//
کدخبر: ۲۶۸۳۶۵ //

هانیبال لکتر واقعی به ۳۰ بار حبس ابد محکوم شد

قاتل سریالی در آمریکا که از او با نام «نسخه واقعی هانیبال لکتر» یاد می‌کنند به ۳۰ بار حبس ابد محکوم شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

   قاتل سریالی گلدن استیت در ۲۶ مورد اتهام قتل و آدم ربایی گناهکار شناخته شده و بدین ترتیب به دهه‌ها آدم ربایی، تجاوز و قتل مردی سایکوپات که مقامات قضایی ایالات متحده از او با نام «نسخه واقعی هانیبال لکتر» یاد می‌کنند پایان داده می‌شود.

 

 

 

 

جوزف جیمز دی آنجلو جونیور ۷۴ ساله روز دوشبنه در تمامی ۱۳ مورد اتهام قتل و ۱۳ مورد دیگر مربوط به آدم ربایی گناهکار شناخته شده و به ۱۶۱ مورد جرم دیگر نیز اعتراف کرد که در پرونده او وارد نشده اند، جرم‌هایی که اکثراً تجاوز بوده و روایات شوکه کننده‌ای دارند. پس از ساعت‌ها محاکمه و شهادت شاهدان، بستگان و نزدیکان قربانیان در ساکرامنتو پس از شنیدن رأی نهایی دادگاه از شادی شروع به کف زدن کرده و یکی از زنان حاضر خطاب با هانیبال لکتر زمان فریاد زد: «خداحافظ! به امید دیدار».

دی آنجلو علاوه بر موارد محکومیت خود، متهم است که از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۶ مرتکب دستکم ۶۰ مورد تجاوز دیگر نیز شده است، حتی زمانی که در نیروی پلیس کالیفرنیا فعالیت می‌کرد. او به خاطر جنایت هایش القاب بسیاری دریافت کرده که از آن میان می‌توان به قاتل گلدن استیت، متجاوز منطقه شرقی، تعقیب‌گر شب واقعی و قاتل گره الماسی. او که با لباس زرد رنگ مخصوص متهمان و با ویلچر به دادگاه آورده شده بود تنها با پاسخ‌های کوتاه جواب قاضی را داده و بر جنایات خود تاکید داشت. بدین ترتیب تلاش مقامات قضایی در طی ۴۵ سال برای بدام انداختن و محکوم کردن هانیبال لکتر دنیای واقعی به ثمر نشست.


بیشتر بخوانید


آن ماری شوبرت، دادستان محلی منطقه ساکرامنتو در مورد این قاتل سریالی چنین گفت: «جوزف دی آنجلو تنها قاتل گلدن استیت نیست، او که اکنون اینجا نشسته و آن شب مصاحبه اش را دیدید، او نسخه واقعی هانیبال لکتر است. او بیرحم، باهوش و یک قاتل سریالی سادیستی است.

او یک سایکوپات مطلق است. او یک استاد تمام سوء استفاده است. ما اکنون نه تنها این هیولا را دستگیر کردیم بلکه او را محکوم نیز کردیم. امروز روز خوبی برای مردم بود». دادستان ساکرامنتو گفت که به پای میز محاکمه کشاندن دی آنجلو با کمک یک ابزار جدید بررسی تبارشناسی ژنتیکی دی ان‌ای صورت گرفت که مقامات را به شناسایی این قاتل سریالی و دستگیری او رهنمون ساخت.

گرگوری توتن داستان محلی ونتورا کانتی نیز درباره این قاتل سریالی و محکومیتش چنین گفت: «من حامی مجازات اعدام هستم. به آن باور دارم. اما در نهایت من و همکارانم به این جمع بندی رسیدیم که درخواست اعدام به بهترین شکل ممکن خواسته‌ها و منافع قربانیان در این پرونده خاص مملو از تجاوز و قتل سریالی که دهه‌ها طول کشیده را برآورده نمی‌سازد. با توجه به سن متهم، به احتمال فراوان او قبل از تایید رأی و اجرای اعدام خواهد مرد… قربانیان این پرونده مدت زمان بسیار زیادی با این تروما زندگی کرده اند. ساده بگویم که آن‌ها شایسته این هستند که شاهد مرگ متهم به عنوان یک مجرم باشند؛ و به همین دلیل است که ما این نتیجه را انتخاب کردیم که به نظرم نتیجه‌ای عادلانه و شایسته است».

هانیبال لکتر در دنیای واقعی به ۳۰ بار حبس ابد محکوم شد

وقتی از شوبرت در مورد علت حضور متهم با ویلچر و با ظاهری بیمار و ناتوان در جلسه دادگاه و اینکه آیا این موضوع نوعی بازی و برای جلب توجه و ترحم دادگاه بوده، دادستان محلی گفت که دی آنجلو در سال ۲۰۱۸ و زمانی که در حال موتورسواری در اتوبان با سرعت زیاد بود دستگیر شد و چند روز بعد در دادگاه با ویلچر ظاهر شد که نشان از نمایشی دیگر از این قاتل سریالی برای دادگاه بوده است. تعداد خانواده‌های قربانیان در این پرونده چنان زیاد بود که دادگاه در یک اتاق بسیار بزرگتر از معمول برگزار شد تا فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.

دادستان ساکرامنتو در مورد پرونده این قاتل سریالی مخوف چنین گفت: «وسعت جنایت‌های جوزف دی آنجلو بسیار تکان دهنده است. القاب او تاثیر جغرافیایی شدید جنایت‌های او را نشان می‌دهد. هر باری که او از دست عدالت فرار می‌کرد، در سکوت در دل تاریکی شب گم می‌شد، جماعتی برای دهه‌ها در ترس و وحشت فرو می‌رفتند. برای بیش از ۴۰ سال بزرگ‌ترین سوال همچنان باقی بود اینکه قاتل سریالی و متجاوز کیست؟».

در توافق صورت گرفته برای پذیرفتن اتهامات دی آنجلو تمامی اتهامات خود را پذیرفته تا از مجازات اعدام فرار کند. بدین ترتیب او با اعتراف به ۲۶ مورد اتهام و صد‌ها مورد تجاوز و قتلی که در این پرونده داخل نشده به ۱۱ حبس ابد متوالی بدون حق تجدیدنظر و ۱۵ مورد حبس ابد همزمان به خاطر اتهامات مربوط به سلاح متهم شد و از مجازات مرگ گریخت.

دی آنجلو در مصاحبه پیش از دادگاه خود درباره جنایاتش چنین گفته بود: «این قدرت را نداشتم که او را بیرون کنم. انگار که بخشی از من بود. من نمی‌خواستم که آن کار‌ها را انجام دهم. من جری را بیرون کرده و زندگی شادی داشتم. من تمام آن کار‌ها را انجام دادم. من زندگی تمام آن‌ها را نابود کردم و اکنون باید سزایش را پس بدهم». جری در واقع شخصیت درونی است که دی آنجلو ادعا می‌کند وی را وادار به انجام جنایت‌هایی می‌کرده که تا سال ۱۹۸۶ ادامه داشت.

در میان جنایات این قاتل سریالی می‌تون به ماجرای جین داو و شوهرش در سال ۱۹۷۸ اشاره کرد که در جریان آن دی آنجلو به زور وارد خانه آن‌ها شده و پس از بستن این دو به رختخواب با استفاده از بند کفش، شروع به جستجو و چپاول خانه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۸۳۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان