//
کدخبر: ۲۶۸۸۷۹ //
بررسی مسائل سیاست خارجی در مجلس

ظریف: آن چه اتفاق افتاد آن نبود که شما گفتید؛من هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم!

وزیر خارجه با تاکید بر این که هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر سیاست‌های آمریکا بایستد.

ظریف: آن چه اتفاق افتاد آن نبود که شما گفتید؛من  هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم!
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد جواد ظریف در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و بعد از صحبت‌های نمایندگان گفت: ما آمده‌ایم این جا با هم آینده کشور را بهتر بسازیم مقام معظم رهبری فرمودند که اگر شما هم گزارش ملاقات‌های ظریف و برخوردش را با آن طرف دیده بودید، مثل من او را شجاع، انقلابی  و صادق می‌دانستید.

وی خطاب به نمایندگان گفت: آن چه اتفاق افتد آن نبود که شما گفتید من  هیچ گاه مسائل داخلی را به خارج نبردم.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان با فریادهایی سعی در ایجاد اختلال در صحبت‌های ظریف را داشتند که قالیباف از آنها خواست نظم جلسه را به هم نزده و بعد از صحبت‌های او اخطار و تذکرشان را بیان کردند.

ظریف سپس ادامه داد: هر چه گفتم را از مقام معظم رهبری شنیدند که اگر دروغ بود ایشان گفتند صادق بودم و اگر راست گفتم ایشان گفتند شجاع هستم.

با این صحبت‌های ظریف باز هم نمایندگان با فریاد اجازه ادامه اظهاراتش را ندادند که در واکنش وزیر خارجه خطاب به آنها گفت: زیاد مزاحمتان نمی‌شوم از مهمان نوازیتان هم سپاسگزارم.

باز هم نمایندگان اجازه ادامه صحبت به ظریف را ندادند تا جایی که رئیس مجلس شورای اسلامی با بردن نام چند نماینده مجلس از آنها خواست سر جای خود نشسته و نظم مجلس را برهم نزند. نیک بین و کریمی قدوسی از جمله این نمایندگان بودند.

ظریف در واکنش به این اتفاقات گفت: ظاهرا نمایندگان دوست ندارند صحبت‌های من را بشنوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر سیاست‌های آمریکا بایستند و جمهوری اسلامی در برابر سیاست‌های آمریکا ایستاده است. هفته قبل دیدید که در شورای امنیت چگونه در برابر سیاست‌های آمریکا ایستادم و کسانی که  قبلا هم در وزارت خارجه بودند همین گونه ایستادند. شما هم بایستید همه با هم می‌ایستیم اما باید کاری کنیم که آمریکا نتواند از اقدامات ما برای اهدافش استفاده کند. باید کاری کنیم که بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را  در منطقه و جهان نهادینه کنیم. دو گانه سازی کاری از پیش نمی‌برد باید سیاست خارجی در خدمت مقاومت و قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی  در خدمت پیشبرد اهداف مردم ایران باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۸۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان