//
کدخبر: ۲۷۱۷۳۰ //

اولین واکنش چین به تحریم‌های آمریکا

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در پاسخ به تحریم ۱۱ شرکت چینی از سوی آمریکا، ضمن تهدید واشنگتن به مقابله به مثل، این کشور را به سوءاستفاده از اقدامات کنترل صادرات متهم کرد.

به گزارش فرتاک نیوز،

 «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه امور خارجه چین در کنفرانس خبری امروز گفت: چین قاطعانه با این اقدام مخالف است و تمام اقدامات لازم را برای تأمین حقوق قانونی شرکتهای چینی انجام خواهد داد.

 

اولین واکنش چین به تحریم‌های آمریکا

 

 

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه ۱۱ شرکت چینی را به بهانه برخورد با مسلمانان اویغور  در سین کیانگ واقع در شمال غربی چین به لیست سیاه اقتصادی خود افزود: مقام چینی این موضوع را نقض حقوق بشر عنوان کرد.

 آمریکا می گوید این شرکت ها در استفاده از نیروی کار اجباری توسط اویغورها و سایر گروه های اقلیت مسلمان شرکت داشته اند.

 شرکت های دارای لیست سیاه بدون تأیید دولت ایالات متحده نمی توانند قطعاتی را از شرکتهای آمریکایی خریداری کنند.

 وانگ گفت: آمریکا از اقدامات کنترل صادرات برای قرار دادن شرکت های چینی در لیست سیاه اقتصادی به بهانه حقوق بشر سوءاستفاده کرده است این برخلاف هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل است و برای منافع چین مضر است.

 وانگ افزود: واشنگتن به هیچ وجه نگران حقوق بشر نیست بلکه سعی در سرکوب شرکتهای چینی و بی ثبات کردن منطقه خودمختار سین کیانگ دارد جامعه بین المللی این موضوع را کاملاً درک کرده است.

او گفت: چین از ایالات متحده می خواهد که اشتباهات خود را اصلاح کند، تصمیمات مربوط را باطل کند و از مداخله در امور داخلی چین دست بکشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۷۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان