//
کدخبر: ۲۶۹۷۱۶ //

آمریکا با بهانه جدید چند فرد و نهاد چینی را تحریم کرد

آمریکا یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین را به بهانه نقض حقوق بشر در ارتباط با استان سین‌کیانگ تحریم کرد.

آمریکا با بهانه جدید چند فرد و نهاد چینی را تحریم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ تحریم کرده است.

 

آمریکا با بهانه جدید چند فرد و نهاد چینی را تحریم کرد

 

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی در منطقه خودمختار اویغور سین‌کیانگ تحریم کرده است.

«شن کوانگو» دبیرحزب کمونیست سین‌کیانگ، «ژو هایلون» معاون پیشین دبیر حزب کمونیست سین‌کیانگ به همراه اداره امنیت عمومی سین‌کیانگ و «وانگ مینگشان» و «هو لیوجون» مدیران کنونی و پیشین این اداره هدف‌های امروز تحریم آمریکا بودند.

همزمان با این اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که این چهار مقام پیشین و کنونی چین به همراه خانواده‌های آنان از سوی این وزارت‌خانه نیز تحریم شده و شامل ممنوعیت مسافرت به آمریکا می‌شوند.

«جائو لی جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین این هفته در واکنش به اتهام نقض حقوق بشر علیه پکن گفت که وزیر خارجه آمریکا بارها و بارها با دروغ‌پردازی‎های خود سیاست چین در سین کیانگ را مورد انتقاد بی پایه قرار داده و در امور داخلی چین دخالت کرده است که نارضایتی شدید چین را برانگیخته و چین قاطعانه با آن مخالف است.

وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد وزارت خارجه، وزارت خزانه داری، وزارت بازرگانی و وزارت امنیت داخلی آمریکا مشترکا به شرکت‌های این کشور یادآوری کرده‌اند تا به خطرات مربوط به زنجیره تامین شرکت‌ها یا اشخاص مشمول نقض حقوق بشر از جمله کار اجباری در سین‌کیانگ توجه کنند.

جائو خاطرنشان کرد: مساله به اصطلاح «کار اجباری» کاملا توسط برخی نهادها و افراد در ایالات متحده و غرب ساخته شده و کاملا مغایر با حقایق است. آزادی شخصی کارگران اقلیت قومی سین‌کیانگ هیچ وقت و هرگز محدود نشده و آداب و رسوم، اعتقادات دینی و زبان‎ آنها طبق قانون مورد حفاظت است.

این سخنگو افزود که برخی از آمریکایی‌ها از یک طرف ادعا می‌کنند که برای اقلیت‌های قومی سین‌کیانگ نگرانند اما از سوی دیگر، اقدامات مختلفی را برای سرکوب شرکت های این منطقه خودمختار در غرب چین انجام دادند که کاملا چهره‌های ریاکارانه و زشت این افراد و توطئه آنها برای جلوگیری از توسعه سین‌کیانگ را در معرض دید عموم قرار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان