//
کدخبر: ۲۵۳۸۵۶ //
برگزاری جلسه ستاد اقتصادی دولت به ریاست روحانی

روحانی: برای بعد از ۲۰ فروردین یکشنبه تصمیم نهایی را خواهیم گرفت

رییس جمهور عنوان کرد که یکشنبه 17 فروردین‌ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره این‌که بعد از 20 فروردین‌ماه کسب‌وکارها چگونه راه‌اندازی شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

روحانی: برای بعد از 20 فروردین یکشنبه تصمیم نهایی را خواهیم گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز 14 فروردین‌ماه در جلسه ستاد اقتصادی دولت اظهار کرد: در جلسه امروز بحثی درباره‌ فعالیت‌های بعد از 20 فروردین‌ماه مطرح شد که تصمیم نهایی آن در اختیار ستاد ملی کروناست. البته ما در اینجا بحث‌های اقتصادی آن را انجام دادیم و بحث‌های اصلی آن هم امروز در وزارت کشور صورت می‌گیرد و نهایتا روز یکشنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا در این مورد تصمیم‌گیری نهایی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: البته کسب‌وکارهایی که قرار است فعالیت‌های خود را از سر گیرند و اقدامات اقتصادی انجام دهند باید اصول و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. برای ما هم مبارزه با فقر و هم مبارزه با کرونا مهم است و باید به هر دو جبهه مبارزه با فقر و کرونا توجه شود. در جلسه امروز هم تصمیمات خوبی در زمینه ادامه فعالیتهای اقتصادی گرفتیم و تصمیم نهایی را یکشنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌گیریم و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

رییس جمهور در مورد بحث‌های اقتصادی امروز دولت بیان کرد: در این جلسه درباره شرایط تامین نیازمندی‌ها هم در بخش سلامت و هم در بخش کالاهای اساسی در این زمان به خصوص و همچنین تا انتهای سال بحث‌های خوبی انجام دادیم وزارت کشاورزی و صمت گزارش‌های خوبی از ذخائر کالاهای اساسی در ماه‌های آینده دادند که بسیار امیدوارکننده بود و جداول روزانه ما هم همین‌ها را نشان می‌دهد که در ماه‌های آینده مشکلی پیش‌رو نیست.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی هم گزارش خوبی از شرایط ارزی کشور داد که در سلامت و بخش کالاهای اساسی تا پایان سال با طراحی که کردیم و روندی که داریم مشکلی در تامین ارز نخواهیم داشت.

روحانی با بیان این‌که بخش اول بحث‌های جلسه امروز درباره چگونگی تامین کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی بود، اظهار کرد: در این زمینه صحبت کردیم که چگونه این موارد تامین شود و چه منابعی داریم که خوشبختانه مشکلی وجود ندارد. بخش دوم بحث هم درباره گمرکات بود که حدود چهار میلیون تن از کالاهای اساسی در گمرکات ماست که باید در این زمینه مقرراتی را مورد توجه قرار می‌دادیم تا کالاها آزاد شوند و داخل کشور بیایند.

وی ادامه داد: در این زمینه هم بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مواردی را تعیین کردند و امروز به صاحبان کالا اعلام می‌شود که چگونه کالاهای‌شان وارد کشور خواهد شد. باید مطمئن باشیم در روزهای آینده این چهار میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شود که حرکت خوبی برای بازار و منابع ماست.

رییس جمهور همچنین بیان کرد: از طرفی در گمرکات کالاهایی هستند که اساسی نیستند ولی برای تولید به آن‌ها نیاز داریم و یا تجهیزات هستند که در این زمینه هم قرار شد وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست کالاهای ضروری را مشخص کند تا این‌ها هم از گمرکات آزاد شوند. درباره‌ کالاهای روی کشتی هم بحث‌هایی شد که با توجه به تصمیماتی که گرفته شد در کل اتفاق خوبی در گمرکات و خالی شدن آنها خواهد افتاد همچنین دو قدم مهم هم برای تخلیه بنادر در دسترس قرار گرفتند.

رییس دولت دوازدهم در ادامه یادآور شد: از طرفی در این جلسه بانک مرکزی ترتیباتی پیش‌بینی کرد که چگونه ارز ما تا پایان سال تامین شود ضمن این‌که بحثی هم درباره‌ی تولیدات داخلی مثل گندم از تولید تا نحوه‌ خرید آن داشتیم و تصمیماتی گرفتیم که هم در بخش نان کشور و هم برای صنوف و صنعت تصمیمات خوبی در جلسه اتخاذ شد.

وی با اشاره به سایر مباحث مطرح شده در جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت خاطر نشان کرد: درباره منابع ارزی و اقدامات وزارت خارجه هم تصمیم‌گیری شد و همچنین درباره‌ی روابط با همسایگان و پروتکل‌های بهداشتی بحث‌هایی مطرح شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از ملت هوشیار ایران در سراسر کشور که در روز 13 بدر کاملا به پروتکل‌ها توجه کردند اظهار کرد: مردم واقعا مراعات کردند و اساس راهی هم که ما امروز در پیش داریم همین مراعات و همکاری است. همه تلاش‌ها بر این است فوتی‌ها کاهش یابند و شاهد خانواده‌های داغدار کمتری باشیم و مردم شاهد سلامت خود باشند. ما باید کار، تلاش و سلامت مردم را با هم توام کنیم.

روحانی با بیان این‌که «امیدواریم همه مردم سلامت باشند و بخش بهداشت بتواند کار خود را به درستی انجام دهد»، اضافه کرد: باید از همه کسانی که در این مدت در مراکز تولیدی فعال بودند تشکر کنم. یکی از اقدامات خوب این است که اکثر نیازمندی‌ها در داخل کشور تامین می‌شود مثلا ونتیلاتور سه چهارم آن در داخل تولید می‌شود و یا ماسک در داخل کشور تولید و تامین می‌شود. از طرفی باید از تولید کنندگان بخش‌های دیگر مثل مواد غذایی تشکر کنیم که در این دوران تولید خود را به خوبی ادامه دادند.

رییس‌جمهور همچنین گفت: بانک‌ها هم در این مدت فعالیت خود را انجام دادند و از این به بعد هم بار سنگینی بر دوش آنهاست؛ چراکه به خاطر برخی مشاغلی که به دلیل شرایط ایجاد شده صدمه دیدند بانک‌ها باید بیش از پیش فعال شوند تا تسهیلات مورد نیاز آن‌ها را فراهم کنند.

رییس دولت دوازدهم همچنین با تشکر از نیروهای پلیس و امدادی و همه کسانی که برای سلامت مردم تلاش می‌کنند، تاکید کرد: ان‌شاالله بتوانیم هرچه زودتر از این دوران عبور کنیم. البته کرونا مساله‌ای نیست که بگوییم فلان روز به طور کامل تمام می‌شود و ممکن است با ما در آینده و تا آخر سال هم باشد به همین دلیل همیشه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

روحانی در پایان گفت: مراکز تولید، ادارات و اماکنی که باید به فعالیت خود ادامه دهند همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتی ممکن است باز اجتماعات محدود شود و اجتماعی نداشته باشیم چرا که راه کوتاهی پیش رو نداریم البته این موضوع فقط مختص ایران نیست و یک موضوع جهانی و برای سراسر دنیاست که ما هم باید مراعات کنیم. ان‌شاالله با همکاری و یاری هم و عنایت خداوند از این مرحله عبور خواهیم کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۸۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان