//
کدخبر: ۲۴۰۰۷۳ //

زعفران ایران ‌به نام و کام اسپانیا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند چین و هند را از کشورهای اصلی مصرف‌کننده زعفران ذکر کرد و گفت: متأسفانه صادرات اصیل و صنعت زعفران خانه‌نشین شده است.

زعفران ایران ‌به نام و کام اسپانیا
به گزارش فرتاک نیوز،

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی امشب با حضور مسؤولان و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی برگزار شد.

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه بحث اولویت‌بندی در گزارشات باید مدنظر قرار گیرد، گفت: نتوانسته‌ایم آنچه که حق است در راستای پیشبرد برای توسعه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی از افزایش ارتباط با کشور پاکستان بعد از کشور افغانستان در برنامه توسعه مبادلات تجاری استان خبر داد و بیان داشت: آنچه که بخش خصوصی در این استان کلید زده ارزشمند است و باید از طریق افزایش ارتباط‌گیری با سایر استان‌ها در راستای مبادلات تجاری محصولات تولیدی در استان گام برداریم.

استفاده از مدیران مرتفع‌کننده مشکلات      

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به حل مشکلات بخش خصوصی، عنوان کرد: باید از هر آنچه در توان داریم برای حل مشکلات بخش خصوصی استفاده و مدیران مرتفع کننده مشکلات را به این جلسات دعوت کنیم.

عابدی تبیین کرد: تمام تلاش و توان استان این است جایگاه شورای ملی زعفران ارجح شود و اداره کل پست نیز می‌تواند در جهت حل مشکلات بازار فروش محصولات استان کمک کند.

علیرضا خامه‌زر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی بیرجند گفت: برخی تولیدات کشور پاکستان در خراسان‌جنوبی تولید می‌شود بنابراین باید با کشور پاکستان از طریق استان سیستان و بلوچستان ارتباط برقرار کنیم زیرا اقلامی که قابلیت ورود به این کشور دارد شناسایی شده است.

ضرورت برگزاری نمایشگاه‌ها در کشور پاکستان

وی برگزاری نمایشگاه‌ها را در کشور پاکستان ضروری دانست و عنوان کرد: باید رفع موانع بانکی بین تجار و بازرگانان دو کشور انجام و اتاق‌های تجارت منطقه‌ای صورت گیرد.

محسن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند خواستار تفویض بخشی از اختیارات به شورای ملی زعفران ایران شد و بیان داشت: 95 درصد زعفران کشور را تولید می‌کنیم اما کسی ایران را تولیدکننده زعفران نمی‌شناسد و زعفران به‌نام اسپانیا شناخته شده است.

خانه‌نشین شدن صنعت زعفران

وی با اشاره به ارائه طرح جامع تولید و مبادلات زعفران در شهریورماه امسال با بیان اینکه این طرح هشت خواسته دارد و در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به تصویب رسیده است، گفت: متأسفانه صادرات اصیل و صنعت زعفران خانه‌نشین شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بیرجند چین و هند را از کشورهای اصلی مصرف‌کننده زعفران ذکر کرد و گفت: بخش زیادی از زعفران به افغانستان می‌رود و به‌دلیل تعرفه صفر بین افغانستان و هندوستان به کشور هند صادر می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان