا سه دانش‌آموز همراه خانواده به مدرسه بیایند و معلمشان را بشناسند و تعامل آنها شکل بگیرد و احساس دانش‌آموز بودن در آن‌ها شکل بگیرد، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط در طول سال تحصیلی متغیر است، گفت: بر اساس تغییرات مناطق از قرمز به زرد یا سفید و یا برعکس، تغییرات لازم در آموزش انجام می‌شود.

آخرین اخبار از وضعیت پرداخت ودیعه مسکن

ربیعی در پاسخ به این پرسش که دولت چه تدبیری برای سرعت گرفتن روند اعطای وام ودیعه مسکن اتخاذ کرده است، گفت: با توجه به راه اندازی سامانه پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت نام از متقاضیان و نیز تکمیل مدارک، احراز شرایط و معرفی به بانک های عامل مورد نظر متقاضیان در حال انجام است به نحوی که از یک‌میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۴۱ متقاضی اولیه، ۴۰۶هزار و ۱۲۸ متقاضی نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام نموده و از این تعداد ۲۱۸ هزار و ۹۴۵ متقاضی حائز شرایط شده و تاکنون ۴۹ هزار و ۲۵۰ متقاضی نسبت به تکمیل مدارک اقدام و به بانکهای عامل معرفی شده اند و این روند ادامه دارد.

وی افزود: همچنین به منظور تسهیل وام در مورد تسهیل وثایق مورد نیاز، مواردی نظیر استعلام چک برگشتی نیز با توجه به شرایط اقتصادی موجود منتفی شده است. سخنگوی دولت اظهار کرد: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی کلیه مراحل ثبت نام متقاضیان تا مرحله معرفی به بانک به صورت غیرحضوری انجام می شود و بانک های عامل نیز مراحل تسهیل پرونده را با رعایت پروتکل ها و جلوگیری از تجمیع متقاضیان انجام می شود. علی ایحال با توجه به عدم تکمیل ثبت نام تعداد بسیاری از متقاضیان اولیه در سامانه، جلسات هماهنگی به صورت ویدئو کنفرانس بانک های عامل برگزار گردیده که منجر به تسریع در تشکیل پرونده و فرآیند پرداخت تسهیلات در بانک های عامل می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۷۴۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان