//
کدخبر: ۲۴۰۳۸۶ //
معاون سازمان انرژی اتمی:

در آستانه بهره‌برداری در زمینه عناصر نادر خاکی هستیم

معاون سازمان انرژی اتمی بابیان اینکه امکانات خوبی در اکتشاف معدن داریم، گفت: در آستانه بهره‌برداری در زمینه عناصر نادر خاکی هستیم.

در آستانه بهره‌برداری در زمینه عناصر نادر خاکی هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش سازمان انرژی اتمی ایران، پژمان رحیمیان در آیین گشایش استحصال عناصر نادر خاکی و استراتژیک در استان البرز، اظهار داشت: احداث پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی، اقدام بزرگی بود که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو انجام گرفت.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیر عامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای افزود: همکاری بسیار مطلوبی بین «ایمیدرو» و «سازمان انرژی اتمی» در حوزه اکتشاف شکل گرفت. خوشبختانه در اکتشافات صورت گرفته در کشور، به ذخایر بسیار مطلوبی نظیر معدن ساغند دست یافتیم و در آستانه بهره برداری در زمینه عناصر نادر خاکی هستیم.

رحیمیان گفت: در خلال جنگ تجاری اخیر آمریکا با چین یکی از محل‌هایی که کشور چین از طریق آن آمریکا را در حوزه جنگ تجاری تهدید کرد تحریم صادرات عناصر نادر خاکی است. ‌

طرح پایلوت فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و عناصر استراتژیک روز سه شنبه (هشتم بهمن ماه)با «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران مستقر در شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش استان البرز رونمایی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۳۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان