//
کدخبر: ۲۵۹۱۴۵ //

برنامه‌ریزی برای اتمام سریع پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت

رئیس‌جمهوری با اشاره با ضرورت از سرگیری تبادلات مرزی و حمل و نقل کالا با کشورهای همسایه با هدف تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری، بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی برای انجام هر چه سریع تر این کار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

برنامه‌ریزی برای اتمام سریع پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

حسن روحانی روز جمعه در گفت و گوی تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با اشاره به  گفت و گوهای اخیر خود با سران برخی کشورها از جمله کشورهای همسایه و استقبال این کشورها برای از سرگیری تبادلات مرزی و حمل و نقل کالایی، به وزیر راه دستور داد هر چه سریع تر تمهیدات لازم برای این منظور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی اندیشیده و در دستور کار قرار گیرد.

روحانی در تماس تلفنی با وزیر راه و شهرسازی با اطلاع از آخرین وضعیت حمل و نقل کشور در دوران فاصله گذاری هوشمند، به کار بستن طرح های خلاقانه در فاصله گذاری هوشمند در حوزه حمل و نقل را مورد تاکید قرار داد و گفت: فاصله گذاری مورد نظر وزارت بهداشت با الزام استفاده ماسک به گونه ای انجام شود که  ضمن برطرف شدن نگرانی مردم، از شیوع بیماری نیز جلوگیری شود.

رئیس جمهور در این تماس تلفنی همچنین با اشاره به ضرورت اتمام  طرح ها و پروژه های نیمه تمام در کشور برغم وجود شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم های ناعادلانه آمریکا  و تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا با هدف تحقق شعار جهش تولید، تاکید کرد: برای اتمام هر چه سریع تر پروژه هایی که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

روحانی در ادامه با تاکید بر ضرورت تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و تامین بازار از کالاهای ضروری و اساسی، از اقدامات انجام شده در این زمینه قدردانی و بر ادامه روند تخلیه کالاهای اساسی از بنادر و گمرکات تا تخلیه کامل و هر چه سریع تر ۴ میلیون تن کالای اساسی موجود در بنادر و گمرکات کشور تاکید کرد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز در این تماس تلفنی گزارش جامعی از روند اجرای طرح ها و  پروژه های این وزارتخانه و همچنین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، ثبت نام ها و روند اجرای این طرح با هدف تامین مسکن نیازمندان کشور در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به رئیس جمهور ارائه کرد.

اسلامی همچنین گزارشی از روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و ضروری موجود در بنادر و گمرکات برای تامین بازار ارائه و تاکید کرد که این روند تا تخلیه کامل این کالا و حمل آن به داخل کشور ادامه خواهد یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان